Hoi dames, Ik ben nu 21 weken zwanger en ik voel sinds een paar dagen dat de kleine soms wat schopjes geeft boven mijn navel. Maar kan dit wel, is het hier niet te vroeg voor? Wanneer voelde jullie je baby boven de navel? En klopte dat met het aantal weken zwangerschap? Bedankt alvast!
Nee joh, hij komt pas met een week of 28 boven je navel. Met 21 weken schopt hij/zij ook nog niet zo hard. Ik denk dat je je darmen of je maag voelt, die worden wel al wat opzij gedrukt en voelen dan anders aan.
volgens mij kan het wel, want bij bijna 19 weken zat mijn baarmoeder een vinger onder mijn navel...en ik heb even snel gespiekt, maar bij mijn 1ste was bij 24 weken de baarmoeder 1 vinger boven mijn navel...dus volgens mij kan het best...Maar ben geen expert, dus zeker weet ik het ook niet...maar volgens mij herken je het zelf het beste de schopjes
Nou eigenlijk is het niet waar. Ik voel me kindje duidelijk boven me navel. En hij schopt echt hard. Ik druk op me buik (boven me navel) en krijg een schopje van hem terug... Me darmen reageren niet terug dat weet ik zeker.. En je kan af en toe van buitenkant ook zien hoe hij me een tikje geeft..En dit is al meer dan 1 week geleden..Dus het kan! Liefs Jeanney
bij de laatste controle van de VK was ik 22 weken en 4 dagen zwanger. de baarmoeder zat toen drie vingers boven de navel, volgens de Vk was dit keurig.. Nu ben ik van mijzelf ook behoorlijk mollig, weet niet of dat ook invloed heeft.
Dit lijkt me wel heel erg sterk wat je verteld. En over dat schoppen dat is voor iedereen anders. Ik voelde bij mijn 1ste zw.schap de kleine rond de 20/21 schoppen en mijn man kon het dan voelen. En nu voelde ik de kleine rond de 17 weken al zachtjes bewegen in mijn buik. Het zou best mijn darmen kunnen zijn, maar dan zijn ze wel erg actief naar mijn mening
Deze was ookal vroeg overal aanwezig duidelijke schopjes en BOVEN mn navel maar ze was ook lekker vooruit op groei ook.
Ook hier een baby die al rond 22 weken boven de navel te voelen was. Met 26 weken zat mn baarmoeder al op z'n hoogst, bijna tot mn borsten, dus het lijkt me niet dat je baarmoeder met 28 weken pas boven je navel uitkomt Momenteel ligt ie veel onderin, maar hij heeft genoeg ruimte om daarboven af en toe ook rake schoppen uit te delen hoor
Oh.. en 21 weken schopt ie nog niet zo hard? Hehe nou geloof me, sommige beebjes schoppen dan dus echt al wel hard hoor!
Bij de 1 groeit het sneller als bij de ander, maar ookal komt je BM nog net onder je navel, als je zit en/of met je benen opgetrokken zit, duw je je BM omhoog en kan je de baby wel degelijk boven je navel voelen. Iedere zwangerschap en kindje is anders dames, dus het kan allemaal.