Wanneer vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Remy1980, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. errisjuh

errisjuh Lid

6 jan 2009
    52
    0
    0
    sint michielsgestel
    hier mijn verhaal van hoe ik het vertelde.

ik begon met een test en zat in me eentje op de wc
    mijn vriend zat voor de buis tv te kijken
    de test was klaar er stonden 2 streepjes op
    ik keek voor de zekerheid of dat het klopte dat ik echt zwanger was
    want op de bijsluiter stond 2 streepjes u bent zwanger
    dus ik riep me vriend van uit de wc
    ik riep toen
    uuuuh schat uh kun je ff komen kijken
    en lees eerst even de buisluiter
    dus hij keek op de bijsluiter en keek op de test
    hij keek me aan en ging weer zitten
    hij was sprakeloos maar toch blij
    ik trilde op me benen met telefoon in me hand om me ouders te bellen
    nou dat ging wel vlot dus na dat ik me ouders bellden(die al dachten dat ik zwanger zou zij en toch blij zijn) belde ik de rest van de familie
    en toen moesten we het de ouders van me vriend laten weten
    dat duurde een dag want me vriend wist totaal nie hoe en waneer hij het moest zeggen
    dus de volgende dag gingen we er persoonlijk naar toe
    en we vertelde het
    mijn schoonmoeder moest even een traantje weg pingelen
    en schoonvader lachte wel
    ze waren ook blij gezelukkig
    nou bij deze was dit me verhaal:D
    einde

2. RozeWolkje

RozeWolkje Actief lid

7 jan 2009
    293
    0
    0
    Oh mijn moeder heb ik al verteld over de eerste bloeding tijdens de innesteldag. Woensdag had ik een vaag positieve test dus ook meteen weer moeders gebeld. :)
    Zaterdag is pas mijn NOD maar als de test daarna weer potitief is vertel ik het haar ook weer hoor. ;)

Rest van de familie vertel ik het voorlopig niet maar weet nog niet hoe lang ik het voor me kan gaan houden. Op mijn werk vertel ik het zeker nog lang niet!

3. Only me

Only me Niet meer actief

Ik kon ook mijn mond niet houden hoor. Mijn beste vriendinnen en ouders en schoonouders wisten het al dezelfde dag haha. Toen was ik net 4,5 week ver ;)
    Sommige collega's weten het ook al nu, want voel me af en toe zo beroerd dat ze al wat vermoedens hadden ;)

Maar wij hebben als ik 10.5 week ben een echo, en als alles daarop goed is, gaan we het de grote wereld wel vertellen denk ik...

Liefs, Kim

4. bloem31

bloem31 Actief lid

10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik ben nu bijna 5 weken zwanger en weet dit sinds gisteravond zeker (na de testen!)
    Mijn zus heb ik het direct verteld.
    Mijn moeder wat net op bezoek en ik moet zeggen dat ik het heel erg moeilijk vind/vond om mijn mond te houden.
    Ik zal het dus zeker snel gaan vertellen!
    Als ik 10 weken ben dan heb ik een echo dus daarna zal ik het op mijn werk vertellen.
    Alhoewel ik niet weet dit vol te houden...ben al vanaf dag 1 de hele dag door misselijk!

5. cat2008

cat2008 Actief lid

19 nov 2008
    134
    0
    0
    wij hebben het de ouders de dag dat we de test hebben gedaan verteld. zo kun je het delen maar nog niet met iedereen. dit hebben we ook veiligheidshalve gedaan. je kunt natuurlijk wachten, maar ik ken een verhaal van iemand die wilde het vertellen, maar een week voor die datum stierf vader...dus dat wilde we voorkomen.

op het werk heb ik het direct verteld ivm veiligheidscriteria. zo ren ik niet meer op een alarmsituatie. je moet de boel niet provoceren.
    en nu wachten we met de rest tot de 20ste dan hebben we de eerste echo, in de hoop dat het tot dan toe natuurlijk allemaal goed gaat, en daarna ook nog!

xx Cat

Deel Deze Pagina