Soda?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ikke1990, 8 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikke1990

Ikke1990 Actief lid

6 dec 2015
    198
    1
    0
    Dames

Ik heb misschien een rare vraag maar wil toch even zekerheid. Ik heb een kattenkrabbel die aardig rood is en zeer doet en dus wat ontsteekt. Normaal ga ik even met mijn hand in de soda zitten. Maar nu rest mij de vraag omdat het een krabbel is waar ook wat vocht uit komt is dus het een "open wondje" mag je dan wel in de soda zitten of gaat het dan in je bloedbaan zitten? Net zo goed als met bepaalde zalf..
    Mag ik morgen even in de soda of raden jullie dat af?

En ohja, we zijn over de helft!! Alweer 20 weken zwanger! (Morgen 20 weken en 2 dagen!) Wat gaat de tijd hard!! Ik kan niet wachten tot ons kleine wonder er is!

2. UmmK

UmmK Bekend lid

9 mei 2015
    777
    55
    28
    NULL
    NULL
    mijn dokter vertelde me dat dat mocht

3. lovelie

lovelie Actief lid

12 okt 2015
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vocht dat is een normale reactie van het lichaam op wondjes etc. Ook wel wondvocht genoemd. Dit is een soort van zelfreinigend mechanisme van het lichaam en is goed voor het herstel van de wond. Tot in zekere mate hoort roodheid daar ook bij. Zolang dit vocht helder is van kleur dan is het geen probleem...of je soda mag, geen id.

Let je wel op toxoplasmose en tetanus (mocht je daar niet voor ingeeent zijn!

4. Valiona

Valiona Lid

15 mrt 2011
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kijk wel uit voor de kattenkrabziekte!
    Als het erg rood en ontstoken is kan dat het namelijk zijn. En dan heb je wellicht antibiotica nodig omdat het later ook voor infecties/abcessen in je lymfeklieren kan zorgen.

5. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Misschien je dokter of VK bellen? 🤔 succes!

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Even je ha laten beoordelen, als het ontstoken is, wordt een ab-kuur geadviseerd bij krab van een kat...

Deel Deze Pagina