Wanneer vertelde jullie dat jullie zwanger waren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chocoladekoekje, 14 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maddie

Maddie Fanatiek lid

15 sep 2009
    1.391
    184
    63
    Het hoge Noorden.
    Toen ik er zelf achterkwam met 13 weken 3 dagen.. direct :p

2. meisje0123

meisje0123 Fanatiek lid

24 aug 2007
    3.343
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben het meteen verteld aan ouders en broers en zussen.
    Ik daarna op het werk gezien het feit dat ik hierdoor ontslagbescherming heb en mijn werkgever voor diverse collega's gezien economische omstandigheden ontslag aan ging vragen.
    Morgen hebben we onze '12-weken'-echo (ben dan 11+5) en daarna als alles goed is vertellen we het de rest van de wereld!

3. ChristelAileen

ChristelAileen Actief lid

26 aug 2009
    348
    0
    0
  4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nou dat heeft je niet gered hoor ;) Bij ontslag zijn er speciale regels die er gevolgd moeten worden (wie er ontslagen wordt) en als je zwanger bent heb je wel bescherming maar niet bij bedrijfseconomische omstandigheden. Je mag niet ontslagen worden omdat je zwanger bent, omdat je vaker ziek bent of bijvoorbeeld minder functioneert.

5. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Beide keren met 9 weken aan ouders en broers en zussen.
    Bij de eerste had ik met 13 weken de eerste echo, daarna hebben we het aan de verdere 'buitenwereld' verteld. Dit keer heb ik met 9 weken de eerste echo gehad. Denk dat we het nu ook iets eerder aan de buitenwereld vertellen.

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik iwl t eignelijk nu pas na d eeerste echo vertellen alleen dit is ons derde beebje en niemand maar dan ook niemand verwacht het een teede was al een verassing en dit is gewoon shocking haha dus we willen t op een leuke manier vertellen alleen t volgende probleem is dat mn darmen zo opgezet zijn dta t bijna niet te verbergen valt (moet extreem mn buik inhouden wat pijnlijk is als er iemand binnenkomt en ben niet iemand van de wijde kleren dus dat valt op als ik in zakken ga lopen hahaha)

dus ik weet t dit keer nog niet

7. Lady26

Lady26 Bekend lid

10 feb 2010
    638
    2
    18
    Vrouw
    Groningen
    Wij hebben het ook direct na de positieve test aan ouders schoonouders en zusje verteld.

De rest hebben we na de eerste goede echo gedaan om toch zeker te weten dat alles goed was en dat ik echt zwanger was. (wou het eerst natuurlijk niet geloven)

En gefeliciteerd trouwens! geniet van de komende tijd!

Liefs.

8. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Onze beide gezinnen hebben we het met 5 wkn al verteld. Mijn schoonzusje wist het toen al, daar konden we het niet langer geheim voor houden.
    Ik wilde eigenlijk wel wachten tot de eerste echo, dat zou bij 6,5 wk zijn bij de gyn, maar mijn man wilde het perse vertellen. Puur voor de mogelijkheid dat het daarvoor al fout zou kunnen gaan. Dan hadden we iig onze familie die het al wist en ons hierdoor heen zou kunnen slepen.

9. Vlinder24

Vlinder24 Fanatiek lid

24 feb 2010
    1.372
    3
    38
    Toen ik 3 weken zwanger was aan ouders/ schoonouders en broertje en vrienden :) Ik heb dus met 3 weken een positieve test in handen gehad.. We dachten dat we toen al 3 weken verder waren, maar dit bleek echter niet te zijn.. We dachten het dus met 6 weken te vertellen, maar het waren er 3 :) Met 7 weken (4 dus) aan de rest! We waren veels te blij en gelukkig, konden het niet voor ons houden!!

