hallo! wat ik me afvraag wat met je niet eten tijdens je zwangerschap? ik weet dat filet american niet goed is en franse kaasjes! maar zijn er nog meer dingen? ik ben bv gek op Carpaccio, maar dat is toch ook rauw vlees...
ja dat klopt, mag je inderdaad niet hebben, ook geen rauwe eieren, dus ook geen zelfgemaakt cakebeslag, en als je een gekookt of gebakken ei eet moet de dooier gaar zijn ( het gaat om het eigeel) gewoon alles goed doorbakken. succes over 12dagen!!
af en toe een keertje carpaccio kan geen kwaad meid,niet zoals met alle andere dingen, maar met alles is het gewoon zo met mate, als jij 1x per 2-3 wkn - mnd een portie carpaccio neemt is er echt niks aan de hand hoor....franse kaasjes daar moet je wat dat betreft iets meer mee opletten, maar dat staat altijd wel op de verpakking vermeld, er zijn tig duizend dinge die schadelijk kunnen zijn maar als je daar bij stil moet staan heb je geen moment van leven meer..... als je ergens aan twijfelt, gewoon even de ha of vk bellen, of even googlen, krijg je een scala aan info.. succes
Sorry hoor Smoekie, maar dat vind ik echt onzin. Rauw vlees op zich kan geen kwaad, maar het gaat om de bacterie die er in kan zitten. Als je een kleine portie neemt, kan er net zo goed een bacterie in zitten. Ik vind dat je het risico gewoon niet moet nemen, want wat zul je een spijt hebben als er iets met je kindje gebeurt. En het valt allemaal best mee met wat je niet mag eten. Het is echt niet zo dat ik iedere keer moet denken wat ik nu weer moet eten, omdat ik dit en dit en dit niet mag. Je moet gewoon oppassen met rauwe producten en je rauwe groente en fruit goed wassen.
bedankt voor de antwoorden! als er ook maar een héél klein risico aan zit dan zou ik het al niet eten, ik zou dan echt geen enkel risico willen nemen en hoe lekker ik carpaccio ook vind dat laat ik dan meer even staan! caffiëne is ook niet goed toch?
en volgens mij is cola, energiedrank ook niet goed toch???? als ik het goed heb heel veel liefs samantha
Kijk eens op de site van het voedingscentrum, daar staat ook veel op over wat je wel en niet mag eten. Franse kaas kun je met een gerust hart eten, als er maar geen 'au lait cru' (rauwe kaas) op staat.
Dat wilde ik net typen nadat ik al deze berichten had gelezen! Maarre die rauwe melkse kaasjes verkopen ze niet bij de gewone AH hoor! Daar moet je echt voor bij 'de boer' zijn, en op vakantie goed opletten! Kaneel schijnt ook niet zo goed te zijn hoorde ik onlangs. Gr. Cellie.
Vers geschepte kaas van de supermarkt wordt wel afgeraden. Je weet wel van die roomkaas met bieslook en ananas en zo.
Wat rauw vlees betreft. Volgens mij is het zo dat als het vlees maar boven de 100 graden is verhit en dus de bacterien gedood zijn, het geen kwaad kan. Dus bijvoorbeeld een medium gebakken tournedos kan geen kwaad, zolang het vlees maar door en door verhit is (en dit is heel goed mogelijk bij een medium gebakken stukje vlees). Maar carpaccio is inderdaad geheel rauw en dus helemaal niet verhit, dus 'mag' je niet eten. Liefs Rena
Vlees dat rood is, is niet heter geweest dat 60 graden celcius. (zit bij ons op school een horeca afdeling, vandaar dat ik het weet)
he meiden, Heb nog een vraagje: mag je wel in bad, in de sauna of onder de zonnebank (dit omdat ik wel eens heb gehoord of gelezen dat een verhoging van de temperatuur van je lichaam niet goed ik voor het kindje) groetjes Sjaak
Samantha en Loeki, dat dacht ik inderdaad ook altijd. Dan hebben de koks op m'n werk (ik werk inmiddels 7 jaar in de horeca) dus geen gelijk! Liefs Rena
ik zou als ik jou was niet in de sauna gaan lijkt me niet erg bevordelijk,en een zonnebank als je zwanger bent mag al helemaal niet,je mag al niet in de gewone zon zitten laat staan onder een zonnebank liggen,je kan er een zwangerschapsmasker van krijgen en als je dat hebt kom je er nooit meer van af
Ik heb gehoord en gelezen dat je gewoon onder de zonnebank mag! Het staat in mijn zwangerschapsboekje dat het gewoon is toegestaan.