Hallo, Ik ben nogal ongerust over de gezondheid van mijn kindje. 20 weken echo was goed, maar blijf toch bang dat het mis gaat. Ik werk op een kantoor in een volledig glazen pand, waar geen ramen open kunnen. Nu zat ik vanmiddag in een hok van 2 bij 1 meter met de deur dicht waar niet geventileerd kan worden en het stonk er verschrikkelijk. Kan niet thuis brengen waar naar, maar gewoon echt vies. Er staan een pc en een printer die de hele dag draaien. Misschien was het een combinatie van papier en inkt ofzo? Maar het rook heel vreemd. Nu mijn vraag, Ik heb daar 20 min. gezeten en weet dus niet of er stoffen waren die schadelijk zouden kunnen zijn voor mijn kindje. Ben continu zo bang dat ze dood gaat in mijn buik. Kan het kwaad? Ik heb het ook als ik bepaalde winkels in loop waar het erg ruikt, zoals meubelzaken. Wanneer is een stof echt schadelijk of dodelijk voor een foetus? Bij alles wat ik niet kan plaatsen ben ik namelijk bang. Bedankt!
Ik kan me jouw ongerustheid ergens wel plaatsen. Toen ik zwanger was, zeker bij de latere zwangerschappen ging ik ook zoveel mogelijk uit de weg. Aan de andere kant moet je er wel voor waken dat je je niet overal druk om gaat maken, want stress is ook niet goed. Wat je zeker niet moet doen is in een ruimte vertoeven waar net geschilderd is en dus zeker ook niet zelf gaan schilderen. Mocht het niet anders kunnen om in zo'n ruimte te zijn, dan moet er heel goed geventileerd worden. Verder heb ik wel eens gehoord dat je tijdens een zwangerschap beter gaat ruiken, dus dat is waarschijnlijk de verklaring waarom je nu zo veel ruikt. Je mag de moed opgeven, maar nooit de hoop verliezen!
Ik weet uit ervaring dat het sowieso niet goed is om de hele dag bij een printer in de buurt te zitten Maar als ik zo lees, heb je er maar 20 mint gezetten dus zal ik me er niet te druk om maken! Wel gewoon voor de volgende keer eisen dat je op een plek kan zitten waar een raampje open kan, voor jou ook wel zo gezond en minder stresserig .. Stress is sowieso niet bevordelijk in de zwangerschap! En zoals I S zegt klopt het dat je tijdens je zwangerschap sterker gaat ruiken!
Klopt, je ruikt vééél beter tijdens je zwangerschap, dus dat kan een hoop verklaren. Voor de rest, probeer je niet al te veel zorgen te maken. Ik begrijp je wel hoor, maar zoals al aangegeven, veel stress is ook niet bevordelijk. Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat er iets mis is met je baby? Probeer het een beetje van je af te zetten en hou je voor dat jij er alles aan doet om je baby gezond op de wereld te zetten, meer kan je niet doen!
Ik denk dat jouw stress slechter is voor de kleine dan die 20 minuten die je eventueel naast een printer zou zitten! Is het misschien zinvol om eens een consult te vragen bij een psychosomatisch fysiotherapeut? Die kan je helpen om wat meer te ontspannen....