Na 3 maanden hebben we het tegen vrienden verteld (viel erg op dat ik geen alcohol meer dronk tijdens uitgaan ). Tegen mijn ouders en schoonouders wilden we het met kerst zeggen, maar afgelopen week heb ik het al verteld aan mijn ouders, moest het gewoon zeggen, m'n schoonouders zijn volgende week dus aan de beurt.
Onze ouders en broers en zussen wisten het vanaf week 5. Nu mag iedereen het weten. We zijn 13 weken zwanger en de nekplooimeting was gunstig.
Ben nu acht weken en ga het met de kerst aan mijn moeder, schoonouders, zusje en broertjes en zusje van mijn vriend vertellen want dan ben ik al bijna 10 weken en kerst is wel een hele mooie gelegenheid! Voor mijn moeder is het het eerste kleinkind wel bijzonder dus. Mijn zusje is twee jaar jonger maar die heeft geen vriend en vraag me af of ze uberhaupt wel kinderen wil. Daarom vind ik het wel heel mooi dat ze nu oma wordt, ze is ook al 67 dus de hoogste tijd ha ha. Ben wel benieuwd naar de reacties! Op het werk vertel ik het met drie maand en vrienden misschien deze maand al.
Doordat wij in de MMM zaten, wisten veel mensen dat we bezig waren. Ik kan niet liegen tegen de mensen die ons de afgelopen 2 jaar hebben gesteund, dus hebben we het direct verteld aan familie en goede vrienden. De "grote wereld" vertellen we pas als we er zeker van zijn dat alles goed is. 5 jan 1e echo, zoooo spannend! (En sweetmarije. vond het heel gezellig gister en vandaag!)
Hoi Hoi Wij hebben het onze ouders en broer, zus en beste vrienden hetzelfde weekend van de test verteld, en ik mijn baas na de 1e echo met 7wkn+6dgn. Ik wilde vrij kunnen nemen wanneer ik daar behoefte aan had en het was wel fijn dat hij wist waarom ik ineens vaak wat later begon. Na de 2e echo, met 10wkn, heb ik het andere collega's verteld en vrienden en familie. Nog steeds vind ik het spannend, volgende week 3e echo en nekplooimeting, dan ben ik ook 12wkn. Misschien dat ik dan eindelijk kan ontspannen en volop kan gaan genieten van het kleine wondertje in mij ! Ik denk dat je vooral moet doen wat goed voelt, na de MK wilde ik het nu niet iedereen gelijk vertellen, maar een anders misschien juist wel. Geniet ervan en als je het wel uitschreeuwen .... gewoon doen ! Fijne dagen, Dyaan
Mijn ouders wisten het al vrij snel, bij 5 weken al.. Vorige week mn manager, vandaag mn collega's Morgen ( mits er hier geen koe gaat kalven) m'n schoonfamilie en dan begin volgend jaar mag het "aan de grote klok".. Ik vind het alleen niet echt nieuws om even via de telefoon te vertellen..
morgen vertellen we het mn schoonouders. mijn ouders zeggen we het als ze terug zijn van vakantie begin januari.
wij hebben het vandaag aan mijn schoonouders verteld en de komende dagen vertellen we het mijn moeder en goede vrienden. we hebben ook niet veel keus omdat we vandaag bij de verloskundige een bekende tegen kwamen. ze zou het stil houden maar ja, je weet maar nooit.... ach ja, het is natuurlijk ook geweldig nieuws!
wij hebben 5 jan onze eerste echo, nu weten mijn ouders, broers, zus en 3 goede vriendinnen het al van me. Ik kan het ook zo slecht geheim houden. 10 jan dan zijn we 7.5 week dan vertellen we het miss me schoonfamilie.
Wij wilden het de eerste zwangerschap aan iedereen vertellen na de 12 weken echo. Helemaal niemand wist er dus nog vanaf, maar helaas bleek het vruchtje al bij 8 weken gestopt te zijn met groeien waar ik helemaal niks van heb gemerkt (alle klachten en symptomen bleven). Toen het mis bleek te zijn hebben we het alleen aan onze ouders verteld. We zijn snel weer zwanger geraakt en dit keer hebben we het aan ouders en broer en zus verteld na de goede echo met 8 weken. Bij 10 weken hebben we nog een echo gehad en toen hebben we het echt aan de hele wereld verteld. Ik persoonlijk ben heel blij dat niemand er die eerste keer vanaf wist. Anders hadden we regelmatig de vraag gehad: en hoe gaat het met de zwangerschap? Dan mag je dus mooi elke keer vertellen dat je niet meer zwanger bent en dat lijkt me vreselijk. Ik was ook erg emotioneel in die tijd. Toch blijft het heel persoonlijk, anderen zijn juist blij dat mensen er zijn om je te steunen. Die hadden wij ook hoor, alleen konden we nu zelf kiezen wie we het mochten weten. Veel succes met het maken van je keuze en een fijne zwangerschap gewenst!
Echt leuk! alleen mijn lief en ik weten sinds 3 uur dat er weer een wonder op komst is. We genieten nog eventjes van dit geheimpje samen en vertellen het pas over een paar weken.
de tweede dag toen we het wisten heb ik het mijn vader verteld ( ben alleen met mn vader opgegroeid) daarna mn broer en zussen en hij natuurlijk zijn ouders en broer. de rest van de familie komt het vandaag te weten. we hebben van de echo een kerstkaartje gemaakt..ben benieuwd of ze het meteen doorhebben. kortom pas met 12 weken (vdanaag) komt iedereen het te weten.
Gefeliciteerd met dit geweldige Kerstcadeautje ! Geniet ervan en het heeft wel wat he, om samen met je lief zo'n geheim te hebben ! Maar, het is ook vreselijk leuk als je het eenmaal kunt/gaat vertellen. Liefs, Dyaan
schoonouders reageerden erg leuk! hadden een lijstje gekocht en daarin een gedichtje gedaan. Mn ventje ging helemaal huilen.. erg emotioneel. Nu nog wachten tot 6 jan dan kan ik het ook mijn familievertellen als ze terug zijn van vakantie. spannend!
Wij vertellen het nieuwjaarsdag aan beide ouders. Ik heb voor beiden een kaartje gekocht en een foto van de echo erin geplakt. Ik heb erbij gezet: Wat ik word en wie ik zal zijn, dat blijft nog even geheim Maar 1 ding is zeker en dat is dat jullie mijn opa en oma zijn! En daaronder heb ik de uitgerekende datum vermeld. Ik doe er nog een doosje met geboorteflikken (blauw - rose door elkaar) bij. Ik ben erg benieuwd naar hun reactie!