Wanneer vertellen dat sint niet bestaat

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Juffrouwminoes, 11 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    o ja hij vindt het ontzettend stom en onzinnig. bijvrbeeld dat hij gisteren voor de school voor sint een gedicht moest voorlezen, het gedichtje verzinnen, opschrijven, oefenen allemaal voor een nep sint? hij is nu boos.voelt zich enorm bedrogen.

2. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Dochter (4) heeft van haar klasgenootjes de bevestiging gekregen dat er iets niet klopte. De eerste nattigheid was er al bij de intocht hier in de stad, ze stond op de goede plek voor een handje en zag direct dat dit niet de Sinterklaas van de televisie was (donkerder, opvallende neus). Ze vond de sinterklaasperiode helemaal leuk en spannend, maar vertelde wel al over klasgenootjes die zeiden dat Sinterklaas niet echt was. Ik ontkennen toen. ze was al erg bezig met de leeftijd van Sinterklaas, die dit jaar 1736 jaar wordt (waarvan akte). Ze weet echter al dat er bijna niemand 110 jaar wordt, ze heeft iets met getallen, en dat je niet heel veel ouder kan worden. Een uitzondering voor Sinterklaas werd niet echt geaccepteerd. Vanavond kwam ze uit zichzelf met het hele verhaal over dat Sinterklaas vroeger leefde maar nu al dood is, en er heel veel hulpsinterklazen zijn. Ik heb maar toegegeven. Of ze ook al beseft wie de kadootjes dan regelt, dat weet ik niet. We zien volgend jaar wel weer hoe de vlag erbij hangt als de intocht nadert..

Deel Deze Pagina