we hebben het meteen verteld tegen mijn ouders en zusje. toen was ik 6 weken. met de 8 weken verteld aan de schoonouders en met de 9 weken aan vrienden en de rest van de familie.
Ik heb het meteen met 5 weken aan mijn zusje (= ook mijn beste vriendin) verteld. Ouders en schoonouders het weekend er op. Ik wilde de rest van de wereld het pas met 12 weken vertellen, maar mijn baas wist het ook al met 8 weken omdat een zwangere collega opeens veel te vroeg naar het ziekenhuis moest en ik nogal opvallend erg overstuur was. Na eerste echo met 10 weken hebben we het dus maar aan iedereen verteld. Niet iedereen snapte dat trouwens; ongeveer de helft van de reacties was: "dat vertel je toch niet met 10 weken? Dan wacht je toch tot 12?!?!" Ik kon me gewoon niet langer inhouden, dus jammer voor hen
wij hebben het direct op de dag dat we het wisten verteld aan mijn moeder en schoonmoeder, en in die week nog aan een paar goede vriendinnen, en met 9 wk en 5 dagen aan defamilie, en nu beginnen we het eigenlijk wel aan heel veel mensen te vertellen, kan het niet meer voor me houden hoor!!!!
We hebben het aan ouders+schoonouders verteld vlak voor ik 5 weken zwanger was (2 weken terug) en heb het aan 2 goede vriendinnen verteld die wisten dat we al een tijd bezig waren. Mijn zussen + zwager krijgen het volgende week te horen, en de rest tussen de 10 à 12 weken.
Wij hebben het met 10 weken verteld aan onze ouders/ broers en zussen, maar aan de verdere familie na de eerste echo met 12 weken. Mijn beste vriendin wist het met 5 weken
Wij gaan het volgende week vertellen dan ben ik de 12 weken voorbij. Ik wil het eigenlijk ook wel van de daken af schreeuwen maar vind het ook wel leuk dat het echt nog 'ons geheimpje' is. Vinden/vonden jullie het eng om het te vertellen? Ik ben wel een beetje bang voor de reacties..
Wij waren ook heel bang voor de reacties. Niet dat we vervelende reacties verwachten, maar waren toch enorm zenuwachtig! Maar het is ontzettend leuk om te doen en krijg soms nog tranen in mijn ogen als ik er aan terug denk. Niet iedereen reageerde even leuk. Maar sommige waren echt enorm verrast en blij! Veel plezier met vertellen! xxx Suzie