hoelang duurde jou misselijkheid?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rica, 24 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Dames, hoelang hield die misselijkheid bij jullie aan? Dus na hoeveel weken stopte het?

Ik ben nu 1,5 erg misselijk en moet heel veel overgeven, ik voel me ook gewoon echt hele dagen vreselijk. Ik hoop dat dit snel over gaat maar ik zie dat dit voor sommigen niet het geval is en dit blijven houden.

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik was vanaf week 10 af en toe misselijk! Vooral 's ochtends. Na week 16/17 ging ik me VEEL beter voelen!! :D
    Moet er wel bijzeggen dat ik niet heb overgegeven en het misselijk zijn nog best mee viel als ik sommige vrouwen hoor!
    Is natuurlijk wel bij elke vrouw anders..

Tip, probeer wat te eten als je misselijk bent (ookal heb je absoluut geen zin) bij mij heeft 't geholpen!

3. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Het is heel verschillend per zwangerschap. Bij de een is het heel kort, bij de ander gaat het rond de 12e week over, of de 16e, of de 20e of helemaal niet. Helaas is het dus afwachten. Mocht het echt niet meer gaan, neem dan contact op met je ha of vk, er zijn medicijnen voor!

4. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ik was vanaf week 6 of zo heel af en toe misselijk, de keren dat ik boven de pot heb gehangen in de hele zwangerschap zijn op 2 handen te tellen.
    Het is me dus redelijk bespaard gebleven.
    Maar het verschilt heel erg per persoon denk ik, want er zijn zat meiden die vanaf het begin iedere ochtend (of de hele dag) kotsmisselijk zijn.

5. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja eten gaat dus niet want het gaat er allemaal weer uit (ochtend en middag), ik voel me ook echt ziek en heb nergens geen zin in...mn keel doet er ook pijn van maarja hoop dat ik bij de mensen van 12 weken mag horen want zelfs mn werk begint er onder te leiden.

6. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    Als je niets binnen kunt houden moet je oppassen voor uitdroging. Sowieso is het in dat geval verstandig om contact op te nemen met je ha of vk. Je mag namelijk ook niet teveel afvallen.

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    He vervelend! Ik denk dat je het beste even een afspraak met je huisarts kunt maken, er is medicatie op de markt voor die misselijkheid.

Ik hoop ook voor je dat het snel verdwijnt! Als het goed is, is het zo ineens verdwenen!

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    bij deze zwangerschap heb ik me nog bijna niet misselijk gevoeld, bij daniel begon het met 8weken ongeveer tot ruim 7maanden!

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier heb ik het nog steeds.
    ben al op genomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging en ben al 11 kilo af gevallen.

probeer toch wat binnen te houden meid. een rijste wafel of een droge cracker! en vooral nemen wat je wil. wil je een glas cola om 8 uur 'smorgens? doen! (extreem voorbeeld maar wel duidelijk)
    alles in kleine beetjes.

tip kijk het nog even aan en vraag anders bij de huisarts om emesefane. dat kan een hoop schelen.

10. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Ik was precies 14 weken toen de misselijkheid over was

11. Blinq

Blinq Bekend lid

12 jan 2011
    708
    0
    0
    Ik ben vanaf week 6 ook al heel erg misselijk, en het is nog niet over. Ben aankomend weekend 9 weken

12. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    bij de 1e 8 maanden
    bij de 2e 6 maanden
    en nu 'maar' tot de 20e week

13. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Nou ik hoop toch cht niet dat het duurt zoals sommigen zeg!
    'S avonds drink ik wel veel omdat ik dan ook zo'n dorst heb.
    Ik wil niet te snel naar de dokter, ben ook bang dat hij er weinig mee doet. Maargoed 7 ker boven de pot ook als er niks meer uitkomt pfff...en dan de hele dag zooo misselijk.
    Ik zal mn gewicht in de gaten houden, denk al wel dat er wat af is maar hoeveel?
    Nou ben ik ieder geval niet de enige;)

14. Lutje

Lutje Fanatiek lid

1 sep 2010
    3.169
    0
    0
    Levensgenieter
    Drenthe
    De medicijnen werken niet bij iedereen, maar bij sommigen lijken ze heel erg goed te werken en de misselijkheid en overgeven weg te krijgen. Naar de dokter gaan kan dus zeker de moeite waard zijn ;)

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij Thirza dag en nacht misselijk tot en met 7 maanden en toen viel ik ook in eerste instantie 7 kilo af, dus medicijnen ervoor gekregen. Die hielpen een klein beetje, was dan nog steeds wel misselijk, maar had dan iig niet meer voortdurend het gevoel dat ik bijna moest overgeven.

Bij de laatste zwangerschap enkel als ik niet op tijd wat at en af en toe bij bepaalde geurtjes, (vooral vlees, vis en sigarettenrook).

16. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Vanaf 2 weken tot 14 weken heel erg..
    Daarna geleidelijk wat minder.. maar het is nog steeds niet over..

17. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Ik ben nog steeds iedere avond misselijk:(

18. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik vanaf week 6 en het is nog niet over. Ook al 4 kilo kwijt en ik hoef niet eens over te geven.. alleen maar kots misselijk :(

Je HA of VK zal je zeker wel serieus nemen hoor dus ik zou gewoon even gaan. En ook al ben je geen dokter-loper, dit moet je toch echt serieus nemen hoor.

19. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Ik ben hier ook wel benieuwd naar.

Mijn misselijkheid begon al heel sterk met 4 weken en ik heb het nog steeds. Ik hoef niet over te geven, maar 24/7 misselijk ging mij ook een beetje te ver. Voelde me zo ontzettend ziek, mijn werk en studie gingen er ook onder lijden en ik ben toch naar de HA gestapt voor Emesafene.

Ik ben ook niet dol op medicijnen, liever niet. Maar echt blij dat ik deze stap heb genomen! De misselijkheid/zure smaak/kokhalsreflexen zijn niet over, maar ik heb nu niet constant het gevoel dat ik dichtbij de wc moet blijven en ik kan gelukkig weer liggend slapen!

20. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

bij de eerste ging het na de 10 weken weg,

bij de 2e spuugde ik nog tot aan de bevalling elke dag.

Deel Deze Pagina