Onzeker..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Verliefd91, 8 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Verliefd91

Verliefd91 Bekend lid

29 mei 2014
    863
    13
    18
    Hallo lieve forum leden..

Ik ben 15 + 1 weken zwanger en heb al sinds het laatste bezoek aan vk, ruim 2 weken geleden t gevoel dat t hartje er maar zo eens niet meer kan kloppen.. Dit overheerst helaas aardig, waardoor ik er nog steeds niet goed van kan genieten.. En dat is ons wondertje natuurlijk wel waard! Nu heb ik ook vorige week een flinke duw in me buik gehad van een client en die zorg er voor dat ik nog angstiger ben geworden!

Inval verloskundige van vorige keer zei ook dat mijn baarmoeder al goed groeide voor dat termijn dus ben ik bang dat er van alles mis is, met een nu al te grote baarmoeder?! Ik dacht dat ik wel een relaxed iemand was maar wat een spanning en onzekerheid zeg! Herkenbaar? Wordt het ooit nog minder spannend en dus ook genieten geblazen?

2. Pien95

Pien95 Actief lid

1 dec 2012
    212
    1
    0
    Vervelend die onzekerheid.
    Maar wil je toch aanraden om er boven te leren staan, ook al snap ik dat het moeilijk is. Je kindje heeft er veel meer aan als jij niet zo gestresst bent.
    Wat betreft je baarmoeder, bij iedereen groeit dit anders. Kan ook zo maar zijn dat je nu even een groeispurt hebt, en dat ie straks even stil staat. Dit heb ik ook gehad vanaf week 28 tot week 32 dat ie amper was gegroeid. Daarna is dit ruim ingehaald!

En trouwens, als je een stomp in je buik krijgt of wat dan ook, bel dan altijd even je verloskundige. Je kindje zit goed beschermd, maar extra controle kan geen kwaad. Geloof me, die onzekerheid verlies je nooit! Wacht maar tot de kleine er is ;)

3. blokzijl08

blokzijl08 Actief lid

6 nov 2013
    236
    0
    16
    hallo,

Wat jij verteld heb ik ook lang gehad. Door vlak voor deze zwangerschap doorgemaakte miskraam was ik zo bang dat het nu ook zou misgaan. Merkte dat ik steeds me grens verlegde. Eerst was het 12 weken maar halen toen 20 weken etc etc. Laatst met vk toch over onzekerheid gehad zei stelde me al aardig gerust. Afgesproken met haar wanneer ik me weer zo angstig voel ik gerust mag bellen. Stress is ook niet goed volgens haar. Moet zeggen dat ik daardoor al heel erg gerustgesteld ben. en het wordt natuurlijk wel minder naarmate je langer zwanger bent,

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier ook gehad. Heel normaal. Het lijkt nog zo onwerkelijk en je voelt ook misschien nog iets?
    Ik heb psychische hulp gehad om met mijn angsten en onzekerheid om te gaan. Na elke 2-3 weken dacht ik wel weer dat er iets anders aan de hand kon zijn.
    Maar gelukkig mocht ik ook langskomen voor een echo in het zh als ik het echt niet meer uithield en wou weten of alles goed was. Sterkte ermee want het valt echt niet mee om je angst soms opzij te zetten.
    Maar die tijd van genieten komt echt nog wel hoor!

5. Melkos

Melkos Bekend lid

7 sep 2011
    696
    398
    63
    Vrouw
    Ik herken wel iets alleen hier bijna 35 weken zwanger was vantevoren niet echt bang maar nu begint mij ook de angst in te slaan bang dat het hartje stopt nog voor de bevalling das echt me grootste nachtmerrie brrr hoop dat die gedachte nog verdwijnen en nog kan genieten van me laatste weekjes

6. Drieka

Drieka Niet meer actief

Denk dat bijna iedereen dat wel heeft?
    In het begin was ik super bang voor een miskraam door alles wat ik las op dit forum en die horrorverhalen op internet, toen hebben we een goede 8 weken echo gehad.

