Wanneer vertellen jullie je familie over je zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door yasmin30, 1 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Mijn ouders en oma wisten het vrij vroeg. En een vriendin van me ook. Verder niemand nog, omdat we al zoveel mk's hebben meegemaakt deel ik het met de rest van de wereld pas na 12 weken.

2. Tilly

Tilly Lid

4 sep 2014
    15
    0
    0
    Ik wil wachten tot de termijn echo (met 10 weken). Heb al wel een eerste echo gehad en daarop gezien dat het hartje klopte :).

Al hebben mijn ouders het echt al wel door denk ik.. met de kerstdagen hoefde ik opeens geen wijn omdat in moe was, jaja :p
    En ik heb al best een buikje..

Een van mijn beste vriendinnen is bijna uitgerekend dus die ga ik het wel eerder vertellen, vind het namelijk niet leuk om op kraamvisite te komen met de mededeling dat ik ook zwanger ben (van mn 2e).. hun hebben er best een poos op een zwangerschap moeten wachten namelijk..

3. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Vader, moeder en schoonmoeder: bij positieve test
    zus en schoonvader (wonen ver weg): na 8 weken echo
    rest familie en beste vriendinnen: na termijnecho van 10 weken
    rest: na 12 weken.

4. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Na de eerste echo(7 weken) en na de 12 weken aan andere familie. Misschien wel later.

5. m676

m676 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.381
    0
    36
    Bij de 1e met 9 weken op t werk, ouders en vrienden er net voor.

Nu met de tweede twijfel ik; wil graag dat m'n kindje het eerst weet, maar wat als het toch nog mis gaat?

6. Laawra

Laawra Bekend lid

28 feb 2013
    632
    86
    28
    NULL
    NULL
    De 1e na de termijnecho met 11 weken. We wilden het na de eerste echo vertellen maar toen ging de afspraak bij mijn ouders niet door. Dweken weken later verteld en rond 13 weken collega's. Klanten vanaf een week of 16. De laatste met 21 weken en die hadden het nog niet gezien! (Trek altijd mijn trui/shirt uit als ik bedrijfskleding aan doe dus dan zien ze me in een strak hemdje).

Nu weet nog niemand het. Was wel lastig tijdens de feestdagen maar dat is gelukt Ik denk dat we het nu ook na de eerste echo (met bijna 10 weken) gaan vertellen. Ben met carnaval als alles goed gaat 13 weken dus dan komen vrienden het te weten.

7. Flengeltje

Flengeltje Actief lid

26 nov 2013
    466
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij 5+6 verteld aan mijn ouders en kort daarna aan mijn vriendinnen, die hadden al dubbel en dwars door dat er iets met me aan de hand was.
    Ik denk dat ik na de 12 weken het bekend zal maken aan de rest, ookal zal ik het niet op facebook oid zetten. Ik wil het graag intiem houden, vanwege mijn jonge leeftijd zal ik ook negatieve reacties verwachten!
    Voor ons 100% welkom, dus negatieve reacties mogen voor ons achterwegen blijven!

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Deze.keer na 2goede echos met 8.5

9. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Na een goede echo en een goede uitslag van de combinatietest, dat was met 13 weken. Vond het fijn om samen met mijn man een geheimpje te hebben.

10. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    1
    16
    Bedankt voor jullie reacties dames.

Ik ga toch maar wachten tot na de echo.

Xxx

11. Smiley23

Smiley23 Actief lid

9 aug 2014
    232
    55
    28
    Vrouw
    Zuidholland
    Wij hebben het met de kerstdagen aan familie verteld.. ik was toen 10+3 uiteraard ook al een goede echo gehad dat wilden we zoizo voor dat we het gingen vertellen. 😉

12. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Bij zoontje na de eerste echo, rond de 8 weken.
    Deze keer meteen omdat we niet wisten hoe ver ik was. Bleek achteraf rond de 5 weken te zijn.

13. IlonavanH90

IlonavanH90 Fanatiek lid

6 aug 2014
    1.580
    2
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Oosterland
    Wij kwamen er 's maandags achter dat ik zwanger was, en gezien we redelijk positief ingesteld zijn, hebben we direct 's avonds t-shirts laten maken voor zijn ouders. (mijn familie is buiten beeld)

We hebben er voor beide 1 laten maken met de tekst;
    Hoera, Ik word opa/oma.

ze waren beide erg enthousiast, m'n schoonmam begon te huilen en vroeg of het echt was. Erg leuk en emotioneel om te zien.
    Ik was toen bijna 5 weken.

Inmiddels bijna 5 weken verder, weet zijn zusje het en haar vriend dan, mijn beste vriend en zijn neef waar hij goed contact mee heeft.
    Op mijn werk zijn ze er achter gekomen door een collega die haar mond niet kon houden, maar verders vrienden en overige familie komen het pas te weten op mijn 'diplomering-feestje' en dat is als ik 12 weken ben.

14. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Hier zwanger via ICSI, onze ouders waren hiervan op de hoogte, en ook van de dag dat ik een bloedtest kreeg, dus 's avonds hingen die al aan de lijn zo van en en? Dus toen wisten zij het al, voor dat ik het zelf nog maar echt goed en wel besefte. :)

De rest van onze familie heeft het met de feestdagen te horen gekregen. Met kerst eerst aan mijn grootouders, mijn bomma zat echt met traantjes in haar ogen (nochtans haar zoveelste achterkleinkind)
    Ja de reacties van de rest van de familie, waren gewoon allemaal super blij...

15. Samba

Samba Bekend lid

5 dec 2009
    659
    0
    0
    Vorige zwangerschappen gelijk verteld. Deze nieuwe zwangerschap kwam als een verrassing en we moesten even wennen aan het idee. We hadden besloten het te vertellen na de nipt test. Gelukkig kregen we de uitslag al na 6 dagen..alles vooralsnog okay.. Dus nu kunnenwe los!:D

16. sierra

sierra Actief lid

22 jul 2013
    325
    0
    16
    Zuid Holland
    Wij hebben het direct verteld, tegen onze wensen in maar het kon niet anders. Ik lag in het ziekenhuis door ivf overstimulatie en kreeg het daar dus ook te horen. Een paar uur later kwam familie op bezoek, en tja ik had hele lieve meelevende vpk-en en die feliciteerde mij. Niet echt handig maar ik had er wel op gerekend dat zoiets zou gebeuren dus heb het wel verteld toen ze binnen kwamen. Maar goed als de situatie anders was geweest hadden we het pas rond de 10 weken verteld😄

Deel Deze Pagina