Ik heb niks verteld.. hij had het al door voor ik een test deed Toen ik de test gedaan had en super blij was vroeg hij wat er was dus toen gezegd dat er inderdaad een baby in de buik zat Hij was 3,5 dus uitgelegd dat het nog even niet moest vertellen aan anderen Hoorde later dat hij het wel meer over baby's had maar omdat mensen het niet verwachtte van ons hadden ze niks door
Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wij gaan het vertellen als de uitslag van de nipt goed is. Als die niet goed is, hangt het ervanaf. Dat zal nog zo'n 2,5 week duren. Vorige keer hebben we het rond de 12/13 weken verteld. De termijn waarop het niet erg was dat bijvoorbeeld de groentenboer het te horen zou krijgen.
Rond een week of 15. Zo kon ze meteen mee naar de geslachtsbepaling. Ik had al meerdere echo's en controles gehad. Gefeliciteerd!
Ik had allemaal plannen, maar het liep een beetje anders . Ik had willen vertellen ergens na 12-13 wkn, maar ik werd ontzettend ziek: hyperemesis gravidarum. Mijn kinderen van 5 en 3 jaar maakten zich vreselijk bezorgd, vertelden zelfs op school/KDV verhalen dat 'mama dood ging' ... We werden van alle kanten aangesproken wat er toch met me aan de hand was en of het wel goed ging? Voor zekerheid nog wel gewacht tot eerste echo (8,5 wkn), want ik wilde geen miskraam moeten uitleggen aan mijn kinderen. Die echo was goed en toen meteen die middag vertelt. Ook de rest van wereld wist het dus daarna . Viel een last van me af. Gefeliciteerd!
Dit. Of wanneer ze zich zorgen maken omdat mama zo lang ziek is en/of rechtstreeks vragen en het niet meer perse geheim moet blijven, bijv na de eerste echo.
Bij de tweede hebben we dat wel gedaan maar oudste was 10 maanden en zei nog geen woord En net 6 maanden pas... moet je buik wel meewerken en niet teveel kwalen
Hier zei zoon toen ik 5 weken zwanger was. Mama je hebt een baby in de buik. dus helemaal prima ik heb genoten van de voorpret met hem, mee naar echo's/controles en iedere dag een kusje op de buik.
Die buik maakt volgens mij niet zoveel uit. Die groeit (meestal) zo geleidelijk aan dat een kind onder de drie dat niet echt in de gaten heeft. Als je bijvoorbeeld veel aankomt in een bepaalde periode zal een peuter daar ook niks achter zoeken. Hij groeit daar gewoon in mee. Onze zoon zegt pas een week of vier iets over de dikke buik van mama en dat is waarschijnlijk nog omdat we hem hebben verteld dat daar een baby in zit (en ik ben vandaag 39 weken). Oudere kinderen die al meer met baby’s en geboorte te maken hebben gehad zullen eerder iets denken bij een dikke buik, verwacht ik.