Zie het ff niet meer zitten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nonnie28, 20 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Zie het echt even niet meer zitten, we moeten de zolder verbouwen om een derde slaapkamer te creeren. We hebben er nu dus twee, 1 voor ons en 1 voor onze dochter. Het is de bedoeling dat wij op zolder gaan. Dus hebben we afgelopen januari een dakkapel laten plaatsen, maar vervolgens moet je natuurlijk alles isoleren en dichttimmeren en laten stucen. Nu hebben wij niet de financiele mogelijkheid om dat allemaal lekker te laten doen. En helaas hebben wij allebei twee linkerhanden.

Nu hebben we wel een vriend die ons uit de brand kan helpen en die heeft ook wel beloofd te helpen, maar die is erg druk met een eigen verbouwing en komt dus niet echt over de brug. Zoals je ziet ben ik vandaag 30 weken en het gaat gewoon nooit op tijd afkomen. Ik ben er helemaal gespannen van, hoofdpijn, niet goed slapen. Ik weet niet eens waar ik moet bevallen! Ik krijg gewoon geen rust in mn hoofd zo.

Misschien moet ik me er maar bij neerleggen en een ziekenhuisbed bestellen bij de thuiszorg en dan in de babykamer ( wat nu nog onze kamer is) bevallen ofzo?? Ik weet het niet meer, wat denken jullie??

Lfs Non

2. Brit1980

Brit1980 Actief lid

20 aug 2008
    240
    0
    0
    bij mijn man en kindjes
    DAt is wel heel vervelend dat het niet zo wil vlotten allemaal zeker nu je nog maar eventjes moet..is het mischien een optie om jullie slaapkamer nog even te laten staan en de baby bij jullie te laten slapen in het ledikantje tot het klaar is, is mischien niet het ideaaslte maar dan kun je wel in je eigen bed bevallen. Of hebben jullie het kamertje voor de baby al klaar..
    hopelijk vinden jullie er snel iets op...en probeer je niet al te veel zorgen te maken...

liefs Brit

3. suusje34

suusje34 Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.389
    0
    0
    zou ook je eigen kamer intact houden en de kleine bij jullie op kamer laten slapen..
    wij hebben een slaapkamer te weinig dus hier gaat dat ook gebeuren als alles goed gaat..enne als kleine een paar maanden is hopen op een ander huurhuis of iets gaan kopen..
    Wil tijdens zw.schap sowieso niet verhuizen

4. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    JA ik had inmiddels bedacht om de babykamer wel te doen, aangezien ons bed en die van de baby niet in de kamer passen ( ons hele huis is vrij klein) en dan een bed van thuiszorg in de babykamer te zetten om in te bevallen en te kramen. Mn vriend kan in die tussentijd wel bij mn dochter op de kamer op een matras. Beetje omslachtig maar dan hebben die twee kids een eigen kamertje en dat vind ik wel belangrijk. En ondertussen maar aan zolder blijven werken. Ik moet me er nu gewoon even overheen zetten dat het niet anders kan...

5. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    Hoi

Vervelend om te lezen dat je zo gestresst bent. Dat is niet goed voor jou en de baby. Toevallig zitten we met hetzelfde probleem maar ik heb echt besloten om me er niet druk om te maken. We hebben een huis gekocht waar we over een paar mnd in kunnen. Er moet een hoop verbouwd worden maar we hebben besloten dat we wel zien of we het klaar krijgen of niet. Zo niet, zetten we het bedje gewoon bij ons in de kamer. Het is wel een beetje minder luxe maar het is maar voor een korte tijd. Ik zou zeggen, maak je niet druk, het komt allemaal wel goed. Wat vandaag niet kan, kan morgen ook.
    Succes

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Begrijp dat dat gestress is. Laat het idee vallen dat het afkomt. Dan maar wat later af dan maak je je daar tenminste niet meer druk om en kun je rustig aan doen. Mocht het wel afkomen is het alleen maar mooi.
    Wij wonen klein en ik moet daarom beneden bevallen. Kan een bed van mijn moeder lenen en heb al klossen enzo besteld. Ze advisereerden me om je baby op je kamer te laten slapen zodat je de geluidjes van je baby eerder herkend. Ik weet niet of je bv of fv wil geven maar bij bv adviseerden ze het me helemaal omdat je dan gelijk kan horen wanneer je baby honger heeft. Dus ook ons meisje slaapt de eerste tijd bij ons op de kamer ook al hebben we voor haar haar kamertje bijna af. Dat kunnen jullie ook gewoondoen. Ze zijn niet meer nodig als een bedje, eten, luiers en liefde.

7. Nonnie28

Nonnie28 Actief lid

18 nov 2008
    159
    0
    0
    Woonbegeleider
    Amsterdam
    Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reactie, ik heb inmiddels thuiszorg gebeld, de bedden verhuren ze, maar is niet heel goedkoop, het is goedkoper om een 1-pers. bed te kopen bij Leenbakker en dat op klossen te zetten. Ik ga dan inderdaad bij de baby op de kamer, ook ivm BV en mijn vriend kan dan bij mn dochter slapen in de kraamtijd. Wie weet is het wel allemaal af of bijna af tegen die tijd, maar als ik dit regel dan heb ik ook wat meer rust.

Thanx voor jullie adviezen!

Lfs Manon

Deel Deze Pagina