Wanneer vertellen dat sint niet bestaat

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Juffrouwminoes, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Even los ervan of ik het eens of oneens ben met wat Buffysummers schrijft;

Het kan toch gewoon zijn dat er kinderen zijn die niet (zo) van Sinterklaas "houden"? Net als niet alle kinderen van van Clowns houden en net als dat de ene volwassene wel van sinterklaasfeest houdt en een ander van kerst. Of geen van beide of allebei juist wel.

Dan kan het wel een traditie zijn, maar dan nog hoeft niet iedereen dat leuk te vinden. Ik snap niet wat daar raar aan is.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    goed uitgelegd tuc. mee eens.

3. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    #43 Zoe123, 13 nov 2016
    Laatst bewerkt: 13 nov 2016
    😱

Je bent wel op de hoogte van het feit dat er in Nederland en België nog steeds baby's geboren worden toch? Voor wie, in de toekomst, dit mooie kinderfeest nog steeds is wat het is, namelijk een kinderfeest, en een prachtige traditie.
    En gedoe..dat is maar helemaal wat je er zelf,als volwassen mensen, van maakt.
    Wij keken hier van de week het sinterklaas journaal. Ik heb mijn jongste kinderen (5 en 6) niet eens gehoord over het uiterlijk van de pieten. Kinderen boeit het blijkbaar totaal niet.

Ik vind het vooral heel verdrietig dat je bewust een scheiding maakt tussen een kereltje van 7 en zijn klasgenootjes.
    Leuk, iedereen op 6 december de aanwinsten mee naar school.
    En dan zo'n jongetje in zijn eentje zonder kadootje.:$:(
    Want mama en papa hebben gezegd dat Sinterklaas andere kindjes blij moet gaan maken. Oftewel,de hele klas....Echt, niet leuk.

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik ben het hier wel mee eens eigenlijk. Wel of niet vieren beslis je zelf, maar zeggen dat Sinterklaas gebeld heeft vind ik echt vreemd. Waarom niet gewoon zeggen hoe het zit dan? Dat maakt het misschien niet leuker om te horen, maar wel begrijpelijker waarom het niet gevierd wordt. Hij weet dan wel dat het niet aan hem ligt (want andere klasgenoten krijgen wel wat), maar het misschien ergens wel bijzonder zo'n geheim te weten, terwijl niet alle kinderen het weten.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik ben het hier ook wel mee eens. Dat je kind op 5 december geen cadeaus krijgt a la, maar dat het kind geen duidelijkheid krijgt vind ik veel erger.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Nogmaals want jullie schijnen lezen nogal moeilijk te vinden, hij vindt het niet erg en hij houdt er ook niks aan over. Hij weet dat het niet aan hem ligt, dat drama verhaal maken jullie er van.
    Anway het maakt mij verder niet uit wat jullie ervan vinden. Ik ken mijn kind en ik weet hoe hij is.
    Daarbij idd, hij vindt Sinterklaas alleen maar leuk omdat hij kado's krijgt. De rest kan hem niks schelen, want bij de intochten waar we al die jaren geweest zijn wilde hij alleen maar naar huis en was hij aan het huilen. Zelfs de intocht die ik vorig jaar op tv aan had gezet keek hij niet naar.
    Maar goed jullie weten geloof ik beter hoe mijn zoon inelkaar steekt dan ik dus jullie kunnen het zelf wel invullen denk he:D

7. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    BuffySummers....wat reageer jij vreemd zeg...
    Dat lacherige en verwijtende en cynische lijkt mij niet echt nodig toch?

Ieder zijn mening en uiteraard is het jouw keuze het op deze manier aan te pakken, een ander mag daar nog altijd bedenkingen bij hebben.

Je zegt dat je zoon er niks om geeft, prima, maar hoezo vindt hij het dan wel jammer allemaal (jouw eigen woorden nu 5 december dichterbij komt....)? Het doet dan blijkbaar toch wel iets met hem?

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja als ik zulke trieste reacties krijg reageer ik zo... Mensen hebben hier veel moeite met begrijpend lezen merk ik en daar erger ik mij nogal aan. Ook denken zij mijn zoon beter te kennen dan ik, best wel knap.

Dat hij het jammer vindt is logisch, welk kind wil nou geen kado's krijgen. Hij zal alleen een paar weekjes langer moeten wachten.
    Besides, er zijn zoveel kindjes in zijn klas die na 5 dec op school komen en niks hebben gehad (moslim kindjes bijv een vriendje van hem krijgt met 5 dec niks maar wel met het offerfeest).
    Dus hij zal niet de enige zijn.

Hij zal er nogmaals geen trauma's van hebben.;)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind eerlijk gezegd dat jij heel raar reageert.

