Wanneer vertelden jullie over de zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lorefien, 23 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    De titel verraadt mijn vraag al... wanneer maakten jullie de zwangerschap bekend bij jullie naasten?

Ik ben heel pril zwanger maar zou het zo een mooi moment vinden om het morgen tegen mijn ouders te vertellen!! :):):)

2. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.007
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Na de termijn echo telkens aan naaste, voor sociale media na 12 weken.

3. 3musketierseneengirl

3musketierseneengirl Fanatiek lid

6 jan 2021
    2.369
    1.760
    113
    Vrouw
    Onze ouders vaak wel met week of 7. Als we kloppend hartje zagen op echo.
    Voor de rest allemaal na termijnecho.

4. Droompje123

Droompje123 Bekend lid

28 okt 2020
    680
    738
    93
    Vrouw
    Hier ouders bij de eerste echo met kloppend hartje en de rest van de wereld na termijnecho en nipt.

Maaaaar, het gaat er niet om wat anderen doen hè, als jij het wilt vertellen morgen, dan moet je dat gewoon lekker doen :) .

5. sierheester

sierheester Actief lid

25 aug 2021
    349
    446
    63
    Vrouw
    Kinderen na 1e echo. Ouders en beste vrienden na de termijnecho. Vriendengroep rond 15 weken en we maken het na de 20-weken echo bekend op de socials.

6. Fanne

Fanne Fanatiek lid

16 feb 2017
    3.065
    4.318
    113
    Het verschilde een beetje per keer. Mijn zussen wisten het meestal als eerste. Zo rond de 6 weken. Ik heb 4 miskramen gehad, dus het was altijd wel fijn dat naast mijn man nog een ander het wist.
    Mijn ouders rond de 10 weken. De rest: (deze zwangerschap de kinderen) schoonouders, verdere familie, werk enz met 12 weken. En anderen ontdekten het vanzelf.

7. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Mijn ouders , schoonouders broer en zus wisten het met 4 weken meteen al. Alle 9 keren dat ik zwanger ben geweest.

Dichtbij vrienden na de eerste echo , en de rest van de wereld rond de 13/14 weken.

8. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Wanneer het goed voor jou voelt om het te vertellen.

9. Sunflowerr

Sunflowerr Bekend lid

19 aug 2021
    615
    517
    93
    Vrouw
    Bij de eerste zo ongeveer gelijk. Bij de tweede, derde en vierde rond de 13 weken. Vonden het toen heel fijn dat we samen een ‘geheimpje’ hadden.

10. Anar91

Anar91 Fanatiek lid

21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Wij hebben het dit keer ook vroeg vertelt aan ouders en zus en broer.
    Ik kon geen smoes meer verzinnen met kerst haha... 3 keer pril zwanger met kerst en kon me er 3 keer uit lullen maar nu niet meer!
    Maar vind het ook goed, als mis gaat kan ik bij ze terecht.

Doen waar je goed bij voelt!:)

11. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.013
    1.558
    113
    Vrouw
    Hier twee keer vroeg verteld vanwege kerst waar iedereen bij elkaar was. Ene keer hadden we kerstavond een vroege echo gehad met kloppend hartje, andere keer nog geen echo (1-12 en 17-12 positief getest).
    Ik ben bekend met miskramen maar dat heeft me nooit weerhouden, daar ben ik namelijk ook heel open in. Wel heb ik bij de aankondiging van de jongste een paar mindere reacties gehad (hopelijk gaat het goed, oh het is nog wel heel pril). Deze reacties overigens niet van familie tijdens kerst.

12. WinMom90

WinMom90 VIP lid

9 jul 2021
    5.514
    4.312
    113
    Vrouw
    Nederland
    Mijn moeder direct. Eerste duidelijke streepje en verteld.
    Ze wist van de wens, van de miskraam en de zol/miskraam.

Één buurvrouw (soort bonus oma) vrij kort erna.

Verder eigenlijk alles pas na de 13 weken echo.
    Door eerdere niet goed gelopen zwangerschappen wou ik daarvoor meer zekerheid.

13. Kaaat

Kaaat Fanatiek lid

5 nov 2010
    4.051
    940
    113
    Vrouw
    Elke keer beetje anders. Ouders vaak als eerste, deze keer ook gelijk na positieve test. Verder is het nu nog een verrassing en gaan we proberen te houden tot na de 12 weken, maar mocht ik ergens met een ontmoeting met zus/broer/vriendin het nodig vinden het te delen dan doe ik dat :)

Lijkt mij wel cool straks het tijdens een verjaardag van 1 van de andere kids het aan iedereen tegelijkertijd te kunnen vertellen.

Maar wat iedereen zegt er is geen fout of goed.

14. KimberlyRomee

KimberlyRomee Actief lid

19 apr 2022
    198
    69
    28
    Vrouw
    Mijn moeder belde ik direct op alle keren dat ik een positieve test had. Ik ben nu net 6 weken zwanger en heb het nu vanwege de kerst ook tegen mijn schoonouders moeten vertellen vanwege het rauwe vlees. :roflmao:

15. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Dag Dames!

Bedankt voor al jullie reacties. We hebben het uiteindelijk toch tegen onze ouders en zussen gezegd tijdens de kerst. Het zal in elk geval een kerst zijn die ik nooit meer zal vergeten! :D

Kretacorry, Ploop en Basisuil vinden dit leuk.
  16. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Bij de jongens hebben we het vrijwel meteen verteld.
    Gewoon omdat we dat wilden, maar ook omdat ik het op werk snel moet vertellen. En wil dat onze ouders het eerder weten dan werk.

Deze keer hebben gewacht tot na de 1e echo met 7 weken. Werk wist het toen dus al eerder dan onze ouders.
    Maar dit keer wilden we het de kinderen eerder vertellen dan onze ouders. De jongens hebben het tegen onze ouders verteld :D
    Mijn moeder geloofde het niet :roflmao: inmiddels wel :p

JupitR vindt dit leuk.
  17. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ah goedzo! Hoe reageerde ze?
    Nog op een speciale manier gedaan of gewoon verteld?

18. Lorefien

Lorefien Lid

8 dec 2022
    24
    15
    3
    Vrouw
    Tranen met tuiten! Mijn ouders hebben wel twee uur aan een stuk gehuild van geluk.

We hadden voor elk van onze ouders een doosje gemaakt wat gevuld was met confetti. Middenin de confetti zat dan een buisje waarin stond dat ze oma en opa gaan worden. Ze hadden echt helemaal niks door tot ze het tekstje lazen. Geweldig :roflmao:

Basisuil vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina