wanneer vertellen aan ouders?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door fruitig, 16 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Ik heb het mijn zus meteen verteld, ik wilde het gewoon graag aan haar vertellen zodra ik het wist, zodat het ook wat 'echter' werd ipv alleen een streepje op een test :p

Mijn ouders en schoonouders + schoonzus hebben we het later verteld. Mijn schoonouders waren nogal van de 12-weken-grens, en aangezien wij eerst nog op vakantie gingen en toen zij, konden we ons daar goed aan houden. We hebben het volgens mij rond 10 weken verteld, omdat we toen al een goede echo hadden gehad met kloppend hartje.
    Mijn ouders wonen wat verder weg, en ik wilde het graag in persoon vertellen. Dus zij wisten het met een week of 11. Tegen die tijd begon ik ook al een buikje te krijgen en stapte ik over op positiebroeken, dus het werd toen ook wel tijd ;)

2. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb het pas na het eerste trimester aan de ouders en s-ouders verteld. Ben niet super close met mn ouders en Nanaman ook niet met de zijne en het is al eens eerder misgegaan, dus ik wilde liever wachten tot ik wat meer zekerheid had. Heb het wel met 9 weken al aan een aantal hele goede vriendinnen verteld en met 10 weken aan mn zussen, omdat ik gewoon niet meer kon wachten :).

3. sanne200

sanne200 Lid

30 aug 2011
    67
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij onze eerste geloof ik met 16 week ( en niemand had dit ooit verwacht haha) Bij de tweede met twaalf weken en nu nog helemaal niet.Ik denk met 15 week hebben we namelijk feest.

4. Shadow08

Shadow08 Fanatiek lid

31 aug 2011
    1.285
    0
    0
    Hoorn
    Ik meteen met 5 a 6 weken. Maar dat kwam ook omdat het geheel onverwachts en niet gepland was. Dus we moesten wel omdat onze hele situatie ineens ging veranderen. Dus hebben we het maar meteen verteld. Overigens viel het wel goed :D

5. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wij vertellen het na de eerste echo, die krijg ik met 7 weken. Wij zijn tegen vrij veel mensen open geweest over onze iui. Daardoor leefde familie en vrienden erg mee. Lief, maar ook zwaar al die live berichjes rond belangrije iui-data. Daarom hebben we niemand exact geinformeerd over belangrijke ivf-data. Ik geniet nu super van ons geheim. We smeden druk plannen over hoe we t vertellen. We illen er ieys speciaals van maken. Voor beide families is t het eerste kleinkind/ neefje of nichtje en iedereen was de afgelopen jaren zo betrokken... Als t slecht nieuws is vertellen we het ook, dan kunnen we de steun wel gebruiken. Een paar collegas en vrienden weten het al wel.

6. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

wij hebben het meteen na de test verteld met 5 weken was dat.
    bij een eventuele tweede zou ik langer wachten het liefst tot na de 12 weken maar anders tot de 8 weken voorbij zijn.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij de eerste: met 8 weken aan de ouders en schoonouders. We hadden toen nog geen echo gehad, maar dat was met kerst, dus leek ons wel een mooi kerstcadeautje ;). Na de eerste echo, zo rond de 12 weken hebben we het aan de rest verteld. Mijn zusje wist het overigens vanaf de test.

Bij de tweede: meteen aan de schoonouders en aan mijn zusje. Met 6 weken aan mijn ouders. En met een week of 10 aan de vrienden/rest van de familie. Helaas is dat dus toch nog fout gegaan, ondanks goede echo's.

Bij de derde: meteen aan de schoonouders en aan mijn zusje. Aan mijn ouders na de eerste echo, met 6 weken en 2 dagen en aan vrienden/familie met een week of 8. Best vroeg, maar ik vond het bij mijn miskraam juist wel fijn dat iedereen het wist, dus ik had niet echt een reden om het geheim te houden.

8. Noa1988

Noa1988 Actief lid

24 jun 2011
    319
    1
    0
    Wij gaan het bij 8 weken vertellen. Net voordat we de eerste afspraak hebben bij de verloskundige. Wil graag van ouders en schoonouders weten hoe het zit met erfelijkeziektes in de families voor dat we naar de verloskundige gaan.
    Maar eigenlijk wil ik het nu (5w4d) al graag vertellen. Vriendjelief wil nog dat we wachten tot die 8 weken.

9. Noeska

Noeska Fanatiek lid

22 jan 2007
    1.225
    0
    0
    Ik heb het mijn beste vriendin meteen verteld, omdat ik haar iedere dag zie en zij het direct aan mij ziet!

Morgen gaan we het mijn schoonouders vertellen en deze week ook mijn ouders (wonen wat verder weg dus dat moet echt gepland worden) We wilde eerst wachten tot 12 weken, maar we hebben nu 2 goede echo's gehad en gyn schat de kans dat het nu op korte termijn nog misgaat max 1%. En mocht het later nog misgaan willen we dat ook wel delen denk ik.... De andere vrienden, familie en werk vertellen we na de 12weken echo/nekplooimeting.

10. Beertje1986

Beertje1986 Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.729
    0
    0
    Ik werk op een laboratorium in een ziekenhuis!
    Friesland
    Ik heb heb mijn beste vriendin van de week verteld.. gewoon om over bepaalde dingen advies te vragen of om op sommige momenten gerustgesteld te worden (zij heeft al een kleine... )

Mijn ouders zou ik het liefst nu gelijk heen gaan.. haha! Ben echt een mamma kindje en vind t erg om dit 'geheim' te houden..! ;)
    Aan de andere kant.. tjah dan moet je ook gelijk naar je s-ouders.. en daar wacht ik nog mee..!

Die plaatsten paar weken terug zo'n domme opmerking van pff... zwanger? kinderen? Daar wachten jullie nog maar even mee hoor! Nog zo jong blablabla...!
    Dus t liefst zou ik ze NIKS vertellen! Heb niet zulke leuke/meelevende/gevoelige schoonouders... :x

11. rose83

rose83 Bekend lid

26 nov 2010
    753
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben van plan om het na de eerste echo te vertellen tegen fam en vrienden. Ben dan ongeveer 10 weken. Op het werk vertel ik het waarschijnlijk als ik 12 weken ben. Maar dat hangt er ook vanaf hoe ik mij dan voel. Heb nu namelijk erg veel last van misselijkheid waardoor werken niet altijd lukt.
    Kijk er wel naar uit om het te vertellen omdat ik nu iedereen ontwijk hihi.

12. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik heb op het moment dat ik met de pil stopte gelijk verteld dat we het gingen proberen. Na 1,5 jaar was het gelukkig raak. Gelijk aan iedereen verteld, maar helaas werd dit een mk. 2 maanden later weer raak en (mede door de misselijkheid) vrijwel gelijk verteld. Inmiddels hebben we een prachtige zoon.

Ik denk dat de meeste vrouwen het idd tegenwoordig eerder vertellen door de zekerheid van de echo's.

Deel Deze Pagina