Ik weet niet of ik het op kan brengen...

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Lodie, 11 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lodie

Lodie Actief lid

26 feb 2012
    222
    1
    18
    Ik werkte in een verpleeghuis als Helpende. Sinds januari ben ik bezig met een bbl opleiding VIG. Volgend jaar juni zou ik daarmee klaar zijn.
    Bij ons in huis vragen ze best wel wat van je....

Nu ben ik dus onverwachts zwanger geraakt en weet ik niet of ik het nog wel op kan brengen om zo druk met die studie bezig te moeten zijn.
    Ik wil heel graag kunnen genieten van mijn zwangerschap en alles eromheen en ik wil niet dat mijn leven voor een groot deel bestaat uit werken en leren.

Ook zou ik straks als alles goed gaat wat regelmatiger willen gaan werken ivm oppas ed en weet ik niet of ik dit nog wel wil.
    Op mijn werk weten ze nog niet dat ik zwanger ben en ik heb ook geen idee of ik gewoon weer verder zou kunnen gaan als helpende of dat ik evt verlenging zou kunnen krijgen....

Solliciteren nu in zwanger ben zal denk ik ook geen optie zijn of wel?

Ik weet gewoon even niet meer wat ik hiermee aan moet.
    Iemand tips?

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Je kan doordat je een BBL contract hebt gewoon met zwangerschapsverlof en daarna weer verder. Je kan dus verlenging krijgen.
    Gewoon aanvragen! het is zonde om je opleiding af te breken, je kunt vast goede afspraken maken over de verdeling van bijvoorbeeld je opdrachten en hoe je je werk kunt aanpassen om toch je diploma te halen.

3. miss geul

miss geul Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.587
    0
    0
    ik zit nu ook in opleiding,
    ik moet zeggen het is nog redelijk te combineren, je zou wel kunnen vragen of je bijv. 1 dag minder zou kunnen werken of een redelijk ritme in je werk vragen dat is volgens mij niet echt te veel gevraagd.

ik ben nu met verlof gegaan 4 weken van te voren.
    ik zit op planning met mijn opleiding alleen enkele opdrachten heb ik in overleg uitgesteld tot na mijn verlof.

misschien is dit allemaal ook een optie voor jou?

groetjes wendy

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.189
    10.782
    113
    check je CAO, na een bepaalde termijn (bv eerste trimester) hoef je vaak geen onregelmatige diensten meer te doen. En ook na je verlof is er vast wel iets te regelen om voldoende regelmaat te vinden voor een oppas. Ook parttimen is in de zorg bijna meer regel dan uitzondering. Die klachten van de eerste weken, waar jij misschien middenin zit, verdwijnen straks vanzelf.

Ik werk zelf trouwens nog zo'n 45-50 uur per week, ook nu ik ruim 25 weken zwanger ben, en vind t prima te doen. (overwegend kantoorwerk). En ik geniet ondertussen volop van mijn zwangerschap hoor!

Deel Deze Pagina