Wij gaan het vertellen met 7 weken aan ouders en zus. Deel het met degene waarvan je het ook fijn vindt dat ze je steunen als het niet goed gaat... We hebben al een 1 echo gehad en kloppend hartje gezien. Na de 2e echo, met 11 weken zullen we het aan de rest vertellen.
iedereen wist al dat we positief getest hadden, dus dat was al vrij vroeg, maar ik en ook de familie staan altijd redelijk relaxed in een zwangerschap en weten de risico's van het vroeg vertellen
Ouders en broers en zussen het direct verteld, als het mis zou gaan had ik ook gewild dat zij op de hoogte waren. En ik kan ook gewoon niet goed mijn mond houden. De rest pas verteld na de echo met 9+6
Wij hebben het met 5 weken tegen onze ouders en broers verteld. We zien onze directe familie meerdere keren per week, dus het voelde niet goed om dit achter te houden. Bovendien, mocht het mis gaan, dan zouden we hen toch inlichten. Je moet vooral doen wat goed voelt. Ik weet nog niet wanneer we de rest van de familie gaan inlichten, aangezien we waarschijnlijk o&n met een groot deel daarvan vieren, misschien dan wel, hebben we tweede echo gehad en zit ik op 9 weken.
Wauw, wat een hoop antwoorden. Bedankt allemaal daarvoor. Ik zie dat er een hoop zijn die het vrij vroeg al hebben verteld. Ik ga vanavond eens met mijn vriend overleggen, ik zou het toch graag met kerst vertellen. Mocht het mis gaan, dan zijn hun wel de mensen die het mogen weten.
Wij aan ouders, broers en zussen meteen bij 4 weken. Als het mis zou zijn gegaan zouden we het hen ook vertellen, dus zag ik niet in waarom we zouden wachten met vertellen. Zou je een eventuele miskraam niet willen delen, zou ik het na een echo met kloppend hartje zeggen denk ik.
Ik heb het gelijk verteld. Wilde het graag delen en daarbij, mocht het fout gaan wil ik dat toch ook met hun kunnen delen.
(Schoon)ouders en broers zussen met 7 wkn, rest met 13 wkn. Kan me voorstellen dat je het graag verteld met kerst, gewoon doen, misgaan kan het nog, maar hoe fijn is het dan als je ouders je kunnen steunen Veel plezier met vertellen
Onze ouders wisten het vrijwel direct.. De rest (vrienden/familie) hebben we het na de 8 weken echo verteld.. en na de 12 weken hebben we het op facebook gezet.