wanneer vertellen jullie dat jullie zwanger zijn?

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door baby wens, 4 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby wens

baby wens Lid

29 jun 2010
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb volgende week een echo en ben dan 10 weken en 1 dag kan ik het dan vertellen aan de buiten wereld dat ik zwanger ben of moet ik tot 12 weken wachten

2. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Je verteld het wanneer jij denkt dat t goed is :)
    De 1 wacht tot de 12 weken, de ander verteld het al met 4 weken, dat is echt helemaal aan jou, waar jij je dus goed bij voelt lijkt mij :)
    Gefeliciteerd nog trouwens!

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Bij ons ligt het al anders, omdat veel mensen van de ivf behandelingen weten. De mensen die het niet weten vertel ik niets, of tenminste na de 12 weken, de rest hoort het wel nu al.

Als het fout zou gaan, weet ik ook dat ik op degene kan bouwen die het wel weten.

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Je moet helemaal niks, gewoon lekker vertellen wanneer jullie willen!

Wij hebben 't de eerste keer al verteld voor de eerste echo. De tweede keer hebben we 't na de eerste echo verteld (die hadden we al heel vroeg, omdat ik niet wist hoe lang ik zwanger was), maar toen is 't alsnog mis gegaan. Ik vond het toen juist heel fijn dat veel mensen het al wisten, zodat ze je kunnen steunen en er rekening mee kunnen houden, dus de derde keer hebben we 't weer voor de echo verteld.

5. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    toen ik zwanger werd heb ik het meteen veteld aan mijn ouders en schoonvader, broer en schoonzus...bij 6 weken wist de hele familie van mijn vriend het al...en wat buren van mijn schoonvader (dat laatste vond ik niet zo leuk) het is leuker als je het ook zelf mag vertellen. Ik heb het vorige week aan 1 hele goede vriendin verteld en wat bleek...zij is ook zwanger...dus daar was ik erg blij mee! kunnen wel lekker samen over de kwaaltjes praten;)
    Maar ik ga het pas na 12 weken echt openbaar maken..voelt prettiger voor mezelf..en dan nog ga ik niet zeggen tegen iedereen..hallo ik ben zwanger...maar doe het een beetje met hints via hyves ;)

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

bij de eerste hebebn we het met 10 weken aan de ouders vertled. met 12 weken na de eerste echo aan iedereen. nu krijg ik met 8 weken ene echo ivm eerdere vmk en als die goed is vertel ik te weer aan ouders. de rest kijk ik dan wel. of dan ook of nog een week of later

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Even offtopic, @ plurkie: gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :)

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je:)

9. Live

Live Actief lid

16 jun 2010
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben met 10 weken de eerste echo gehad en alles was goed! Toen zei de verloskundige ook tegen ons, dat de kans dat het dan nog mis gaat (misschien een reden dat je het niet zou willen vertellen) net zo groot is, als de kans dat het een dag voor je bevalling mis gaat.
    En bij ons ging het er vooral om dat het heel goed voelde om het iedereen te gaan vertellen! Dus ga op je gevoel af!

10. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Wij hebben het de belangrijkste mensen direct verteld.
    Alle anderen rond de 8 weken, na de eerste echo.

11. familievdlaan

familievdlaan Bekend lid

9 apr 2010
    609
    0
    0
    Mama zijn
    Zuid holland
    Wij hebben het gelijk verteld aan onze ouders toen ik positief testte, en van het weekend wel even aan me oma en opa en oma en heb het dan aan 1 goede vriendin van me verteld, voor de rest probeer ik me mond te houden tot ik bij de 12 weken ben....

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.819
    19.128
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben het aan onze ouders en broers verteld na de eerste echo, omdat we eerst zelf een kloppend hartje wilde zien. Dit omdat het bij een eerdere zwangerschap heel vroeg mis is gegaan. Zij wisten het dus met ongeveer 7 weken. In de weken daarna hebben we het ook aan andere familieleden, vrienden en collega's verteld. Ik wilde minimaal tot 12 weken wachten tot ik het aan leerlingen vertelde. Eigenlijk had ik daar wel langer mee willen wachten, maar aangezien een aantal collega's niet zo discreet was, heb ik het de kinderen vrij kort na de 12 weken echo verteld. Ik wide namelijk wel dat ze het van mijzelf zouden horen en niet door een toevallige opmerking op de gang.

13. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Ik heb het meteen verteld toen ik het wist. Beide keren
    Kan zoiets toch niet voor me houden.

Ik kon me ook geen reden bedenken om het voor me te houden.
    Wat als het mis gaat, hoor ik vaak als reden.
    Maar ja dan heb je toch je vrienden en familie om je te steunen, of mogen zij dan niet weten dat het mis is gegaan?

Ik had geen reden, dus had het meteen verteld! Tussen 3 en 4 weken zwangerschap al!

14. sill

sill Bekend lid

28 jul 2010
    621
    0
    16
    Mama in spé :)
    At Home
    Ik ben nu ongeveer 6 weken zwanger, heb over 2 weken mijn eerste echo. Mijn vriend en ik hebben besloten het pas na 12 weken te vertellen en het liefste pas ná dat zijn hypotheek is goedgekeurd. Om eventuele frustraties en overbezorgde schoonmama te voorkomen. En gelijk heeft ze! ;)

Maar dit ook pas na de 12 weken, omdat daarvoor alles nog zo pril is.. Wel weten onze beste vrienden het, maar dat komt omdat hun ook zwanger zijn en dat zit gewoon goed.. :) Toen zij zwanger was, vertelde ze het gelijk ( 5weken ), alles is gelukkig goed gegaan. Maar dit is voor iedereen anders :)

xxx Sill

15. wianhalu

wianhalu Niet meer actief

lastige keuze he, wij hebben mijn ouders het zondag verteld, en de ouders van mn vriend gaan we vandaag vertellen.
    Ik had zo'n gevoel van.... ik vind het prettig als ze van de blijdschap kunnen genieten die wij ook voellen.. maar mocht het mis gaan hebben we ook steun van ze en begrip. Heb er geen spijt van dat ik het verteld heb! Na de echo... (heb ik met 10 weken en 3 dagen) wil ik het niet meer geheim houden, dan wil ik het gewoon vertellen. succes meid

16. megamom

megamom Actief lid

26 mei 2010
    360
    0
    0
    onderwijs
    Zuid-Holland
    Wij hebben het gelijk tegen mijn zus verteld, wilden het gewoon delen met iemand. Tegen de ouders met een week of acht en de rest na de echo. Bij onze dochter praatte mijn schoonvader z´n mond voorbij en toen wisten mijn zwagers en schoonzussen het al. Dat was wel minder, je wilt toch dat het als een verrassing komt. Ik ben nu vlak na ons trouwen zwanger geraakt, dus iedereen had al zo´n vermoeden...

Deel Deze Pagina