10. christa24

christa24 Actief lid

13 jul 2010
    167
    0
    0
    Ik ben peuterleidster
    In Den Haag
    Ik heb het bij alle drie me zwangerschappen eigenlijk gelijk verteld alleen bij deze derde nu was ik pas 3 weken toen ik het wist en bij me andere 2 rond de 8 dus zit wel een verschil in maar ik kan het gewoon niet voor me houden en iedereen wist toch al dat we bezig waren dus ze vroegen om de haver klap is er al wat?:D

Maar mischien ben iki wel wat verder of juist wat minder ver want dit is mijn berekening vanaf de eerste dag na mijn menstruatie en dan heb ik maar tot 40 weken zwangerschaop geteld 28 juli das gelukkig al bijna krijg ik mijn termijn echo en dan ga ik gelijk naar de verloskundige want dat heb ik ook nog niet gedaan

11. RubyRed

RubyRed Lid

15 jul 2010
    86
    0
    0
    Verzorgende IG
    Spaubeek
    Mijn zusje wist het op de dag dat ik positief testen, daarna heb ik het mijn moeder vertelt, en me vriend heeft het een paar dagen geleden aan zijn zus vertelt en gaat het dit weekend aan zijn ouders vertellen.
    Hij is er wel een beetje bang voor ,
    we zijn 19 en 21 en zijn er zelf heel erg blij mee.
    we hebben alles op orde Diploma's een eigen woning en allebei een baan.
    maar toch zal zijn vader niet echt blij reageren.
    terwijl het toch hun eerste kleinkind word.:(

12. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het mijn ouders met 7 weken verteld, alleen omdat ze nét op vakantie waren toen ik had getest, dus ik moest wachten tot ze terug waren. Met 7 weken ook mijn broertje, schoonouders en schoonzusje ingelicht.
    Daarna langzamerhand een aantal hele goed vrienden.
    Met 10 weken de echo gehad, en nu is de rest van de familie aan de beurt en dan langzamerhand de rest van de wereld!

13. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

Wij hebben meteen naar de test het opa en oma´s verteld.
    met 8 weken mijn beste vriendin.
    met 9 weken ooms en tantes.
    en als we de 2de echo krijgen met 12 weken vertel ik het aan de buiten wereld.. nog ff w8ten dus.. en duimen

14. Rammel

Rammel Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.518
    0
    0
    Moeder zijn
    Drenthe
    Wij hebben het op moederdag verteld! Was me een partij leuk! Ik was toen 8 weken zwanger. We wilden het eigenlijk pas na de 1e echo vertellen (had echo met ruim 9 weken), maar vond het juist zo leuk om het met moederdag te doen!

15. s1986

s1986 Niet meer actief

Bij ons wisten sommige het al voor de 4 weken. Maargoed dit kwam omdat we in de mmm zaten en elke keer naar beglie moesten. En dat op t werk bv niet ponzichtbaar kon;)Ouders en zussen wisten het ook die dag nog opa ook. Mn ander oma heb k t later verteld. En de rest na de 2e goeie echo was met 8 weken.

Als ik op een normale manier zwanger zou raken zou ik niets zeggen tot de eerste goeie echo! Maarja het valt allemaal niet mee he je mond houden;)
    Van harte gefeliciteerd trouwens nog!

16. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn ouders en schoonouders hebben we het de dag na het testen verteld. Mijn schoonzus die raadde het diezelfde dag, ze zag me, vond me anders en vroeg; ben je soms zwanger? Hebben toen samen staan springen van blijheid ;) schoonzus wist het dus met 4 weken en 3 dagen ofzo en is overleden toen ik 15 weken zwanger was. Des te blij dat we het toch nog met haar hebben kunnen delen!

De andere schoonzussen en zwagers hebben we het met ongeveer 9 weken verteld. Mijn familie ook want toen hadden we een verjaardag waarbij ik met een groen gezicht van misselijkheid zat. Op mn werk wisten ze het met 5 weken; groen van misselijkheid en veel spugen.

Eigenlijk wist bijna iedereen het voor de 12 weken, die grens hield voor ons niet zoveel in, na de echo hebben we het gewoon verteld aan wie we tegenkwamen!

( Mn oma hebben we het afgelopen week verteld, met 23 weken haha... Die zien we nooit - geen contact mee, maar was wel op een verjaardag van een nicht... Toen toch maar verteld dat ik zwanger ben ;) )

Deel Deze Pagina