Wanneer vertel je het je ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lilly156, 14 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Wanneer vertel jij je ouders dat je zwanger bent?

1. Direct na positieve test

2. 6 weken

3. 8 weken

4. Na goede echo

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    We gaan het vanmiddag vertellen! Kunnen het echt niet stil houden.
    We vertellen het alleen onze ouders. Broer en zus wachten we nog even mee.
    Voor mijn ouders de eerste en voor schoonouders de tweede.

Denk niet dat ik het droog ga houden....

2. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    Bij de eerste na 2de goede echo (geloof rond 9 weken) (Ben via mm zwanger geraakt, mr dat wisten ze niet) mijn ouders reageerden heel negatief...

Nu wachten tot wederom tweede goede echo (mr lig er nu al nachten wakker van hoe het te moeten vertellen gezien mijn nega ervaring de vorige keer...)

3. roosmeiske

roosmeiske Actief lid

27 okt 2012
    139
    0
    0
    wij hebben het pas na 3 maanden verteld dan zijn de meeste gevaren weg.

4. Rodaina

Rodaina Bekend lid

9 mrt 2013
    609
    48
    28
    Ik zat ook met zelfde vraag! Ik wil het morgen aan mijn ouders vertellen, mijn beste vriendin wist meteen bij de uitslag van de test alles haha.

Ik zit alleen nog te bedenken hoé ik het ga vertellen. Dat van die sokjes vind ik heel leuk!

5. lederi62

lederi62 Actief lid

10 dec 2012
    150
    0
    0
    Ik zou het vertellen als jullie eraan toe zijn! wacht tot je zeker weet dat je het kwijt wil ;)

6. Username

Username Niet meer actief

Vrijwel meteen na de positieve test. We zagen ze een paar dagen later en hebben het meteen verteld. Idem voor schoonouders, zwager, schoonzus en mijn broer. Zoiets leuks kan ik echt niet voor me houden bij familie en goede vrienden. En bovendien: als het misgaat wil ik het ook kunnen delen.

7. Myloon

Myloon Bekend lid

7 feb 2012
    758
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is het een op zo'n rare manier gegaan waardoor we het bewust aan mijn vader verteld hebben.
    Wij zijn via het ziekenhuis geholpen en net op de dag dat ik pregnyl moest zetten hebben we mijn moeder begraven.
    Allemaal heel dubbel dus.
    Wij hebben besloten het toen ook maar snel aan mijn vader te vertellen!

Mijn schoonouders weten het inmiddels ook.

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Hoe was het gegaan met vertellen? :D

Ik denk trouwens dat het verschilt per persoon en hoe je band is tussen je ouders en jou.
    Ik zelf heb het beide keren verteld zodra ik er zelf echt in geloofde. Klinkt raar maar ik geloofde er nietzo in bij de eerste voor de echo, vond het zo onwerkelijk. Heb het toen met 11+4 weken bekent gemaakt, na de termijn echo.
    Bij de tweede was ik al vrij snel overtuigd en heb het wat eerder verteld met 8 weekjes, ook omdat we niet wisten hoelang ik precies zwanger was. Er bestond ook een kans dat ik al 16 weken zwanger was namelijk, gezien mijn absurd lange cyclussen.
    Zelf zou ik over het algemeen aanraden het te vertellen na de termijn echo. :)

9. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Ik weet nog goed dat ik savonds een test deed.. rond 8u.. om 9u zaten we bij mn ouders.. ik MOEST het ze gewoon vertellen :D..

10. Bruni

Bruni Actief lid

17 okt 2012
    487
    5
    18
    Wij vertellen het met 12 weken. Toevallig is mijn moeder dan ook jarig, dus de hele familie samen en een leuk cadeautje!

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Direct na positieve test. Mijn moeder en mijn middelste zus weten het al, mijn jongste zusje en mijn vader zullen het a.s. zaterdag weten.

Deel Deze Pagina