Wanneer vertelden jullie het je baas?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jojo1984, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koon

Koon Niet meer actief

6 weken.
    De rest van mijn collega's pas na de eerste goede echo.
    Ik werk met agressieve clienten en je bent wettelijk beschermd als je werkgever op de hoogte is van de zwangerschap. Vandaar dat ik het al meteen verteld heb.
    Ook in geval van miskraam of extreme misselijkheid zou ik het wenselijk vinden als zij het zou weten, dan komt een eventuele ziekmelding niet zo onverwacht over. Daarbij heb ik een super goede werkrelatie met mijn leidinggevende.

2. Bri

Bri Niet meer actief

Beide keren met ongeveer 13 weken.
    We hebben gewacht tot we de (goede) uitslag van de combinatietest hadden gehad, voor we mijn zwangerschap bekend maakten.
    En dan eerst familie en vrienden, daarna m'n baas.

edit: de tweede keer heb ik het aan mijn direct leidinggevende verteld één dag nadat ik m´n positieve test had. Maar we wisten toen al dat zij niet lang meer mijn direct leidinggevende zou zijn. En we hadden allebei wel even behoefte aan goed nieuws. En we waren ook wel redelijk bevriend met elkaar, en ze zou het echt wel voor zich houden. Maar degene die mij daarna leiding ging geven, heeft het pas gehoord na de 13 weken.

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ik heb het verteld met 13 weken, zou het niet eerder dan met 12 weken vertellen.
    Overigens lees ik hier dat er verwacht wordt dat leidinggevenden er niet blij mee zouden zijn, wat me verbaast. Tuurlijk, je bent er even uit maar je salaris wordt door het UWV betaald en je komt toch gewoon weer terug? Alleen in specifieke gevallen waarbij vervanging tijdens verlof en ouderschapsverlof of minder werken moeilijk is, kan ik het me voorstellen, maar verder?
    Ik was de eerste vrouwelijke leidinggevende met zwangerschapsverlof en zolang ik alles maar netjes regelde qua vervanging en overdracht vond iedereen inclusief directie het helemaal ok. Ze waren wle blij dat ik weer terug was trouwens, hahaha.

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Bij de 1e met 8 weken, na de 1e echo.
    Bij de 2e met 6 weken ivm misselijkheid en ziekte

5. nikespits

nikespits Actief lid

2 jun 2012
    178
    0
    0
    Dordrecht
    Beide keren na de eerste echo, bij onze zoon was dat met 10 weken en bij mijn huidige zwangerschap was dat met 9+3 weken.

6. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Na de eerste echo en dat zijn we nu ook weer van plan.

7. Babystew

Babystew Niet meer actief

Als ik ooit weer zwanger mag worden zal ik dat meteen moeten zeggen ivm mijn werk.. Baal ik wel een beetje van.

8. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bij mij weet m'n leidinggevende het al.
    Ik werk in een verpleeghuis op een zware somatische afdeling, en ik loop erbij als een wandelend lijk zoooo moe haha..

Ook ivm het uitlenen van personeel aan de psychogeriatrische afdelingen, zit ik niet zo meer op te wachten..

Ik heb gelukkig een hele fijne leidinggevende!!

9. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier de eerste 2 keer met ongeveer 5-6 weken, ivm werkzaamheden. de derde keer had ik met 6 weken 2 weken vakantie en werd het dus ruim 8 weken. collega's alle keren ongeveer met 8 weken. was ergens wel grappig samen met de 'baas' samenzweren als ik bepaalde dingen niet mocht en het moest uitbesteden.

Deel Deze Pagina