Toen we het mijn schoonmoeder vertelde zei zij, ooo je bent pas 8 weken? Nou ja ik ken die en die en bij hun ging het de 9de week fout en stopte het hartje, ik weer heel erg angstig natuurlijk en een extra betaalde echo laten doen met 10 weken, die was ook prima!
    Toch weer gedacht daarna, we zijn de gevarenzone nog niet uit dus evengoed angstig, vandaag een mooie termijnecho gehad

Nu hebben we het met de rest van de wereld gedeeld en ik ben erg gelukkig maar toch overvalt me af en toe dat het evengoed (hoe klein de kans ook is) nog mis kan gaan, je leest genoeg op dit forum helaas en tja, er kunnen 100 goede verhalen geplaatst worden en 2 nare verhalen, helaas onthou je die 2 nare verhalen dan toch veel eerder dan die 100 goede!

We moeten gewoon positief blijven en genieten want laten we eerlijk zijn, 9 maanden vliegen voorbij, ik zit ineens al op 1/3de terwijl ik 8 weken geleden dacht dat die weken nooit voorbij zouden gaan :D

Dus geniet ervan!! Probeer ik ook te doen :)

7. dorien83

dorien83 Lid

22 jul 2014
    42
    0
    0
    Werkzaam als Hoofdconduteur bij de NS
    Hoogkarspel NH
    Heel herkenbaar.
    Ik probeerde om niet teveel bij de angst stil te staan en er vooral over te blijven praten. De verloskundige stelde me ook gerust dat ik altijd kan bellen. Bij de 20 weken echo er ook over gesproken en deze verloskundige vroeg aan mijn vriend hoe hij het zag en gelukkig is hij een stuk nuchterder en gaf toen het advies dat hij me er dus zoveel mogelijk in moest steunen en geruststellen.
    Gelukkig begin ik de baby nu te voelen en groeit mijn buik flink.
    Ik probeer gewoon vertrouwen in mijn lichaam te hebben en er van te genieten.
    Ik had ook nooit verwacht dat ik zo onzeker zou zijn. valt me toch best tegen van mijzelf vriendinnen zijn er ook erg verbaast over.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Zeer herkenbaar, eigenlijk beat normaal. Je hoeft jezelf niet te dwingen om te genieten (dat legt alleen maar meer druk op je) maar angstig zijn heeft ook geen nut. Geloof me, mocht het mis gaan, dan is het moment waarop je dat meemaakt vroeg genoeg voor angst en verdriet. Probeer je te realiseren dat het normaal is dat je je zorgen maakt. Het is immers je kind en je voelt je nu al verantwoordelijk. Maar zoals vaak kun je niet concreet iets doen, behalve vertrouwen hebben en hulp inschakelen als je echt het idee hebt dat dat nodig is.

Sterkte!

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.310
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Zeeeeer herkenbaar en vraag me al een week hetzelfde af als jij. Tussen de 2 vk afspraken zit 5 weken, waarvan nu 3 gehad, ik vind het zo lang duren. In combinatie met de menstruatie-achtige buikpijn maak ik me echt best zorgen bij vlagen. Daarbij werk ik als doktersassistente en had een patiënte bij 16 weken geen levend kindje meer. Ik zie hier teveel wat er mis kan gaan.
    Heb de vk gebeld, maar die zei dat het erbij hoort. Zolang het geen krampende pijn is, met bloedverlies, hoefde ik me geen zorgen te maken. Ik mocht langskomen om naar het hartje te luisteren, maar kan gewoon niet tussendoor weg van mijn werk, het is tenslotte geen spoedgeval zeg maar.
    Na de komende vk afspraak over 13 dagen heb ik 4 dagen later de geslachtsecho en daarna al snel de 20-wekenecho en ook weer naar vk de 13e oktober. Ik moet het gewoon nog even 13 dagen over me heen laten komen.
    Ik probeer me er niet teveel mee bezig te houden en juist de leuke dingen te doen. Beetje shoppen, mensen vertellen, gratis box bij Etos halen ;)

Deel Deze Pagina