Wanneer vertel je het?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Berna012, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jola81

Jola81 Niet meer actief

Toen ik net wist dat ik zwanger was, vertrok mijn zusje voor lange tijd naar het buitenland, dus haar heb ik het met 7 weken al verteld. De rest van de familie wilden we het vertellen na ons eerste bezoek aan de VK (10 wk). Maar toen we daar de eerste echo hadden gehad, was mijn moeder net vertrokken voor een spontane vakantie :( Ze kwam pas terug toen ik 12 weken zwanger was. Omdat ik niet wilde dat zij de laatste was die het hoorde, of het via-via zou horen, hebben we mijn kant van de familie niets verteld tot zij terug was. Dit was toevallig op mijn vaders verjaardag, dus hadden we voor hem meteen een leuk cadeautje :)

2. Deze gedachtengang had ik nu ook... zou het echt mis gaan kunnen mensen toch maar beter weten dat je al zwanger was, anders moet je vanuit het niets gaan melden dat je een miskraam hebt gehad.

Bij de eerste wist ik het zelf ook aardig laat, en hebben we met een week of 11 de ouders ingelicht, een dikke week later (na de echo) ook de rest.

En nu hebben we na de positieve test (met een week of 5) meteen een paar dagen later de familie verteld... en ondertussen weten al heel wat mensen in onze omgeving het. Werk, familie, volleybal, babyzwemmen van Jelle... van mij mag iedereen het weten nu! :)

3. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Omdat wij al een heel proces van behandingen achter de rug hadden, wisten onze ouders , broers en zussen dat we 'bezig' waren met ICSI en die hebben we dan ook meteen gebeld. Vrienden een aantal weken later (7w6d), na de eerste goeie echo. Werk in de 10e week (ivm met mijn proeftijd)

groetjes

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Die 12 weken grens is een oude grens. Vanaf 8 weken en een kloppend hartje is de kans op een miskraam al erg klein en vanaf 10 weken is je kindje compleet. Vanaf dan is er dus geen verhoogde kans meer.

Wij vertellen het aanstaande maandag. Dan ben ik 9 weken en 4 dagen zwanger en hebben we de eerste echo. Ik wil het toch graag eerst zelf zien voordat we het aan de grote klok hangen :) Maar er zijn al veel mensen die het wel weten hoor. Onze ouders, broers en zussen, opa's en oma's en beste vrienden. Alleen de rest dus nog niet ;)

5. kvinna

kvinna Niet meer actief

O, dat is interessant! Ik zag het ook wel in mijn banner staan, die tien weken, maar ik zat zelf ook met die twaalf weken in mijn hoofd. Ik krijg pas over drie weken een echo, dus dan hoop ik toch echt een kloppend hartje te zien (een ma speelt in mijn achterhoofd wel een rol).

6. mii1989

mii1989 Bekend lid

15 feb 2010
    625
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn ouders schoonouders weten het.. als het wel mis gaat is dat minder moeilijk te vertellen dan weten ze er van .. daarom .. en ja kon het niet voor me houden.. (verteld bij 6,5 week erg vroeg hoor ) ... wat bij jou het beste voelt

7. annette08

annette08 Bekend lid

23 nov 2009
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het verteld met kerst, was sinterklaas al smoezend verzinnend doorgekomen om de wijntjes af te slaan en had geen zin om dat metKerst ook nog te doen. Vond het ook wel een mooi kerstcadeau!
    Was toen 8,5 week zwanger, maar mijn moeder en zussen hadden me allang door....;) Dus was voor hen alleen een bevestiging dat ik niet voor niks ineens een cupmaat groter was...haha!

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Mijn beste vriendin wist het al voor ik het vriendlief had verteld :p (Had d'r in paniek opgebeld om te vragen of zij zag wat ik zag..) En haar vriend wist het dus ook dezelfde dag (de mijne ook). Had de eerste posi test bij 3w3d..

Schoonmoeder een paar dagen later, mijn ouders nog een week later. Inmiddels weten bijna alle goede vrienden het, de overige families (ooms/tantes) weten het nog niet.

Van mij mag iedereen het nu wel weten, want vorige week een prachtige echo gehad waar een klein frummeltje op aan het bewegen was met armpjes en beentjes, dus de kans dat het nu nog mis gaat is zo klein! En het kan met 20/30/40 weken ook nog mis gaan, en dan weet iedereen het toch ook?

9. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

19 mrt 2010
    2.399
    0
    0
    Wij hebben op de dag van de positieve test het ook aan mijn ouders en schoonouders verteld. En in diezelfde week de broers en zus. Ten eerste waren we super blij en wilde we het met ze delen. Maar ook als het dan nog mis zou gaan dan vonden wij het fijn dat ze wisten dat we zwanger waren. Dan kun je het verdriet ook met ze delen.
    We hebben het pas echt van de daken geschreeuwd nadat we met 10,5 week een goede echo hadden.

10. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Wij hebben het met 6 weken (dachten we bleek later 4 weken) verteld met kerst.
    Op mijn werk heb ik het aan mij collega ook snel verteld zodat ik geen zware dingen hoef te tillen.
    De rest van de wereld hebben we bij de tweede echo 11 weken verteld.

11. mamavansam

mamavansam Niet meer actief

Wij hebben het met 9 weken aan me ouders en aan me zus verteld. En de rest met 13 weken.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    ouders en schoonouders (broers/zussen e.d.) met 5 weken toen we het net wisten.. onze twee beste vrienden hebben we het daarna ook verteld.. De rest pas met twaalf weken

13. cici86

cici86 Fanatiek lid

29 dec 2009
    1.266
    0
    0
    Germany
    wij hebben het iedereen verteld met 8 weken en 6 dagen we hadden toen de eerste echo en daarna iedereen verteld.

bij de eerste kwam ik er pas bij 7 weken achter , dat we zwanger waren eerst een week voor ons gehouden. we wistennog niet hoe en wat,, daarna aan ouders verteld en al snel besloten dat we het zouden houden. en daarna aan de rest

Deel Deze Pagina