wzi bijzondere bijstand voor bv baby spullen of kamer

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door patrick37, 28 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patrick37

patrick37 Lid

24 mei 2008
    16
    0
    0
    Eindhoven
    Mijn vriendin zit momenteel in een uitkering en is er iemand mee bekend of er een bijzonder bijstand uit word gekeerd en hoeveel dat ongeveer is.
    Als het goed is doen ze dat wel maar wannneer word dat bv uitgekeerd?
    gr Patrick

2. Suuzje

Suuzje Fanatiek lid

22 feb 2007
    1.024
    0
    36
    Of de bijzondere bijstand mogelijk is kun je het beste navragen bij de eigen gemeente. Elke gemeente is vrij om zijn eigen beleidsregels te formuleren. Zo kan er bij de gemeente waar ik werk wel bijzondere bijstand verstrekt worden, maar zal dit altijd in de vorm van een renteloze geldlening zijn. De bijzondere bijstand moet dan dus wel worden terugbetaald. Mogelijk is het ook zo dat je eerst moet kijken of je gebruik kunt maken van een 'vooliggende voorziening'. Hierbij moet je in dit geval denken aan een lening bij een bank bijvoorbeeld.
    Hoeveel het is is afhankelijk van welke spullen noodzakelijk aangeschaft moeten worden. Het kan zijn dat de gemeente een vast bedrag heeft vastgesteld.
    De wijze van uitbetalen kan ook verschillen. Dit kan bijvoorbeeld na overleg van een (pro-forma)nota, of per 'voorschot' waarna je de bonnen moet overleggen om aan te tonen dat je het geld daadwerkelijk aan de babyinrichting besteed hebt.

Zoals je ziet zijn er veel verschillende manieren mogelijk. Het is echt verschillend per gemeente, en je zou daar dan ook het beste kunnen informeren.

Succes!

3. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Snap niet dat een zwangere 'met' partner geld krijg voor een baby.. :rolleyes:
    Neem aan dat jij ook verantwoordelijk ben voor de kleine? Of is dit een nagebootste situatie: ik woon alleen en ben zwanger en heb geld nodig?

Heb liever dat ze ons belastinggeld besteden aan alleenstaande moeders die het geld echt nodig hebben, en niemand hebben om op terug te vallen..

Bedoel het niet verkeerd hoor, maar jou vriendin heeft jou tenminste nog om op terug te vallen..

4. patrick37

patrick37 Lid

24 mei 2008
    16
    0
    0
    Eindhoven
    Je hebt wel een beetje gelijk maar ze woont al jaren alleen en we wonen nu ook nog niet samen dus ze heeft er gewoon recht op.
    En net zoveel als dat jij er recht op hebt ook al sta je er misschien alleen voor en het extra moeilijk hebt.
    Stel dat ik er ook van tussen zou gaan net als jou partner? dan zou ze dus geen kinderspullen kunnen halen?
    gr Patrick

5. patrick37

patrick37 Lid

24 mei 2008
    16
    0
    0
    Eindhoven

Ja ze heeft het inderdaad nagevragen en het mopet terug betaalt worden dat is nog niet erg.
    Hoe en wat krijgt ze nog te horen.
    bedankt voor je reaktie

6. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36

Ik begrijp helemaal wat je bedoelt Patricia. Ik snap dat ook niet zo goed. Ze heeft toch een vriend, die kan toch helpen met de uitzet.

Iedereen die zwanger word moet toch ook zelf een kamer kopen. Tja het geld er niet voor hebben, zou niet het probleem van een ander moeten zijn. Daar zijn nou condooms en anticonceptie voor uitgevonden.

Misschien vinden jullie dit kortzichtig van mijn kant, maar ik baal een beetje van dit soort personen. Heb het ook om me heen veel te veel gezien.

Groetjes,
    Elvira

7. patrick37

patrick37 Lid

24 mei 2008
    16
    0
    0
    Eindhoven

Hallo Elvira het gaat hier ook niet om geld krijgen maar het krijgen van een voorschot wsoort lening die je terug betaald.
    En ik betaal echt wel voor mijn kind ben maar niet bang.
    gr Patrick

8. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    wij woonden ook nog niet samen toen ik zwanger werd. Maar mijn vriend is de vader en heeft dus ook de verantwoordelijkheid. Waarschijnlijk zou ik er ook recht op hebben gehad.
    Ik vind eigenlijk dat dit soort regelingen er zijn voor mensen die het echt nodig hebben.

9. patricia34

patricia34 Bekend lid

19 nov 2006
    883
    0
    0
    Brabant
    Ook ik ben het hélemaal met Lotte en Elvira eens!

Kan me hier ook een beetje boos over maken.....had daar eerder aan gedacht!

10. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Ik ben heus niet bang dat jij niet voor je kind zal betalen hoor.
    Ik heb het over het aanvragen van een lening en in sommige gemeentes krijg je het zelf. Lenen is toch ook weer een last, uiteindelijk moet het toch terugbetaald worden. Wat ik bedoel is als je zwanger word eigenlijk al alles op orde zou moeten hebben, zonder dat je hulp nodig hebt.

Maar goed is een persoonlijke mening en geen aanval.

Gr.
    Elvira

11. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Ook ik ben het met Elvira en lotte eens hoor.
    Ik ken jullie situatie verder natuurlijk niet maar je gaat er toch vanuit dat mensen minimaal proberen te eea op orde te hebben voor ze zwanger raken. Als je nu al een " lening" nodig hebt van de gemeente om kinderspullen te kopen, hoe moet dat dan verder?

Natuurlijk zijn er mensen die niet voor dit soort situaties kiezen maar waarbij het hen overkomt.....maar dit lijkt me eerlijk gezegd niet het geval bij jullie

12. Merijn

Merijn Niet meer actief

En zelfs dan nog. Mijn moeder heeft toen ze zwanger was van mij daar ook niets voor gekregen en toch het beetje geld bij elkaar gesprokkeld om meubeltjes te kunnen kopen. Ze heeft gewoon oude spullen van anderen opgeknapt. Ik heb echt moeite met een grote groep bijstanders.

13. nijntje1979

nijntje1979 Actief lid

28 nov 2007
    177
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoe voelt het voor jou, Patrick, dat je vriendin bij de gemeente aan moet kloppen voor geld voor een babykamer? Het is natuurlijk ook haar verantwoordelijkheid om haar kind te geven wat ie nodig heeft, maar dat geldt ook voor jou, vind ik... Het zou mijn eer te na zijn, een gesubsidieerde babykamer! (tenzij zoals hierboven wordt genoemd het vanwege welke reden ook echt niet gaat)

14. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Buiten dat... het geld dat je leent moet je straks terug betalen. Plus dat je na de geboorte meer kosten hebt (luiers!) dan nu.

Dus stel dat je straks 100 euro per maand kwijt bent aan je kind, dan kun je nu die 100 euro per maand apart zetten. Dan heb je in 2 maanden een kinderkamer gespaard, gewoon een leuk kamertje van IKEA of marktplaats.

15. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Hmm, lenen is toch het ene gat met het andere vullen.
    Hebben jullie geen andere mogelijkheid om aan een babyuitzet te komen? Marktplaats, IKEA, of bijvoorbeeld een kringloopwinkel. En vaak willen bekenden ook wel het een en ander kwijt, ruimt voor sommigen weer op, terwijl jullie het blijkbaar goed kunnen gebruiken.
    En waarom wonen jullie nog niet samen? Je schrijft zelf "nog niet samen", dus dan ga ik er voor het gemak even van uit dat dat wel in de planning zit. Over het algemeen ben je met z'n tweeen minder geld kwijt dan alleen.

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ja dit inderdaad ja! Je hebt nu als het goed is geld over die je straks extra kwijt zal zijn aan een kindje... Dat kun je toch voorlopig opzij zetten? Als je geen geld over hebt zou ik maar heel snel naar je financien kijken want dan klopt er iets niet...

17. Patricia01

Patricia01 VIP lid

31 okt 2007
    6.577
    0
    0
    Office Manager/Freelance model
    Zuid Holland
    Nou dit is onze tweede, en wij zijn getrouwd hoor ;)
    Maar jullie willen een lening afsluiten onder het mom dat ze alleenstaande moeder word, en wij moeten er gewoon voor naar de bank..snap je dat het een beetje krom is voor andere mensen die er hard voor moeten werken, of voor moeders die er echt alleen voor staan omdat hun partner hun heb verlaten..

18. patrick37

patrick37 Lid

24 mei 2008
    16
    0
    0
    Eindhoven
    Voor mij voelt het prima maar ja jullie kennen onze situatie niet en na zoveel komentaar zal ik er maar niet op doorgaan.
    Niet iedereen heeft een topbaan en een topinkomen ik wist ook niet dat hier allemaal elite zitten.
    gr Patrick

19. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag

Als je straks na de geboorte geen luiers kunt betalen doe je toch echt iets verkeerd! En als je dat wel kunt betalen, dan kun je ook dat geld nu apart zetten en daar een (2ehands) kamertje voor kopen.
    Kom op zeg, zorgen dat je je zaken op orde hebt heeft niets te maken met een topinkomen, topbaan of elite.

Maar goed, als jouw partner zo op het minimum zit en er niemand anders is die voor haar en haar kindje kan zorgen (dus jullie relatie is over ofzo) dan kan ze daar best een lening voor krijgen bij de kredietbank.

20. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    nou nou :rolleyes:
    je hoeft echt geen elite te zijn of een topbaan en topinkomen te hebben om wat babyspullen te kunnen kopen

maar als ik eerlijk ben zegt deze reactie wel genoeg

succes verder in elk geval

Deel Deze Pagina