Precies dit inderdaad. De kans dat je helemaal zonder werk te zitten lijkt me minimaal. Dus waarom dan nog wachten? Je hebt nog geen contract getekend nee. Maar zolang je geen getekende ontslag brief stuurt is je ontslag ook nog niet formeel. Ik zou het als werkgever in het onderwijs niet zo tof vinden als iemand zo lang wacht met aangeven dat ze weg gaat.
We hebben een opzegtermijn van 2 maanden (maar dat loopt door tijdens de zomervakantie). Dus liefst dat ik 2e of 3e schoolweek na de vakantie begin. NOG liever, eerste schooldag, via een korte detachering constructie o.i.d. dat moeten ze onderling maar uitvechten Heb net mijn nieuwe werkgever even gebeld, zij hebben studiedag en zijn verder niet bereikbaar, maar zeiden wel me begin volgende week terug te bellen om het een en ander af te stemmen met mij. Ik denk dat ik dat maar even afwacht en het dan begin volgende week dus vertel op mijn huidige school. In dat telefonische gesprek kan ik dan ook urgentie van een snelle afwikkeling voorleggen. Tis sowieso allemaal erg snel gegaan. Het gaat om een nieuwe baan in het speciaal onderwijs (kinderen met meervoudige beperking) die ik al erg lang wilde maar dacht niet volledig voor in aanmerking te komen. Maar ze hebben me zelf daar gevraagd om mee te solliciteren. Mijn zoon zit op een andere locatie van hun. Door toenemend aantal leerlingen, nieuwe vacature ontstaan. Heb vorige week vrijdag mijn cv en brief gestuurd, dinsdag werd ik gebeld voor een gesprek. Ik was hun laatste gesprek, dat was gistermiddag. Een uur na het gesprek werd ik al gebeld dat ik het was geworden!
Ga je naar een andere stichting? Of helemaal ander werk? Ik zou het ook zeggen. Heb in dezelfde situatie gezeten (maar dan in mei) en dat leverde al super veel gedoe op. Ik zou overgaan per 1 september en binnen dezelfde stichting. Hen je een wens voor mobiliteit aangegeven tijdens voorbereiding voor nieuwe formatie? Enne, gefeliciteerd!
Ja, ik ga naar een andere stichting. Ik had in april ook al aangegeven open te staan voor mobiliteit binnen de stichting, maar er was toen niks wat paste qua werktijdsfactor of wat ik echt een nieuwe uitdaging vond. Toen wel al gesprek gehad met directeur over het feit dat ik na 11 jaar wel eens ergens anders zou willen werken en een nieuwe uitdaging wilde, ondanks dat ik het qua collega's/ kinderen/ouders prima naar mijn zin heb op mijn school.
Ik heb ook na de zomervakantie een nieuwe baan in het basisonderwijs. Per 1 augustus. Vorige week heb ik het verteld aan mijn directeur, van de week aan de collega’s. Ik heb wel zwart op wit gekregen dat ik de baan krijg. Heb mijn ontslagbrief deze week ingeleverd. Succes,
Wanneer de inkt van je nieuwe contract droog is vertel je het je leidinggevende en daarna in overleg je collega's.
Ik zou open kaart spelen. Tegen de nieuwe werkgever zeggen dat je zsm wilt tekenen ivm opzeggen oude baan. Tegen de oude werkgever zeggen dat je een nieuwe baan hebt maar nog niet hebt getekend maar uit fatsoen het wel alvast wilt aangeven maar dat je wacht met het officieel indienen van je ontslag totdat je getekend hebt. Gefeliciteerd trouwens!