Wanneer vertellen jullie het goede nieuws?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ice, 28 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ice

    Ice Fanatiek lid

    15 jun 2007
    1.510
    0
    0
    Vroeg me af wanneer jullie het goede nieuws gaan vertellen aan:
    - ouders, schoonouders.
    - broers / zussen
    - rest vd family
    - goede vrienden
    - vrienden en kenissen.
    - collega's

    Vind t best moeilyk, aan de ene kant wil ik het gelyk aan iedereen vertellen, aan de andere kant wil ik ook nog ff wachten tot ik wat langer zwanger ben......
    Wat doen jullie?
     
  2. Meliske

    Meliske VIP lid

    29 mei 2006
    7.731
    0
    36
    NL
    bij mijn eerste zwangerschap hebben we het met 4 weken vertelt tegen mijn ouders en zusje en oma.
    Met 5 weken aan mijn vriend zijn ouders en met 9 weken, na de eerste goede echo aan de rest van de "wereld" ;)

    Nu deze zwangerschap, hebben we het met 4 weken tegen mijn ouders, zusje en oma gezegd, met 9 weken tegen mijn vriend zijn ouders en met 12 weken tegen de rest van de "wereld".
     
  3. Chantje

    Chantje Fanatiek lid

    5 mrt 2007
    1.432
    0
    0
    amersfoort
    Er zijn in mijn omgeving al wat mensen die het weten. Ik ben namelijk via het gebruik van medicijnen zwanger geworden. Aan deze mensen heb ik tijdens het hele proces van zwanger worden heel veel gehad en zij wisten ook wanneer ik de test kon doen. Deze mensen zijn heel belangrijk voor mij en ik wilde dit nieuws graag met ze delen. 17 sept. krijg ik een echo en dan ga ik ik 3 weken op vakantie... En dan zijn de 1e 3 maanden al weer bijna voorbij en dan ga ik het aan iedereen die het horen wil vertellen!
     
  4. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    - ouders, schoonouders :idea: met 5 weken
    - broers / zussen :idea: ook met 5 weken
    - rest vd family :idea: met 12 weken
    - goede vrienden :idea: mijn beste vriendin met 6 weken
    - vrienden en kenissen :idea: met 12 weken
    - collega's : :idea: mijn collega's heb ik het al vrij snel verteld omdat ik in de zorg werk en de hele zware mensen niet meer wou doen en me man's collega's wisten het met 12 weken
     
  5. lizab

    lizab Fanatiek lid

    7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wij hebben het wel snel verteld hoor. Met vervolgens dus wel het risico dat het nog fout kon gaan. (hou je natuurlijk altijd)

    Mijn ouders hebben we het met 8 weken verteld. De rest met een week of 10/11.

    ach.. was ook zo misselijk en anders dan normaal dat het wel op MOEST vallen. hahahah
     
  6. joyce26

    joyce26 Fanatiek lid

    13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi met de eerste hebben we het gelijk verteld toen we erachter kwamen aan beide ouders en zus/broers met de jongste hoefden we het mijn ouders niet eens te vertellen waren op vakantie met me ouders naar spanje en kon ik na de 2de week daar me gewone broek bijna niet meer aan waarop me vader reageerde met ben je niet zwanger hihi en ja hij had dus gelijk bleek toen we thuis waren en toen ook gelijk tegen schoonouders verteld.
    en deze zwangerschap ook gelijk verteld toen we erachter kwamen.
    groetjes joyce
     
  7. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    - ouders, schoonouders: na de eerste echo
    - broers / zussen: bij volgend contact na de eerste echo
    - rest vd family: heb geen goeie band met familie, dus de ouders zullen dat wel doorgeven
    - goede vrienden: hele goeie vrienden meteen, anderen gaandeweg
    - vrienden: na twaalf weken
    - kenissen: hu, ik vermoed dat ze het via via zullen horen
    - collega's: vlug omdat ik zo misselijk was dat ik niet anders kon
     
  8. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Wij hebben het meteen met de 4 weken gedaan. De eerste keer wilde we het met de 12 weken pas aan "iedereen" vertellen, maar toen is het mis gegaan. Dus nu had ik zoiets van nu vertellen we het meteen, mocht het dan weer mis gaan weten mensen het en kunnen ze er zijn voor ons.
     
