Die smerige maagzuur

Discussion in 'Zwangerschap' started by teigetje1, May 26, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hebben jullie dit ook, zo ja wat doen jullie hiertegen?

Ik heb het gelukkig niet vaak maar als ik het heb, nou dat ben ik chagerijnig, moe, ik steun en kreun de hele hut bij elkaar, alles doet pijn, en soms gaat het gepaard met overgeven :x. Om gek van te worden, en ik heb het ook dan alleen s'avonds en s'nachts.

Ik gebruik rennies om het een beetje tegen te gaan, maar dat helpt maar een beetje. Alle andere huis/tuin/keukenmiddeltjes helpen tot nu toe nog niet.

Dit is dan ook het enigste kwaaltje dat ik heb deze gehele zwangerschap, maar god god god alle zwangerschapkwaaltjes die er bestaan worden volgens mij bij mij in het maagzuur gestopt :x.

2. pinter

pinter Fanatiek lid

Jan 9, 2010
    4,015
    1
    36
    noord limburg
    ik heb dit ook heel erg,en gebruik nu ANTAGEL van de apotheek.
    werkt erg goed bij mij.

3. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Naar he, je kan je er zo ontzettend beroerd van voelen :(

Het enige wat bij mij echt hielp was bevallen ;) sorry.
    Maar Maalox (apotheek) hielp me in ieder geval af van het gevoel dat iemand messen in mijn borst en rug stak, brrr.

4. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Daar ben ik ook aan toe, maar ik moet nog ff ;). Als ik de 37 weken ben gepasseerd mag hij/zij van mij komen hoor.

5. StarMoon

StarMoon Bekend lid

Nov 11, 2009
    894
    0
    0
    Ik was het bij 39 weken echt spuugzat, met 39+5 is onze knul geboren :)

De eerste dagen na de bevalling dacht ik steeds... wat mis ik toch?
    (behalve de buik dan he)
    Oh jaaa, het maagzuur is weg!

Maar aan je banner te zien, mag je nog even.
    Dus hoop dat de apotheek je kan helpen ;)

6. happymama

happymama Niet meer actief

hoi
    ik heb me toen laten vertellen door de vk dat rennies niet mogen , ik heb toen bij de apotheek antagel gehaald echt super spul.
    grote fles langs me bed met een maat bekertje maar die gebruikte ik nooit want dat gaat plakken en dan moest ik weer uit bed om t uit te spoelen dus gewoon een slok uit de fles en dan lekker verder slapen !!!!!!!!!!!!hihiihihi

7. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Naar he! Rennies mag wel gewoon hoor, maar helpt idd niet geweldig.

Wat wel goed werkt is het gaviscon drankje. Ik neem dat voor het slapen en ik heb nergens meer last van, terwijl ik overdag soms kotsneigingen heb van dat rottige zuur.

8. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

Sep 30, 2009
    705
    9
    18
    Héél herkenbaar hoor, dat maagzuur. Zo irritant, ben het helemaal met je eens!

Ik slik ook rennies en op zich helpen die wel even. Heb al wel gedacht om naar de apotheek te gaan en me daar te laten adviseren over een middel dat langer helpt. Die schijnen er ook te zijn nl (kweet het merk niet helaas). Op zich helpt een glas melk mij ook wel, voelt toch gezonder dan al die rennies....

Succes en ik hoop dat je een fijn middel vindt dat helpt!

Groetjes, Kiki

9. sanne1234

sanne1234 Actief lid

Feb 14, 2008
    474
    0
    16
    Antagel (kun je bij de apotheek halen) werkte erg goed bij mij in de 1e zwangerschap. Nu nog niet nodig maar mocht dit weer nodig zijn dan haal ik weer een flesje. (wel vies trouwens vond ik)

10. NoessePoes

NoessePoes Actief lid

Mar 8, 2010
    430
    0
    0
    Hier ook 1 aan de antagel van de apotheek... bbbrrrr wordt er nog misselijker van de laatste tijd haha:D
    Maar wat vervelend he dat maagzuur...!!
    Ik heb de laatste dagen vreselijke pijn in m'n bekken dus denk dat de kleine aan het indalen is maar dan zou de maagzuur toch ook over moeten gaan???
    Nou die blijft gewoon... pfff op naar de 37 weken en dan mag mijn kleintje ook komen hoor begin t nu ook wel zat te worden...

11. sjmmie

sjmmie Actief lid

Oct 27, 2009
    487
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb sinds kort rennies en die helpen tot nu toe bij mij, ik heb het ook alleen savonds als ik ga rusten (op de bank of bed) ik moest ook een kussen onder mijn matras doen..

het is zo'n branderig k*tgevoel in je borstkas, ik weet er alles van... heb zelfs al een paar week keelpijn volgens mij gewoon weggezuurt...

heel veel sterkte

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb ook nog steeds zo'n last van het zuur noessepoes, en bij mij is ukkie ook al ingedaald, dacht ook dat het weg zou moeten zijn hahaha. Maar helaas..... Ik krijg soms ook al zuur van gewoon een simpel slokje water!

Ik gebruik ook de antagel en daarvoor hielpen een paar lepels vanillevla ook goed. Hahah overal waar ik kwam stond een pak in de koelkast: thuis, op al de locaties waar ik werk, ouders en schoonouders.

xxx sas

13. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik was wel wat maagzuur gewent dacht ik maar vannacht werd ik wakker van zuur dat gewoon was teruggelopen in mijn mond.

En pijn dat het deed....

Heel vies en pijnlijk.

Ik zal ook eens vragen aan mijn VK of ik er iets voor kan krijgen want ik heb er nu nog last van.

14. happymama

happymama Niet meer actief

ik vond de antagel niet vies hoor

Share This Page