Wanneer verteld peuter over school?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamasinds2006, 21 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.662
    27.307
    113
    Vrouw
    Híer een uitzondering, kletst de oren van mijn hoofd. Van wie er stout was tm welk spelletje er gespeeld werd op het plein. Ik vraag vaak niets haha. Zelfs de gymles doet hij voor

Hij is altijd zo geweest, als hij als 2,5 jarige bij opa en oma was geweest kreeg ik ook hele verhalen

Mini ik hihi, ik was precies zo als uk

2. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Ons meisje van 2jaar 3 maanden verteld ook hele verhalen, moet wel specifiek vragen naar dingen obv dagverslag van het kdv. Soms komt ze ook spontaan met dingen die gebeurd zijn.

maar ook andere dingen onthoudt ze uitstekend en komen vaak terug. Zo was ze een aantal weken geleden gevallen in het wildpark bij de hertjes en ik wilde haar die broek vandaag aantrekken en dan vertelt ze terug over hoe ze gevallen was bij de hertjes en dat haar broekje vies was, maar dat ie nu weer schoon is.

3. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Wat knap dat sommigen van jullie peuters al zoveel navertellen. Stiekem ook wel fijn om te horen dat er genoeg peuters en zelfs kleuters zijn waar je gewoon niks uit krijgt. Denk dat mijn dochter gewoon nog iets te dromerig is om al echt gebeurtenissen in het verleden op te slaan. Bovendien zit er denk ik niet zoveel ruimte meer in dat koppie wat bomvol liedjes zit(die onthoudt ze dan wel allemaal stuk voor stuk).

Het enige wat ik dan wel weer apart vind is dat ze soms snachts wakker wordt en dan hoor ik haar weleens keihard lachen. Als ik dan naar haar toega om te vragen waar ze om lacht verteld ze dat Simon( tekenfilm) op de grond viel of wat dan ook. Dat onthoudt ze dan weer wel... :rolleyes:

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe vraag je naar haar dag?

5. Mamasinds2006

Mamasinds2006 Actief lid

10 jun 2018
    235
    61
    28
    Vrouw
    Ik stel haar gesloten vragen. Bijv heb je lekker gegymd vandaag? Of geef haar de keus van heb je vandaag meer met die of met die gespeeld..?

Ze begint gewoon over iets anders en negeert hiermee mijn vraag.

6. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.516
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Leni88 vindt dit leuk.
  7. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Ik vraag noojt hoe was het of wat heb je gedaan want dan krijg ik altijd hetzelfde antwoord

Ik vraag vaak met wie heb je gespeeld
    Of wat vond je moeilijk/grappig etc
    Als er een thema is vraag ik daar nog wel eens over dan komt er vaak wel een verhaaltje

8. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is bijna 3 maar ik moet heel specifiek vragen wat hij op de opvang doet. "Wat heb je op je brood gegeten", "Welk liedje ging je zingen in de kring" en "Was er een kindje jarig vandaag?"(Informatie die ik al uit de app heb geplukt ;)) Mijn dochter vertelde bij 3 wel hele verhalen over wat jantje/pietje/klaasje had gedaan, of ze stout waren geweest en wat ze op brood hadden etc :rolleyes:

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.177
    4.488
    113
    Oudste verteld nagenoeg niets, ik moet het er met hele gerichte vragen uittrekken. Hij is 6.

jongste is een grote waterval aan informatie. Dus als ik luister hoor ik hem vanalles vertellen. Maar als ik echt een vraag stel dan weet hij het opeens niet.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Mijn dochter begint er nu zelf over, maar dat komt omdat ik er altijd na vroeg en nu weet ze wat ik wil horen :p

Theezeefje vindt dit leuk.
  11. Yaisa

Yaisa Fanatiek lid

31 jul 2013
    1.225
    1.262
    113
    Ik moet het er echt uit trekken bij mijn zoon van 5 jaar.
    Hoe was het op school?
    Wat heb je gedaan? (Zn standaard antwoord is dan: Weet ik niet meer)
    Heb je nog gegymd?
    Hebben jullie buiten gespeeld?
    Ik zag dat je hulpje was, met wie?
    Met wie heb je gespeeld?
    Waarom heb je je eten niet op? (Dan krijg ik meestal te horen dat er een kindje jarig was en dat er getrakteerd werd)

12. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.711
    4.030
    113
    Overijssel
    Ik krijg dus :
    Hoe was school:
    Goed

wat heb je gedaan?
    Gegeten...o_O

Moet er wel bij zeggen dat hij later op de dag soms wat verteld ( net 6 jaar)

Deel Deze Pagina