misselijkheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 11 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik weet wel dat het erbij hoort, maar ik ben er echt een beetje spuugzat van. Bij mijn vorige zwangerschap was ik ook misselijk en moest ik vaak overgeven. Nu hoef ik nog niet over te geven, maar de misselijkheid is zo erg dat ik bijna niks door mn keel krijg en eigenlijk niet meer nomaal kan functioneren. Het houdt me echt de hele dag bezig.
    Voor mijn gezin koken en boodschappen doen is echt a hell of a job geworden!

Is hier nog iets aan te doen, of iemand tips waardoor het echt minder wordt? Want cola drinken helpt bij mij niet. Iets eten helpt maar 5 minuten, daarna komt het meteen terug.

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou bij de ha om emesafene kunnen vragen, dat helpt soms (helaas niet altijd). Het is veilig te gebruiken tijdens de zwangerschap, wordt al heel lang gebruikt voor misselijkheid. Verder is het heel individueel wat wel en niet helpt, veel rust kan helpen, sommige mensen zeggen dropjes (niet proberen in combi met cola, daar kun je weer misselijker van worden :) ). Gemberthee of capsules willen ook wel eens helpen.

Hoop dat je er snel vanaf bent!

3. Trees

Trees Niet meer actief

Accuounctuur werkt hier echt super!

4. mel05

mel05 Fanatiek lid

13 nov 2009
    3.253
    1
    38
    Ik lees even mee want zit in hetzelfde schuitje..

Hier wel heel veel overgeven helaas. Mijn HA wil niks voorschrijven want hij vindt dat het erbij hoort. Pas als ik uitdrogingverschijnselen heb wil hij er over denken..

Gemberpoeder heb ik geprobeerd maar doet niks. Vanillevla heel soms, maar voor heel even maar.

Hoop ook DE tip te vinden want ook hier flink zat er van.

5. druppel

druppel Actief lid

24 okt 2009
    218
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook flink misselijk geweest, maar op advies van iemand ben ik s'morgens bij het opstaan meteen twee crackers met jam gaan eten en ik moet zeggen dat het aardig goed geholpen heeft.
    Alleen op momenten dat ik echt honger heb wil de misslijkheid af en toe de kop weer opsteken.

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Wat een ontzettend ouderwets beeld van je ha zeg. Echt heel stom, dus je moet eerst maar flink ziek worden voor hij iets wil doen. Het punt is toch juist om te voorkomen dat je uitdroogt. Als dat gebeurt moet je meestal naar het ziekenhuis. Ook niet echt heel fijn.
    Juist doordat zo veel mensen denken dat het erbij hoort wordt er veel te weinig aan gedaan. Extreme misselijkheid is echt niet gewoon hoor! Kijk maar eens op www.hypermesis.org

Overigens excuses als ik een beetje 'strong' overkom. Ik heb zelf HG gehad en meerdere keren in het ziekenhuis gelegen, mijn ha en vk waren ondanks dat ook nog erg afwachtend en zo. Heel naar

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Herkenbaar. Oh wat waren die eerste maanden belabberd, wat je zegt: koken, supermarkten, ALLES stinkt en maakt nog misselijker. Ook ik was nergens toe in staat van ellende.

Er zijn maar heel weinig dingen die echt hielpen. Droge crackers wel, sowieso lichte dingen. Bronwater met bubbels hielp bij mij, ik heb gezien dat dat voor sommigen helpt en bij anderen juist niet. Ik lustte ook echt niks, bleeegh. Ik at gewoon alleen die dingen die me niet tegenstonden, op een gegeven moment was dat echt heel beperkt.

Maar: bij 10 weken zat ik op het ergst, en daarna begon het echt minder te worden.

Helaas is het nu weer een beetje terug :(

8. bianca3006

bianca3006 Bekend lid

20 aug 2009
    535
    2
    0
    Ommen (OV)
    Ik heb ook veel last gehad van misselijkheid. Mijn vriend gaf mij elke ochtend een schaaltje vanille vla wanneer hij op stond (rond half6/6 uur smorgens). Daarna viel ik weer in slaap en werd rond 8 uur wakker. Moest toen gelijk even wat gaan eten. Helaas was dit telkens amper een boterham maar toch. Ook veel manderijnen eten. Deze zijn niet zwaar op de maag en dan heb je gelijk vitaminen en vocht binnen.
    Maar goed, het was er nog steeds wel (de misselijkheid) maar in mindere mate!
    Wat ik ook wel deed is rond 22.00/22.30 nog even wat eten, een cracker, rijstewafel, manderijnen. Zo ging ik niet met lege maag naar bed toe.
    Ik hoop dat je er wat aan hebt. Bij mij heeft het best goed geholpen. Maar wat ik net ook al schreef, het ging niet over maar je kon er de dag redelijk goed mee door komen!

Heel veel succes!!!!!

9. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    :$

Dat is toch een beetje deel van de 'Nederlandse' houding tegenover zwangerschappen he! Met bevallen zie je dat ook (beetje offtopic, sorry), maar voor elke scheet moet je en pil nemen tegenwoordig, je hebt zelfs pillen voor specifieke pijntjes... maar een bevalling 'hoort' pijn te doen, dat is nu eenmaal zo. :(

Ben je misselijk omdat je een keer iets verkeerds gegeten hebt? Dan ben je 'ziek'. Ben je je hele zwangerschap zo misselijk dat je 3 maanden amper functioneert... tja... je bent zwanger he! Puuuur natuur! Echt onzin vind ik dat. Ben heel blij dat ik dat niet zo erg heb gehad, vind het ook abnormaal dat ze je bij zulk hevig overgeven pas zo laat gaan helpen. :x

10. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Voor het opstaan even wat eten..dus je mannetje moet elke dag ontbijtje maken.
    Doet ie van mij nu ook :)
    Alleen heb ik sávonds weer last van. Heb bij mij vorige zwangerschap tabletjes gekregen van de dokter en die hielpen erg goed. Maar ik wil het nu proberen op deze manier en dat lukt aardig..Maar jah ben nog niet zo erg ver dus kan erger worden..mijn piek was de vorige keer bij 10 weken..pfff

11. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Als ik beneden kom eet ik meteen hoor. Telkens iets eten helpt idd wel een paar minuten, maar daarna komt het gewoon weer terug. Heb net boodschappen gedaan met constant een dropje in mn mond, maar das ook weer niet goed voor de bloeddruk.

Echt raar, want tijdens mijn vorige zwangerschap wilde ik alleen maar eten eten eten en als ik nu bedenk wat ik eet... Echt weinig. Ik moet mezelf gewoon dwingen te eten!

Ik eet idd ook wel 30 mandarijnen per week, dat is nog het fijnste!

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    \

Meid ik kon het hebben geschreven. :(

Boodschappen is echt een hel en ik kan niet eens meer aan eten denken.

Cola is helemaal niet goed.

Ik heb rennies die wel helpen. Verder wel eten want daarvan gaat het ook over. Ik kan dus nog wel een bruinbrood met kaas eten. En bouillon.

Melk vind ik voor de avond fijn voor de maag.

13. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb vorige week ook de ha gebeld en kreeg er niks voor... De volgende dag stortte ik helemaal in omdat ik me al een paar weken zoooo belabberd voelde. Kon niet eens naar een crematie en niet naar de sintviering op de opvang van Louise. Toen heb ik de vk gebeld en ben helemaal over de rooie gegaan. Gelukkig was ze erg lief en daadkrachtig. Ze zei, ik wil dat je nu de ha weer belt en EIST dat hij je Emesafene tabletten voorschrijft, wil hij dat niet, dan belt hij mij maar en anders bellen we na 6 uur de huisartsenpost en krijg je het wel! Ze vond het nergens op slaan dat ik me zo beroerd voelde terwijl er medicijnen voor zijn. Dus de ha heeft ze voorgeschreven en nu gaat het een stuk beter. Nog wel de hele dag door misselijk maar het is niet meer zo heftig als eerst.

Succes meiden, hopelijk is het snel over voor ons allemaal!

14. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Hoi,

Ik heb het niet heel erg maar met vlagen. Wat helpt is 's morgens eerst naar beneden wat eten, rustig opstarten en daarna pas douchen en aankleden. Op het werk of onderweg heb ik een rolletje KING pepermunt in mijn zak. Een pepermuntje wil tussendoor nog wel eens helpen. Het voornaamste is op tijd eten en niet te vet.

Afgeopen week heb ik 1 avond zo'n last gehad van misselijkheid dat ik alles het uitgespuugt. Dat doet echt pijn, kon niet eens meer rechtop lopen. Gelukkig is het tot nu toe bij die ene dag gebleven.

Succes dames, hopelijk duurt de misselijkheid niet al te lang meer voor jullie!

15. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Ja en dan doen als of je je aan het aanstellen bent, want ja zwanger zijn is een gezonde ziekte.......maar wel een waar je je goed beroerd van kan voelen:x

16. dolfijntje25

dolfijntje25 Actief lid

28 aug 2009
    180
    0
    0
    NULL
    arnhem
    hallo hier ook een misselijke zwangere :)
    ik ben bij de drogist geweest en heb druppeltjes van vogel gekregen en die werken bij mij super :D
    en je hebt ook reistabletten van vsm die zijn ook goed en veilig.

17. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb eens gelezen dat die hele zure snoepjes van Napoleon (die citroen snoepjes) ook goed kunnen helpen zodra je misselijkheid voelt opkomen!

18. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik vlieg bijna tegen de muur op van de misselijkheid. Ik kan ook net 3 happen eten en dan is het gebeurd.
    Ik denk dat ik maandag de ha even ga bellen. Kan op deze manier ook niet op een prettige manier voor mijn dochter zorgen, laat staan werken...

19. Emma27

Emma27 Actief lid

11 aug 2009
    142
    0
    0
    Cuijk
    Hoi,

Nou had het over vlagen.... gisteravond en vannacht echt alleen maar overgegeven. Lig nu al de hele dag als een slappe vaatdoek op de bank. Een paar crackertjes gegeten en proberen te blijven drinken. Bah ik ben beroerd!

liefs

Deel Deze Pagina