Pfff, shoppen niet leuk

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ir3n3, 27 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik vraag me even iets af...
    Hebben jullie dat ook? Voorheen vond ik shoppen echt geweldig. Ik werk in een kledingzaak en ben heel erg bezig met mode. Maar nu, ik vind er helemaal niks aan. Vanmiddag bijna in een depressie belandt.:( Ik moest een pyama hebben, want niets past me meer. Dus ik heb een pyama gekocht, onderweg kwam ik nog een jurkje tegen. Die heb ik ook meegenomen. Heb nu drie jurkjes, twee lange broeken, een rokje, en een paar shirtjes. En daar laat ik het bij, want daarna doe je het nooit meer aan. Gewoon veel wassen. Maar dat ik spullen MOEST kopen omdat ik niet meer in mijn oude kleding pas vind ik echt helemaal niet leuk. Krijg er zelfs een schuldgevoel van. Er zijn zoveel kosten die een kleine met zich meebrengt. En dan MOET ik een BH omdat de huidigen niet meer passen. Ik kan dat gevoel gewoon niet plaatsen. Voel me er gewoonweg niet goed bij. Misschien zijn het de hormonen. Ik heb ook gewoon echt het gevoel of mijn collega's denken 'goh heeft ze nu alweer iets nieuws aan?' Ja... omdat ik gewoon niks meer pas. Ben nu al 10 kilo zwaarder. Ik begon met maat xs en 52 kilo. Sorry voor mijn gezeur, maar moest het even kwijt.;)

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

nou dat ik kleding moes kopen omdat mij niks meer paste vondt ik ook niet echt leuk...
    maar jha aan de andere kant er bestaan niet voor niks positiekleding...
    dus zou gewoon kopen en lekker aantrekken
    en wat je collega's ervan vinden schrijt aan jij bent zwanger jij moet je goed voelen in de kleding en trouwens je kleding mag niet te strak zitten das niet goed...

en dat je zwaarder word hoort er ook bij alleen is het wel dat niet iedereen even zwaar word de ene komt maar 5 kilo aan de andere 30 kilo...

geniet gewoon van je zwangerschap en koop gewoon kleding die je nodig denk te hebben doe ik ook en dan maar vaker in de was...

ik heb zelf 3 zwangerschaps broeken en 4 truitjes meer als zat.... en dan 2 leuke buikbanden....
    voor de rest ken ik gewoon nog me zomerjurkjes aan met een leuke legging eronder die ik dan wel weer heb moeten kopen in een maatje groter maar die krengen heb ik gewoon bij zeeman gekocht dus dat scheeld weer...

en wat de bh betref koop een meegroei bh
    ik heb er gelukkig geen last van dat ik andere bhs hoefde te kopen
    maar aangezien ik borstvoeding wil geven heb ik wel 2 voedings bhs gekocht...
    want als ik tog geen borstvoeding kan geven of niet luk dan heb ik maar 2 verknalt om zo maar te zeggen en als wel luk koop ik er snel nog wat bij...

3. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

11 mei 2009
    3.739
    2
    0
    Overijssel
    @Ir3n3...Ik ken je gevoel volledig! Ik had afgelopen weekend een verjaardag en wou er leuk uitzien. Ik heb letterlijk jankend voor de kast gezeten (hormonen denk ik :)), omdat ik nu echt overal een worst in lijk. Overal steekt van dat vet overheen (wat ik eerder niet had), alles zit strak en voel me echt een nijlpaard. Ik ben ook 8,3 kilo aangekomen met precies 20 weken. Vergelijkbaar met jou dus. Ik moet erg wennen dat mijn lichaam veranderd, en ben druk bezig om dat te accepteren, maar dat gaat nog niet echt met gemak. ;)
    Ik heb verder nog geen zwangerschapstruitjes gekocht, vind ik het nog beetje vroeg voor. Wel draag ik af en toe een zwangerschapsbroek, omdat dat mijn vet iets meer verhuld. Ik pas overigens mijn broeken nog wel, hoewel ze wel wat strakker zitten.

4. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Voel me alweer iets beter door je reactie Samantha. Komt misschien omdat ik nog nooit zoveel kleren in zo'n korte tijd heb gekocht.
    Ik heb al twee meegroeibh's gekocht bij de HEMA. Zitten uitstekend. Ik kon ook echt geen beugelbh meer aan, deed echt pijn.

5. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    tjee.. vond het juist heel leuk om kleding te kopen waarin ik mn buik kon showen! Heb me dan ook niet ingehouden! Maar heb behalve broeken geen pos. kleding gekocht. Alleen maar leuk tuniekjes e.d. en leuke lange jurken!

Begon met 53 kg en weeg nu tegen de 75 en heb me echt nog nooit zo mooi gevoeld!:D ( ok had liever gehad dat mn benen lekker dun waren gebleven maar helaas!)\\x

6. Ik vond het heerlijk om te shoppen.
    Had gewoon leuke jurkjes en leggings van de H&M en Veromoda enzo.
    Geen zwangerschapskleding. Voelde me juist heel mooi..
    Maar ben ook niet veel aangekomen hoor en mn buik was heel mooi rond naar voren en bescheiden!

