Wanneer vertelden jullie het omgeving

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jeanette, 21 okt 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Officeel ben ik nu 5 weken zwanger.Ik heb eerder een miskraam gehad met 7 weken.Daarna heb ik een tweeling gekregen met de nodige complicaties.Ik ben benieuwd wanneer andere vrouwen hun omgeving het verteld hebben.Alleen mijn man en schoonouders weten het.Mijn vriendinnen en zo nog niet.Met de tweeling kon ik het niet voor mij houden.Dat is natuurlijk voor iedereen anders.Maar mocht het mis gaan denk ik toch ook niet dat ik het voor mij kan houden.Ik heb ook een eigen weblog en het liefst vertel ik het.Zijn er meer mensen die het zo snel verteld hebben.Ik twijfel erg.
     
  2. sylvia21

    sylvia21 Lid

    5 sep 2005
    67
    0
    0
    Huissen
    Ik heb het mijn omgeving verteld toen ik 6 weken zwanger was maar ik wilde het vertellen omdat mijn moeder op dat moment op sterven lag en ik haar toch graag mee wilde geven dat ze oma werd/word en ze heeft het zelf ook nog aan familie kunnen vertellen daarom heb ik het al zo vroeg verteld, maar wanneer andere het vertellen weet ik ook niet.

    Groetjes Sylvia
     
  3. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Ik ontdekte dat ik zwanger was met 5 weken, 1 dag voordat we op vakantie gingen. Mijn man en ik hebben toen afgesproken dat we het pas na de vakantie (twee weken later, dus met 7 weken) gingen vertellen.
    Ik zou toch wel gauw door de mand vallen, het valt namelijk veel te veel op als ik ergens ben en helemaal geen alcohol drink en alleen maar op sapjes zit. Normaal lust ik best een wijntje, biertje, likeurtje, etc.

    En het is wel zo dat als je het vroeg vertelt en het gaat onverhoopt mis, dat je omgeving dan ook weet wat er aan de hand is en je kan steunen.

    Groetjes, Wendy
     
  4. stamper

    stamper Bekend lid

    12 apr 2005
    739
    0
    0
    Vrouw
    huismoeder
    alkmaar
    hoi

    Mijn man en ik hebben het aan goede vrienden en naate fam. gelijk verteld ( dat hebben we bij mijn 1ste zwangerschap ook gedaan ) als er dan wat mis gaat kunnen ze je ook steunen . maar andere kiezen er voor om het met 12 weken te vertellen . Jullie moeten doen wat jullie het beste lijkt en een goed gevoel geeft .

    sucses

    groetjes yvonne
     
  5. Miranda

    Miranda Bekend lid

    6 jun 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Wij hebben (schoon)ouders en broers gelijk ingelicht (met 4 weken) ook bij mijn voetbal team heb ik het vrij snel gezegd, omdat ik ging stoppen. dde rest van de fam en vrienden willen we pas na de eerste echo inlichten ongeveer met 11 weken
     
  6. Monique79

    Monique79 Actief lid

    19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    hoi jeanette, wij hebben het ook gelijk met 4 weken vetreld aan onze ouders , broers en zussen. het is toen wel vrij snel mis gegaan. maar hebben hierdoor wel veel steun gehad. het heeft voor - en nadelen.
     
  7. ik heb het telkens direkt verteld.
    Ik kon gewoon niet zwijgen :)
     
  8. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Wij hebben het ook direct verteld, ik denk ong met 7 weken (toen testte ik nl pas) en wat de andere dames ook al zeggen, mocht het om welke reden dan ook mis gaan (wat niet te hopen is natuurlijk) ben je ook verdrietig en is het misschien wel fijn dat andere mensen je kunnen troosten en je begrijpen, en als t goed gaat (waar we natuurlijk vanuit gaan) kan je je blijdschap en ongemakken al heerlijk delen!
     
  9. Bedankt voor jullie reacties.Het is nu zo dat ik het nu ook een vriendin verteld heb en toch ook maar mijn kinderen.Inderdaad als het mis gaat vertel ik het toch ook.Daarnaast kan er ook na drie maand wat misgaan.mijn kinderen zijn te vroeg geboren .Het is voor mij ook exstra spannend,maar ook leuk.Ik ben uitgerekend op de dag voor mijn vaders verjaardag.Mijn vader overleed destijds twee dagen voor de geboorte van onze tweeling.Over twee weken heb ik weer controle.Ben benieuwd,de kans op weer een tweeling is natuurlijk ook nu weer aanwezig .Ik hoop dat ik nu de 9 maanden haal.Maar ik ben vol vertrouwen.liefs Jeanette

    http://home.hetnet.nl/~jmasselink/
     
  10. Niet meer actief

    Pffffffffffft, de kogel is door de kerk, vandaag mijn vader gevraagd of hij het leuk zou vinden weer opa te worden.

    Zijn respons, het is jou leven, als dat je gelukkig maakt.
    Is dat even een pak van mijn hart.

    Nog niets is zeker, nog even wachten dus!
     
  11. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb het al wel gelijk aan mijn ouders verteld en aan mijn beste vriendin, mocht het fout gaan dan heb je de steun van allen... en als het goed gaat dan deel je de vreugde des te meer!
     
  12. Ik heb het nu alleen nog ma tegen mijn zus en mama verteld .. en mijn vriend zijn mama weet het ook ..
    En ja mijn papa weet het sinds vandaag , hij woont namelijk in thailand ,en wilde het hem toch zeggen ..

    ma verder nog niemand .. ze zeggen hè best de eerste 3 maand niet vertellen , is dat ook zo .. of niet .. geen idee .. speel gewoon wat veilig zeker ..

    Ma wacht ook tot ik bij de gynecoloog geweest ben , dan weet ik toch al meer hè ..
     

Deel Deze Pagina