Ik weet sinds gisteren dat ik zwanger ben Nu vraag ik me af wanneer ik dat het beste aan mijn baas kan vertellen. Ik werk in het onderwijs en volgende week hebben we een etentje met het team, waar ik niet alles durf te eten. Wat zouden jullie doen ? Groetjes, Channie7
Wat je eigen gevoel je ingeeft. Je kunt natuurlijk gewoon iets "veiligs" bestellen. Ik heb het redelijk vroeg verteld, maar ik moest dan ook spugen, spugen en nog eens spugen...
Ik heb het gelijk aan me baas verteld. omdat er nogal hoog risico is ivm veiligheid voor me mij en het kindje. Dus die wist het net zo snel als me ouders. het is niet gelijk aan me collega;s verteld en de cliente dat was echt pas toen ik 12 weken was.
Ik heb het meteen aan de directie verteld Ik moest ook naar de arbeidsgeneesheer owv geen antistoffen voor CMV virus (als je met kinderen werkt jonger dan 6 jaar) Spijtig genoeg had ik daarna wel een miskraam. Daarna had de directie ook de collega's op de hoogte gebracht. Alvast proficiat met je zwangerschap groetjes miesje
ik heb sinds 4 wk een nieuwe baan en heb t meteen verteld bij t solliciteren (thuiszorg) maar moest ook wel met zo'n beginnend buikje
Hai Channie, Gefeliciteerd met je zwangerschap! Je moet doen wat je hart je ingeeft. Ik zit ook in het onderwijs, en heb het mijn collega's precies met 13 weken verteld, toen we tijdens een "gebak moment" bij elkaar zaten. Ik wilde het niet eerder vertellen omdat ik in febr.06 een miskraam had gehad, en dus nog even wilde wachten met vertellen. Je hoeft het niet meteen te vertellen als je wilt. Je werkt niet met medicijnen of gevaarlijke stoffen...om eerlijk te zijn is dat voor een baas niet zo belangrijk om nu al te weten dat je zwanger bent. Voor iedereen is het anders de ene vertelt het bij 4 weken en de ander na 12 weken. Doe wat je zelf wilt. Liefs Najet Alweer bijna 23 weken zwanger!
Melden zwangerschap en verlof Je hebt wettelijk de plicht om uiterlijk drie maanden voor de bevalling aan je werkgever te melden dat je zwanger bent. Hij heeft dan nog tijd om een uitkering aan te vragen en vervanging te regelen. Soms is vroegtijdig melden verstandig. Werkgevers zijn verplicht je binnen twee weken na melding voor te lichten over de risicos voor jou tijdens je werk. Kijk anders even op onderstaande site; http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... htm#melden Succes! Kus Toys
Ik zou iets veiligs bestellen, valt echt niet zomaar op hoor. Dat zit in je koppie, had ik ook hihi. Tenzij je het wil vertellen natuurlijk. succes
Ik zit ook nog in dubio, ik wil het ook pas vanaf 12 weken vertellen als ik wat meer zekerheid heb...maar dan is mijn baas net voor 4 weken naar het buitenland in de kerstperiode. Maar mijn baas zal het niet grappig vinden en ik heb een baan waar ik van 5 dagen werken niet naar 3 dagen kan (wat ik wil en dus moet aangeven) dus ik heb ook vreselijk moeite uit te zoeken wat nu te doen....want ik ben bang dat ik deze functie verlies... naja zolang ik nog geen buikje heb heb ik nog even de tijd...
ik heb het TOEVALLIG nt verteld. kon niet anders, hoorde vanochtend dat mijn leidinggevende collega ook zwanger is! 8 weken.
ik heb het ook vlak nadat ik het zelf wist aan mijn werkgever verteld. de rest van de collegas pas later na een paar maanden. ook met het oog dat als er wat mis zou gaan, zou ik het prettig vinden dat ik niet heel veel zou moeten uitleggen. en omdat ik veel bloedingen had, was het prettig dat hij het al wist, en dat ik daardoor makkelijk vrij kreeg voor huisarts of vk.
Ik zit ook in het onderwijs en ik heb het na de eerste echo verteld. Nu had ik die al met 8 weken en was het in de eerste week na de zomervakantie, maar ik denk zo dra je een afspraak met de VK hebt, dat je het wel kunt vertellen. Je moet immers ook naar de VK en zo en ik vond het wel fijn dat mijn teamleider wist waarvoor ik vrij vroeg. Ook ben ik met 10 weken op schoolreis naat Polen geweest en ik heb het daarom ook voor de schoolreis aan mijn collega's verteld zodat er tijdens de schoolreis rekening mee gehouden kon worden.
tja... ze was privé wel blij voor me. alleen hoe en wat we nu gaan doenmet het werk moeten we dus ff bekijken. begin december hoor ik of ik mijn baan houdt....
ik heb het met de 6 weken alleen aan mijn baas verteld mijn collega's weten nu nog niets. Ik vertel het hun pas met 12/13 weken. Vond het prettig dat mijn baas er van wist, hoef ik geen smoesjes te verzinnen voor de vk echo ed.
Ondanks het vele overgeven (ik loop op een ochtend gemakkelijk 8 keer naar de WC....) hebben ze niets door op mijn werk en dat wil ik nog 3 weekjes zo houden. Ik ga het dus -als het lukt- vertellen met 12 weken.
Ik heb het meteen aan mijn teamleider en collega's verteld. Ik ben nl zo moe en misselijk dat ik zoiets had van dan kunnen ze het maar beter meteen weten voordat ze allerlei rare dingen gaan denken. (Zit soms als een zoutzak op het werk) Maar je moet doen wat je hart je ingeeft! Bij mij mag iedereen het weten en mocht het onverhoopt mis gaan dan weet ik dat ik ook steun heb aan alle mensen om mij heen. Maar ja dit is wel een heel persoonlijke mening. Succes met je keuze!
Ik heb het verteld met 12 weken, ik had met 11 weken de eerste echo gehad en wou die dus ff afwachten en gelukkig alles was goed....
Ik ben ook een van die vroege vogels. Mijn leidinggevende heb ik het met 7 weken verteld, de rest van mijn collega's met 8. Dat laatste had ik liever later gedaan maar ik had zoveel klachten en ik werd niet goed van het verzinnen van smoesjes. Bovendien wist iedereen dat we bezig waren dus de geruchtenmachine kwam al lekker op gang.
Ik heb het pas met 17 weken verteld. Ik was terughoudend met vertellen vanwege mijn miskraam begin dit jaar. Heel lang heb ik niet kunnen geloven dat ik dit keer echt een kind zou krijgen. En op het moment dat ik het wilde vertellen (14 weken), was mijn baas op vakantie voor 3 weken haha, vandaar dat het pas na 17 weken was.