  9. peetje24

    peetje24 Fanatiek lid

    3 feb 2007
    3.355
    0
    0
    docente
    iedereen meteen! als het fout zou gaan moest ik dat ook tegen iedereen gaan zeggen (of allen gaan ziten met je verdriet). Dus ik had zoeits van gewoon zeggen
     
  10. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik vond dat ook; dan ben je niet alleen als het misloopt. Bij de ouders hadden we wel zoiets van 'toch wachten tot de eerste echo', dat was een tip van een vriendin van me die zei, als je het hen direct verteld, en je hebt een mk, dan hebben ze al weken zitten uitkijken en meeverlangen, dan moet je hen misschien nog meer troosten dan jezelf. Na de eerste echo heb je toch iets meer zekerheid dan bij een positieve test...
     
  11. laika10

    laika10 Actief lid

    28 jul 2007
    213
    0
    0
    hilversum
    Goeie vraag,

    Ik heb het dus nog niemand verteld, weet niet goed hoe en wat de reacties zijn. Alleen de buren weten het ( buurman heeft een soort "zwangerradar" vraag me niet hoe het kan, maar met 4 weken wist hij het al) Ben nu 8 weken zwanger en vandaag jaris, dus een hoop visitie vanavond, misschien dat we vanavond wel " in de groep gooien"
     
  12. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Bij beide zwangerschappen wisten de ouders, broers en zussen het meteen en de rest wilde we wachten tot na de eerste echo. Bij beide zwangerschappen was dat niet mogelijk omdat je het bij mij al heel snel ziet. De laatste zwangerschap wist ik het zelf nog maar net een week en toen gingen mensen al vragen of ik zwanger was....tja, zie het dan nog maar 1,5 maand voor je te houden...haha
     
  13. Natas1

    Natas1 VIP lid

    4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Aan familie hebben we het verteld met 5 weken.
    Vrienden en collega's etc. hadden we het willen vertellen na goede echo waarvoor ik afspraak had staan op 11 weken.
    Nu het mis is gegaan heb ik het alsnog aan de vrienden en op het werk verteld.
     
  14. Moonie

    Moonie Fanatiek lid

    19 okt 2006
    1.070
    0
    0
    - ouders, schoonouders: op moederdag toen was ik 5 wkn
    - broers / zussen: dag na moederdag
    - rest vd family: 7 wkn
    - goede vrienden: 7 wkn
    - vrienden en kenissen: 7 wkn
    - collega's: 11 wkn

    Aangezien het bij ons 1,5 jaar heeft geduurd en veel mensen in onze omgeving wel wisten dat we "bezig waren" (al in de MMM) konden we het niet lang voor ons houden toen bleek dat we toch spontaan zwanger waren geworden!

    Daarbij ben ik van mening dat je leuk nieuws wil delen maar als het mis gaat dan wil je je verdriet ook graag delen. Maar dat is misschien voor iedereen anders!

    Succes ermee en geniet van je zwangerschap!
     
  15. Cars

    Cars Fanatiek lid

    1 dec 2006
    3.207
    0
    0
    Juffie
    Friesland
    Ik heb het gelijk verteld aan (schoon)ouders, broers, zussen en goede vrienden. De rest nog niet. Doen we bij drie maanden. Maar is wel moeilijk zeg. Het liefst wil ik het van de daken schreeuwen.
    Maar wat schijndelsvolk zegt is ook waar. Wanneer het mis gaat, kunnen de anderen je steunen.
     
  16. dolphin

    dolphin Fanatiek lid

    1 mei 2007
    3.507
    0
    0
    op de veluwe
    Ik hoop het te vertellen na de eerste echo ( over een maandje) als ik het volhoudt, zal wel niet. Maar zal best eng zijn, want precies dan ben ik jarig.. :confused: :)
     

Deel Deze Pagina