Dag dames, Hoe is het met jullie allemaal? Ik ben nu 17.2 wkn zwanger en ik voel sinds een dag of 3 plopjes en gerommel in mn buik, nou ja het zit meer boven eigenlijk tussen mn buik en maag in dus best hoog.....het is ook zo'n soort gerommel als dat je honger hebt, maar dat heb ik dan niet... Kan dit de baby al zijn?? Ik dacht altijd dat het een soort vlinder gevoel moest zijn, maar ik twijfel dus enorm. Mijn darmen zijn het vrijwel zeker niet denk ik zo.... Liefs Dani
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Het zou inderdaad je baby kunnen zijn. Bij mij voelde het de eerste keer ook als een soort plopjes. Een soort gasbelletje wat plopt. Voor je het weet word het krachtiger Ik ben nu 34 weken zwanger en af en toe ben ik blij als hij/zij even rust neemt hahaha..... Groetjes Talitha
Ja het zou is heeel goed kunnen dat dat de kleine is, bij mij begon het ook met plopjes en gerommel! Geniet ervan
kan heel goed hoor. Bij mij voelde het eerst ook als plopjes. Gewoon heel zachte soort belletjes. Als het vaker gebeurd zal je het wel gaan herkennen. Bij de eerste en voor de eerste keer is het moeilijk te herkennen omdat het zo nieuw is.
het klinkt wel als je baby, maar het zit wel heel erg hoog dan. je baarmoeder komt namelijk nog niet eens tot je navel met 17,2 weken.
Ja daarom twijfel ik omdat ik het echt meer bij mn maag voe dan in mn buikl en mijn maag is ook echt dikker geworden (ben best al stevig van mezelf) terwijl mn buik nog niet gegroeid is, maar het voelt weer niet als mn darmen haha kan soms zo onzeker zijn alles is zo nieuw en spannend he
ik ben ook vrij stevig en bij mij werd ook eerst het bovengebied dik en daarna pas echt mijn buik...was heel vreemd. maar eerlijk gezegd denk ik dus niet dat je baby is...tenzij je bm echt extreem hoog zit al. maar dat had je dan wel van je vlos gehoord.
Ja dat is vreemd he het lijkt nu alsof ik gewoon nog dikker ben geworden haha, hoop zo dat die 2 buiken snel naar 1 buik gaan Ik moet morgen naar de verloskundige en dan zal ik het eens vragen, ik denk het namelijk ook van niet.
Volgens mij is dit de baby, rond deze periode begon ik de baby ook goed te voelen. In het begin herken je het gevoel nog niet echt, maar hoe duidelijker de schopjes worden, hoe minder je ernaast kan gaan kijken. Liefs Stephanie
Ik vind ook dat de plopjes vrij hoog zitten bij jou, ik voelde zaterdag voor het eerst plopjes, nu vandaag heb ik best veel plopjes en gerommel gevoeld, maar het zit altijd heel laag, zo'n 5-8 cm onder mijn navel. Ik weet het ook niet zeker, maar denk zelf dat het bij mij wel de baby is. Bij jou weet ik het niet zeker....je darmen zitten volgens mij nu daar op de plek waar jij het over hebt
De plopjes zitten inderdaad te hoog om het de baby te laten zijn. Die zit nu nl net boven je schaambeen, tot halverwege je navel. Het lijken me meer je darmen, die nu naar boven zijn gedrukt door je baarmoeder die onderaan meer ruimte in beslag neemt. Volgens mij is dat ook de reden dat de bovenbuik dikker is. Ik heb nu ook een dikkere bovenbuik dan onderbuik, terwijl ik van mezelf slank ben. Ik vind het er niet uitzien, hahaha. Maar ja, nog even en dan hoop ik dat mijn onderbuik wat meer groeit en zichtbaar is. Nu zien alleen bekenden het, een vreemde ziet niet dat ik zwanger ben.
ehm..lastig.. volgens mij begon je het pas na 23 weken te zien. maar juist omdat ik al wat steviger ben vind ik het moeilijker te bepalen wat nou vet is en wat van de baby
In principe zou dit niet de baby moeten zijn. Die zit namelijk nog helemaal niet zo hoog bij jouw zwangerschapsduur. Het kan wel dat je het idéé hebt dat de plopjes zo hoog zitten, maar dat ze in werkelijkheid lager zitten.