In spanning

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door luca2504, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zo, ik ben net terug van mijn sollicitatiegesprek. Deze baan had ik al op het oog voor ik zwanger was. Het is namelijk een baan binnen een grote organisatie, waarbij ik de mogelijkheid zou hebben een halfjaar op een afdeling te werken, en het andere halfjaar op een andere afdeling, waar ik afgelopen zomer ook al gewerkt heb. We hadden al een paar keer over en weer gebeld en ik kreeg de indruk dat het allemaal wel snor zat. Maar vandaag is het toch even anders gelopen!

Ik wilde nog niet vertellen dat ik zwanger ben omdat dat de kans dat ik niet aan word genomen natuurlijk vergroot. Maar aangezien ik in mei over zou moeten stappen naar mijn oude afdeling, kon ik dit niet verborgen houden. Dus tijdens het gesprek toch maar besloten eerlijk te zijn. Nu klonk het voor deze nieuwe afdeling niet alsof zij het een groot probleem vond, en ze was razend enthousiast over mijn profiel en vaardigheden. Dus tot zover alles goed natuurlijk! Alleen ging ik het daarna ook maar meteen melden aan mijn oude bazin, en die reageerde minder enthousiast. Ze kan mij niet fulltime aannemen voor het seizoen, maar wel voor de vrijdag en zaterdag in juli en augustus, wat op zich ook prima is voor mij! Maar ze was heel direct en zei dat de kans klein was dat ik alsnog aangenomen word bij de andere afdeling omdat het teveel risico en gedoe met zich mee zou brengen voor hen. Was ik na het gesprek nog enorm positief, inmiddels is de moed me weer helemaal in de schoenen gezakt :(

Het antwoord krijg ik pas vanaf eind november, dus ik zit nu twee lange weken in spanning!

Deel Deze Pagina