Hoi allemaal, Ik ben benieuwd met hoeveel weken zwangerschap jullie het hebben verteld aan je werkgever? gr vruchtje
Ik heb het heel vroeg verteld (bij 6 weken). Dat had ik normaal niet gedaan, maar anders had ik voor mijn werk naar India gemoeten en dat wilde ik niet vanwege de zwangerschap en de gezondheidsrisico's die je daar loopt. Anders had ik het pas met 11/12 weken verteld, na het bezoek aan de VK en de termijnecho.
ik heb het als eerst tegen de planners gezegd ivm clienten die zwaar zijn en virussen of chemokuren hebben gehad , of ze er rekening mee wilden houden . toen was ik 6 weken zwanger. na de echo van 11 weken heb ik het ook tegen mijn teamhoofd verteld .
Ik heb het verteld na mijn termijnecho die ik gisteren heb gehad. Ik wilde eerst zeker weten dat alles oke was. Mijn directe collega's wisten het met 8 weken en de rest dus gisteren. Ben erg blij dat ik er nu over kan praten.
ik heb t alleen aan me chef verteld, mocht ik niet lekker zijn/worden dan weet hij het de rest vertel ik het denk ik pas na de eerste echo die heb ik op 2 okt
Mijn leidinggevende heb ik in de 5e week ingelicht, zodat mocht het mis gegaan zijn hij dat ook zou weten. Collega´s heb ik na de echo ingelicht, toen was ik 8 weken en een beetje.
Ik heb het direct (dus met een week of 4-5) verteld aan mijn directe collega/baas. Hij zit tegenover me dus is het een beetje moeilijk om je mond te houden en als er iets is (heb al altijd al last van lage bloeddruk) dan weet er tenminste iemand iets.... Hij vond het hartstikke leuk en nu nog! Soms lijkt het wel of hij het leuker vindt dan ik Er is veel begrip, maarja ze hebben het ook wel makkelijk met me. Want behalve vermoeidheid de eerste 12 weken heb ik nergens last van gehad. (dus bedrijf heeft er geen last van tot nu toe) 8) De rest van de collega's hebben we het na onze vakantie verteld (was toen ongeveer 10 weken) Kon het qua buik ook niet meer verborgen houden!
Ik met 7 weken. Als ik erg misselijk zou zijn dat ik niet 10x uit zou hoeven leggen waarom ik ziek thuis zou zijn. Was niet nodig maargoed, toch fijn dat je er dan over kunt praten.
Met 14 weken aan de leidinggevende en aan de rest van mijn collega's! (1 collega direct na de positieve test! )
Bedankt meiden voor jullie reacties. Ik krijg met 12 weken nog een keer een echo. Daarna ga ik het aan mijn leidinggevende en collega's vertellen. Lijkt me heerlijk om het niet meer als geheim mee te hoeven dragen. gr vruchtje
heb het ook heel vroeg verteld met ongeveer 6 week aan mijn baas en directe collega's.. omdat ik best zwaar werk deed kon ik me ook niet stil houden.. en zulk leuk nieuws KAN je ook niet voor je houden ook al was het nog maar zo pril .. !
Hoi hoi, ik twijfel ook nog. Ik heb het twee directe collega's verteld toen ik ongeveer 7 weken was. Inmiddels heb ik me een weekje ziekgemeld omdat ik me echt niet goed voelde (griepje + zwangerschap volgens dokter)... en vind ik eigenlijk dat ik me wel nader moet verklaren. Misschien ga ik het dus volgende week nu wel openbaar maken.... Ik vind dat wel heel spannend! Al die aandacht vind ik soms wel een beetje lastig. Jammer ook dat het niet helemaal meer ons geheimpje is.... maar ja. Groetjes en succes met je beslissing!
mijn manager wist het met 6 weken en volgende week als na de echo alles goed blijkt dan de rest van mijn collega's, ik ben dan 9.5 weken zwanger. Ik zie er best tegenop om het te moeten vertellen, ik heb niet met iedereen even goed contact, ben dus ook eigenwijs genoeg om die er maar achter te laten komen als ik groei.....
Mijn filiaalleider en vervangster ivm mijn bekken al met 6 weken...de rest hoort het pas na hopelijk goede echo ben dan 11 weken!
Ik heb het met zeven weken aan één van mn directe collega's verteld, maar dat was ook omdat hij net had verteld dat zijn vrouw zwanger was... bleek een week verder te zijn dan ik En na de eerste echo heb ik het mijn direct-leidinggegevende verteld, maar dat was meer omdat ik in een "afval-clubje" zat waar ook zij aan mee doet. Dus heb aangegeven (met een grote glimlach) dat ik "niet meer mocht afvallen" Toen wist ze al genoeg!~ De rest van de collega's hoort het als ik terug kom van vakantie (over 2 weken) dan ben ik nl 13 weken zwanger.
Ik heb het pas vertelt met 16 weken. Wist het zelf ook pas laat, omdat ik zwanger ben geraakt tijdens het slikken van de pil. Daarom wilde ik eerst wachten tot ik zeker wist dat alles goed is. Nu weet alleen mijn manager het nog maar. De rest vertel ik het wel als ik de 20 weken echo heb gehad... Er is nog niet echt veel te zien, dus dat scheelt... anders krijg je natuurlijk rare vragen
Toen een collega het met 10 wkn vertelde, had ik ook geen behoefte meer om smoezen op te hangen over mijn misselijkheid (rende wel 6-10 keer per dag de klas uit en de helft van mijn collega's had het ook echt wel door). Helaas kon ik de maandag na de vrijdag dat ik het vertelde, al weer slecht nieuws brengen. De echo was niet goed. Ik had toen minstens 10 wknmoeten zijn, maar er was geen hartke. Voordeel: omdat het geen geheim was, leeft iedereen mee en hoef ik nu niet zoveel uit te leggen. Dat was overigens vorige week.... groeten Core