Die moslim vriendjes krijgen niets, maar die weten dat Sinterklaas niet bestaat. Mijn kinderen krijgen met Sinterklaas en met kerst cadeaus, jouw kind alleen met kerst want Sinterklaas gaat nu cadeautjes aan andere kinderen geven, maar elk jaar krijgt elk kind cadeautjes van Sinterklaas maar dit jaar alleen jouw kind niet.
    Ik snap dat jij je kind het beste kent, maar je kan je ook vergissen. Ik vind het in ieder geval een heel vreemde aanpak en hoop dat je zoontje het allemaal niet doorheeft.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Waarom dan niet gewoon eerlijk zijn en vertellen dat Sinterklaas niet bestaat en dat jullie er geen zin meer in hebben om het te vieren?

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik vind dat je heel raar reageert. Jij plaatst iets waarvan je kunt verwachten dat er reacties op komen. Overigens nette reacties, dus er wordt helemaal niet triest gereageerd.
    Bij moslims is het een heel ander verhaal, die geloven überhaupt niet in sinterklaas en hebben dat ook nooit gedaan.
    Jij zegt letterlijk dat Sint gebeld heeft dat hij voor jouw zoontje geen tijd meer heeft en alleen nog voor andere kinderen cadeautjes koopt (voor 3/4 van de klas zoals hij zal merken op 6-12 op school. Die moslim kindjes maakt dat niks uit, want voor hem ligt dat heel anders. Maar horen dat Sint voor jou geen tijd meer heeft en het overlaat aan papa en mama met kerstmis en dus wel voor de rest van de klas gekocht heeft lijkt mij heel naar om te horen. Ook al geeft een kind niks om het gebeuren erom heen. Dit komt echt wel aan hoor.

12. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

Mijn kinderen hebben er nooit in gelooft omdat wij ze vertellen dat het 1 groot verkleedfeest is.

13. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    lezen blijft moeilijk he. Ik heb het nooit zo gezegd meid lees het stukje maar terug. En denk vooral wat je wil denken succes er mee ;)
    Dit komt niet aan hoe denk jij te weten hoe mijn kind in elkaar steekt knap hoor dat jij dat vanaf een schermpje kan zien;)

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Dat mag jij vinden mijn zoon heeft niks door, maar goed zoals ik tegen tuc al zei denken jullie vooral dat jullie mijn kind kennen idc;)

15. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    LEZEN...omdat hij het dan tegen alles en iedereen verteld. Heb ik ook al gezegd. Maar jullie reageren als een blind paard lijkt het wel.

16. tuc

tuc Niet meer actief

Oooo dus wij lezen allemaal verkeerd echt stuk voor stuk...ja dat zal het zijn.

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Hij is 7?! En dan kan hij niet een geheimpje bewaren? Mag ik dan wel reageren als een blind paard (ik bleef hartstikke beleefd tegen jou), maar mijn kinderen kunnen dan tenminste nog wel een geheimpje bewaren.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Tja daar kan ik toch niks aan doen of wel??;)
    Hij praat veel en graag en verteld het liefst (of deelt) alles wat hij weet. Dus ja ik weet voor 100% zeker dat hij dit aan iedereen in zijn klas zou vertellen.
    Heel fijn dat jouw kinderen dat wel kunnen *applaus* ;)

Maar goed ik geloof dat ik wat nuttigs ga doen, zonde van mijn tijd dit.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Tuurlijk kan je daar wat aan doen, opvoeding heet dat. Sommige dingen kun je wel vertellen, sommige dingen niet en dat kun je een 7 jarige best leren (als je dat wilt).

20. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    #60 Averlhach, 16 nov 2016
    Laatst bewerkt: 16 nov 2016
    @BuffySummers, je zegt een aantal keer "oh maar hij vindt het niet erg".
    En dan verwijt je mensen niet te lezen. Ik lees dit:

Dus anderen lezen het verkeerd, want hij vindt het niet erg, maar in je eigen eerste post zeg je zelf dat hij het jammer vind.

Of je wel of geen sinterklaas viert, of je wel of geen kerst viert of wat voor feest ook is nog een eigen keuze. Maar ik vind het wel sneu voor je zoontje dat jullie als ouders je eigen belang voorop die van je kindje stellen.
    Hij is 7 jaar, dus hoeveel jaar gelooft hij nog? Groep 5 is het 50/50 wat wel en niet gelooft. Kan je die 1 a 2 (?) jaar niet "uitzitten" in belang van je zoontje?

Ik vind het niet per definitie "sneu" dat hij geen cadeau's krijgt met sinterklaas, maar ik vind het zelf wel sneu dat ouders er zo mee omgaan omdat zij zelf niets met Sinterklaas hebben. Had er dan nooit aan begonnen.....

Ik hoop dat het sinterklaasfeest nooit verdwijnt.

Deel Deze Pagina