Met 4/5 maanden kon ik nog mijn eigen spijkerbroeken aan, met 5 maanden en een paar dagen ging het echt niet meer haha.
    Maarja was hoogzomer dus liep gewoon met jurkjes en leggings enzo!

Begon met 66/67 (1.80m) en met 40w en 5dgn was ik 78kg.
    En na een aantal weken weer 67kg.

7. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik denk ook dat het vooral mijn hormonen zijn die nu opspelen. Ik vind mijn buik ook geweldig hoor, maar aan de andere kant moet ik ook heel erg wennen aan mijn nieuwe postuur. Bij mij was het altijd plat, maar dan ook alles. Haha, heb nu ineens ronde vormen, dat is best raar. En ik kon na 9 weken al niet meer in mijn gewone broeken.

8. willet

willet Fanatiek lid

2 nov 2009
    1.149
    0
    0
    Ir3n3!
    Maak je niet druk, je ziet er kei leuk uit joh!
    En...goeie smaak qua kleding, ik spot alles bij het show your outfit gedeelte he ;)
    Het is inderdaad wel vervelend als je overal uitgroeit, en dan nog maar niet te beginnen over na de zwangerschap...ik had er dus 20 kg aanzitten, dus het duurt nog wel ff voordat ik in mijn oude outfits zal passen..Alhoewel mensen me vragen waar die kilo's zitten..iedereen vind mijn buik alweer superplat, maar zelf zie je het toch allemaal anders he..aangezien ik ook zo'n mode-popje ben is dat wel zuur. Nu wil ik dus ook niks nieuws kopen met dezelfde gedachte..

Kop op, het zijn ook een beetje hormonen hoor, ik vind in ieder geval dat je er super uitziet!

9. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik vind shoppen nu geen bal aan omdat ik nu erg moe ben, en langs staan en lopen is nu erg irritant! ben nergens vooruit te branden. wil gewoon lekker thuis relaxen en slapen. en het gekke ik verveel me nog niet echt.

maar ik vind mij zelf erg mooi nu met mijn bolle buik! en vond het juist leuk om te shoppen voor de stretch jurkjes en topjes! straks kan ik het niet meer aan i.v.m slappe buik huid (had ik voor de zw al) maar kan mij goed voorstellen dat je erg moet wennen!

10. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Kleding shoppen ben ik al heel snel mee gestopt :D Normaal gesproken ben ik ook echt van de hippe kleding, had voorheen maat 36 en bovenmaat xs. Al snel kon ik mijn eigen broeken niet meer aan en moest ik aan de positiemode. (of grotere maat maar dat vind ik zonde)

Ik ben behoorlijk aangekomen de afgelopen periode, zelfs mijn ondergoed zat niet meer lekker en ben dus overgestapt naar maatje M. Ach, inmiddels heb ik het maar geaccepteerd :D Hopelijk ben ik de extra kilo's straks snel kwijt en kan ik lekker weer mijn eigen kleding aan!

Shoppen is nu trouwens ook niet meer leuk. Dacht in mijn verlof lekker te gaan babyshoppen maar dat zit er niet in... Wordt al snel moe van dat geslenter door de stad ;)

11. Ninoshka

Ninoshka Fanatiek lid

8 okt 2008
    1.394
    1
    0
    Docent
    Zuid-Holland
    Hier ook nog een ir3n3. Vind er niks aan om een compleet nieuwe garderobe aan te moeten schaffen. Er zit 12 kilo extra aan en werkelijk alleen m'n sokken passen nog! (en ik loop nu alleen op slippers..)
    Het is niet dat ik mezelf niet meer mooi vind, want ik ben gek op m'n extra kilo's en m'n buik maar ik vond shoppen sowieso al niet veel aan en nu nog steeds niet! Ben nu al aan het balen dat ik erop uit moet om een nieuwe jas te kopen voor als het weer straks kouder wordt!

12. charlie80

charlie80 Bekend lid

26 jan 2010
    697
    1
    0
    het shoppen zelf vind ik nog wel gaan maar voel me ook zo,n zee koe!! niks staat naar je idee.. terwijl ik best trots ben op mn buikje...
    ik heb alleen begin september een bruiloft waar ik de hele dag heen moet en daar verwachten ze dat je best een beetje netjes komt... nou ik weet echt niet wat ik moet maar wil er ook geen bakken geld aan uitgeven want daarna draag je het nooit meer. en een tuniek met legging vind ik dan echt te normaal.. poehh heb al allerlei sites bekeken en word gek... hormonen... heerlijk!!!!!
    eerlijk, zwanger zijn is bijzonder maar kan niet wachten tot ik weer in mn oude doen ben.....

13. Ir3n3

Ir3n3 Bekend lid

27 sep 2009
    681
    0
    0
    Weddingplanner
    Assen
    Ik heb een jurkje gekocht voor een bruiloft bij Neufmoisbelle, dat is een online winkel. Misschien vind je daar nog iets leuks. En anders koop je toch een jurkje dat lekker rekt of vanaf de borst wijder loopt, dus geen positiekleding.

Deel Deze Pagina