Ik ben nu als het goed is 6 weken en 1 of 2 dagen zwanger Maar ik wil het al aan iedereen gaan vertellen.. Ik kan dit gewoon niet voor me houden! We zijn echt veel te trots en blij en willen het nog liever van de daken schreeuwen!
als jullie je er goed bij voelen moet je dat gewoon doen, bedenk alleen wel dat mocht het mis gaan je ze het ook moet vertellen. Maar lekker genieten!!
Bij ons zijn er ook al diverse mensen die het weten hoor en wij weten het zelf pas 3 dagen Het is bij ons niet helemaal vanzelf gegaan, dus échte vrienden wisten al dat we bezig waren en waarom dan nog verbegen dat we zwanger zijn? Doe wat je zelf wil en het zal vast goedkomen!
Ik heb de eerste keer tot week 15 gewacht, maar dat was omdat in familie HELLP, PE en prematuriteit voorkomt en ik wilde dat mijn familie (vooral mijn ouders en mijn zus) zich zo kort mogelijk zorgen zouden hoeven te maken tot 27 wk. Maar ik ben nu weer zwanger en we wachten waarschijnlijk niet zo lang, en gaan er ook niet om liegen. Veel vrienden vertellen het al heel vroeg. Gewoon doen waar je je fijn bij voelt!
@ Juul: ja daar kan ik me iets bij voorstellen. ik zie dit uit eigen ervaring, maar ik denk dat als je er langer mee bezig bent om zwanger te worden en je hebt ook miskramen gehad, dat de mensen die je het graag zo snel mogelijk hebt verteld, zoals ouders ed. (na de eerste keer zwanger te zijn) dat die idd toch al weten dat je er mee bezig bent.
Wij zijn ook zo aan het dubben. We hebben afgesproken dat we het morgen aan onze ouders en mijn zusje gaan vertellen. Natuurlijk is het allemaal nog pril en kán het nog alle kanten op, maar áls het voortijdig niet goed zou gaan, zouden we dat ook vertellen omdat je de steun dan best kunt gebruiken. Dus van welke kant je het ook bekijkt, ze komen er toch achter. En waarom zou je het weekend van onze ouders niet nóg beter maken dan het weer nu al toelaat? De 'rest' krijgt het te horen na de magische 12 weken; al is dat eigenlijk iets typisch Hollands... In veel landen/culturen is er geen sprake van die mysterieuze geheimhouding.
Ik twijfel zelf ook met het vertellen. ik ben nu ruim 6 weken zwanger van ons eerste kindje en vind het nog allemaal erg spannend. mijn moeder weet wel dat we er mee bezig zijn maar ik wil toc nog even wachten met het vertellen. ik denk alleen niet dat ik kan wachten tot 12 weken. ik krijg zelf over 2 weken een echo en ik wil daar zeker op wachten zodat ik zelf weet dat het echt is. dit klinkt misschien raar maar omdat ik nergens last van heb voelt het nog niet echt. we denken er nu over om het met vaderdag aan de ouders te gaan vertellen meteen een leuk vaderdag kado en dan ben ik ook al 10 weken en heb ik de echo achter de rug. maar ik denk dat iedereen het moet vertellen wanneer jij voelt dat de tijd rijp is en bij de 1 is dat bij 4 weken en bij de ander pas bij 12 of meer weken. als je er zelf maar achter staat dan is het altijd goed. fijne zwangerschap iedereen
Ik vertelde het mijn ouders met 5 weken, vriendinnen na een goede echo met bijna 10 weken.. De rest na 12 weken..
Alleen een vriendin van mij en een vriend van hem weten het... We willen graag wachten tot we de 12 weken voorbij zijn..
Wij vertellen het familie deze week, de rest na de eerste echo. Van de familie weten we toch wel dat ze hun mond houden.
Wij wilden eigenlijk wachten tot na de eerste echo. Maar dat is een beetje anders gelopen. Mijn ouders en de ouders van mijn vriend wisten het al vrij vroeg met 4 weken. maar we wilden wachten tot de eerste echo om het te vertellen aan de rest van de familie. Maar mijn moeder had dit weekend haar verjaardag en mijn familie was er. en ze hadden me al een tijdje niet meer gezien en kwamen 1 voor 1 naar me toe om te zeggen dat ik zo veranderd was en helemaal straalde. en toen vroegen ze me heel voorzichtig of ik zwanger was. en ik wist niet wat ik moest zeggen ik stond er echt versteld van dat mensen dat aan me konden zien of dat het puur toeval was dat ze dat dachten. ze zagen al aan mijn reactie dat het zo was en ik kon het niet meer ontkennen. maar de familie van mijn vriend en onze vrienden weten nog niks en daar proberen we wel te wachten tot na de eerste echo zodat we zeker weten dat alles goed is met de kleine. Iedereen nog GEFELICITEERD met de zwangerschap
Ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar vriendinnen van mij wel. Die hebben het gelijk verteld. De ene omdat ze haar mond niet kon houden en de ander omdat vrijwel iedereen wist dat ze bezig waren (is niet helemaal vanzelf gegaan). Beiden vonden het niet erg dat veel mensen al vroeg van de zwangerschap afwisten. Als het evt mis zou gaan, dan vonden ze het een prettiger idee dat mensen van de zwangerschap afwisten dan dat ze het alsnog moesten vertellen..
Ouders broers en zussen wisten het een dag nadat wij het wisten en de rest drie weken later, met 7 weken geloof ik. Ik ben niet goed in geheimpjes bewaren. ben benieuwd hoe lang ik het deze keer voor me kan houden, misschien iets langer,. Maar het maakt toch niet uit, gewoon doen waar je je goed bij voelt. En idd nederland is het enige land waar ze echt zo geheimzinnig tot de 12 weken doen. Vriendin van mij ook braaf gewacht tot de 12 weken, ging het mis met 12 weken en 3 dagen.... das ook niet eerlijk...