keuzes maken...zo moeilijk. herkenbaar?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maartje25, 23 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje25

maartje25 Niet meer actief

Hallo dames

Inmiddels ben ik bijna 32 weken zwanger En merk dat ik keuzes maken zo vreselijk moeilijk vind. En niet alleen om belangrijke dingen... ook de donste dingen zijn al een enorme uitdaging. Een lamp uitkiezen bbijvoorbeeld. ..wat een crisis! De keuze om het wel of niet te doen laat ik dan aan mn man over maar ook zijn keuze is dan niet goed. Kom ik thuis , dan wil ik ineens de gekochte lamp niet meer... pff...
    Uit eten? Een resraurant kiezen is dus hetzelfde euvel... kan ik uren over twijfelen :p

En dan wel weer belangrijk... de naam van onze kleine. Ik was dagen zeker van de naam totdat een of andere vaag draadje in mn hoofd bedacht dat je deze naam gemakkelijk kan afkorten naar een jongensnaam (naam is de vrouwelijke vorm van een jongensnaam) dus weer slapeloze nachten want moet ik dan de naam kiezen waar ik meer over twijfel? (Ivm rijmen op mijn naam)

Jullie snappen dat ik gek word van mezelf, ik heb dit nooit!! Tsja, het zullen die heerlijke handige hormonen wel zijn maar echt handig komt get niet uit hoor! :)

Wie herkent dit? Of ben ik de enige met deze vreemde hormonen ;)

Gr maartje

2. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Je bent niet de enige, ik kan ook niks kiezen. En dan ook nog elke dag avond eten bedenken, echt een drama hier:(:D

3. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Hoi,
    Vervelend dat je dit hebt. Ik herken het niet bij mezelf, eerder het tegenovergestelde. We moesten nog een babyfoon kopen, ik had iets in de consumenten bond opgezocht en verder heeft mijn man ernaar gekeken. Ik vond het prima wat hij koos. We zien wel of het wat is en zo niet dan hebben we pech gehad.

4. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb ook het tegenovergestelde... kon me totaal niet druk maken om bepaalde keuzes, of het nu ging om het avondeten of om de babykamer. Maar t lijkt mij inderdaad ook niet fijn om er zo'n last van te hebben!

5. maartje25

Oh heerlijk! Ik had gelukkig niet echt problemen met het kiezen van de babyfoon maar andere domme dingen wel...zo stom! We hadden een antal maanden terug een luiertas gekocht bijvoorbeeld. Een van lief, in het blauw/groen/rood.. ik vond het een leuk ding want we konden hem evt ook nog voor een tweede gebruiken... wij vonden hem dus voor zowel jongens als meisjes. Nu wil ik er dus persee een in het roze he! Haha...mijn man verklaard me voor gek dus ruilen doen we hem niet maar zo af en toe kan ik mezelf dan wel even grrrrr....

6. maartje25

Ook geen moeite met het kiezen van een naam enzo? Geen slapeloze nachten daarover?

7. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Heel herkenbaar. Wij hadden dat met de babykamer. Mijn man was wat dat betreft net zo erg. Geen beslissing kunnen nemen over welke kleur op de muren enz. Vandaag is mijn schoonzus geweest en zij is zeer creatief op het gebied van babykamers. Wij hebben haar haar gang laten gaan (wel aangegeven wat wij een beetje willen, maar niet hoe) en het resultaat is echt super! Heel blij dat we gaan die kamer hebben laten doen.
    En dan nog de naam...

8. Haha, dit inderdaad. Baby-gerelateerde dingen kosten me totaal geen moeite, dat heb ik allemaal van tevoren al uitgedacht :D

9. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wat vervelend voor je. Voor mij totaal niet herkenbaar. Maar ik ben ook iemand die altijd recht op mijn doel af gaat. Ik weet altijd wat ik wil, maak een beslissing en kom er ook niet meer op terug (uitzonderingen daargelaten) Ik heb gewoon bepaalde dingen in mijn hoofd hoe ik iets wil of voor mij zie. Ik overleg met mijn man en die zegt dan ja, nee of vult aan. Gelukkig is dit niet veranderd tijdens mijn zwangerschap want het lijkt mij inderdaad lastig ;)

10. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    Niet herkenbaar maar wel vervelend zeg..

11. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Hahahaha herkenbaar. Zo ben ik de kledingkast van de kleine steeds opnieuw aan het inrichten. Afvragende wat nu de beste manier is.
    Bij allerlei onbenullige dingen heb ik last van keuzestress. Gelukkig ben ik wel daadkrachtig als op belangrijke zaken aankomt haha.

12. maartje25

Grappig dat het voor de ene wel herkenbaar is en voor de andere totaal niet.
    Normaal gesproken weet ik heel goed wat ik wil en doe dat dus ook gewoon...dit is dus wel even andere koek.

Net als de naam... eigenlijk is geeneen naam perfect en kan je overal wel wat voor bedenken maarja, toch handig als je er een hebt :)

13. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Hihi ik had er niet bij stil gestaan dat het een zwangerschap klacht is maar ook hier drama hoe gaan we ergens naar toe auto fiets of bus en dan al bij de bushalte staan mijn vriend en dochter en bedenken nee fiets is toch handiger hup weer naar huis..Mijn dochtertje van 4 noemt mij een beetje gek sinds ik zwanger ben ze zucht dan diep en zegt tegen mijn vriend mama is gek he..Maar ze past zich wel super aan al wilt mama soms om de 5 min weer iets anders..Kwa naam ook herkenbaar bij mijn eerste had ik vanaf aantal weken haar naam toen was ik bevallen werd het heel wat anders hihi..Ben er bang voor dat het nu weer zo gaat lang leven de hormonen zullen we maar zeggen

14. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Herkenbaar! Normaal nooit zo besluiteloos geweest als nu, zullen de hormonen wel zijn denk ik!

Deel Deze Pagina