hallo dames, ben zo benieuwd wanneer jullie van plan zijn het aan de buitenwereld te vertellen zodra je zwanger bent? Netjes na 3 maanden of durven jullie het al eerder aan? Lijkt me zo moeilijk om het pas na 3 mnd te vertellen alhoewel me het ook wel weer eng lijkt ivm de nog wat grotere aanwezige kans op een miskraam..
als ik zwanger raak weet ik zeker dat ik mijn mond niet dicht kan houden tegen mijn ouders en die van mijn vriend! ook zou ik het tegen mijn beste vriendin vertellen. je hebt toch mensen nodig bij wie je ook terrecht kunt als het misgaat... maar voor de rest zou ik het netjes de eerste 3 maanden geheim houden!
Op mijn mannetje na zal het niemand weten. Uiteraard huisarts etc daargelaten. Vorig jaar raakte ik zwanger en in mijn enthousiasme heb ik het mijn moeder (vader leeft niet meer) en broers/zus verteld. Dat gaat uiteraard als een lopend vuurtje rond. Twee weken later ging het mis..... Nee, laat de eerste drie maanden maar voorbij gaan. Dan is er nog tijd genoeg.
wij willen het de eerste zeven weken nu voor ons zelf houden. De eerste keer ook gelijk aan familie verteld. Helaas ging het mis. Daardoor kreeg ik wel veel steun omdat iedereen het wist, maar nu blijven ze maar zeuren en vragen of alles wel goed gaat en of ik het allemaal wel verwerkt heb. :x Natuurlijk zal je dat blijven houden als het misgaat. Maar de kans dat het de eerst 7 weken misgaat is groter dan daarna, en na 12 weken is de kans nog steeds aanwezig maar weer kleiner dan daarvoor. Dus na 7 weken mag iedereen het wel weer weten hoor. Niet dat ik het dan ga vertellen, maar dan hoef ik mijn mond niet meer te houden. Daar ben ik toch al niet zo goed in.... Ik vind het echt knap als je het de drie maanden vol kan houden. Liefs kit
Wij hebben het meteen verteld aan onze ouders en broers/zussen. Eigenlijk alleen de mensen waar het contact super mee is. Dit hebben we bewust gedaan, stel dat het misgaat dan wil je daar ook graag over praten. Op mijn werk wil ik het liever nog niet vertellen. Ik probeer dat echt tot 10/12 weken te rekken. Liefs
Ik denk dat ik hetzelfde zou doen..... \een van mijn beste vriendinnen is ook bezig en wij hebben het er nu al veel over. Als het zover is kan het dat moeilijk niet aan haar vertellen....
De ouders en familie van mijn vriend krijgen het gelijk te horen, maar van mijn kant pas na de 12 weken. Mijn vriends kant weet namelijk dat we het aan het proberen zijn, en zij zullen ook heel blij voor ons zijn. Maar mijn kant weet er nog niets van, en de vorige keer (ookal was het ongeplant maar meer dan welkom) heb ik het ze dus verteld, en ze waren redelijk geschrokken en boos, en toen kon ik ze gaan vertellen dat het mis was gegaan.. Wil dat niet nog een keer meemaken, dus ga het ze pas vertellen als alles goed is.
ik zou het denk ik ook pas na drie maanden vertellen als ik mijn mond niet voorbij praat heel veel liefs samantha
mijn eerste keer zwanger heb ik het 3 dagen voor mij kunnen houden en toen hebben we het ouders en schoonouders verteld. helaas ging het mis na 5,5 week...moet zeggen dat ik de steun wel fijn vond die ik van ze kreeg. als ik nu weer zwanger ben dan wacht ik tot ik 12 weken ben. is een gevoel.
ik heb iedere keer eigelijk meteen gezegd, ik vond het prettig om ook steun te krijgen toen het mis ging.
als het goed is ben ik ook zwanger heb posi getest vanm. zie ik ben zwanger forum maar ik ben nog wel onzeker erover zo apart dat je posi test zal ik me banner alvast aanmaken of niet weet het niet heb hem toch maar aangemaakt hoop dat de test het goed heeft vast wel ben zo blij ga het straks aan me pa en ma vertellen kuzz anita
Ik denk na de eerse echo (mocht het zover zijn), maar het kan zijn dat we het aan onze ouders eerder vertellen.
Wij weten het nog niet We zijn in de MMM en nu toch zwanger geworden. We hebben vorige keer na meer dan 6 weekjes een miskraam gehad en daarom hebben we besloten nog even te wachten met het te vertellen. Alleen is het wel lastig allemaal. Van de week moeten we naar het ziekenhuis ter controle dan zullen we vragen wat de gynecoloog ervan denkt. liefs fredje ps iedereen succes ermee
M'n man is de eerste die het hoort. Tegen m'n (schoon)ouders zou ik mijn mond helemaal niet kunnen houden, ook mijn broers, zus en beste vriendin mogen het direct weten. Van hen heb ik toch ook steun nodig als het mis zou gaan.
ik denk dat ik het tegen mijn ouders heel snel zou vertellen... ik denk dat ik me mond niet zou kunnen houden! En natuurlijk tegen mijnm beste vriendin.... die weet ook dat ik gestopt ben...
Op het werk moet ik het helaas direct vertellen, en mijn ouders vertel ik het ook direct en mijn beste vriendin, voor de rest houden we het mooi geheim als het zover is