Wij hadden het onze dochters van 3 en 5 verteld met 9 weken,hadden toen een echo gehad.Dochter van 3 riep het al tegen iedereen voordat wij het zelf wisten,dus als die soms wat riep kon ik er nog wel wat van maken.Ze mochten het toen ook tegen opa's en oma's,tante's en oom's vertellen.Tegen de oudste hadden we gezegd dat het wel nog ons geheimpje was tot we weer naar de baby hadden gekeken.Hierbij ook uitgelegd dat niet alle baby'tjes goed groeien.Die 12 weken echo mocht ze ook mee.Ze vond het zo leuk om samen een geheimpje te hebben,dat ze dus niks tegen iemand had verteld.Had wel ook zoiets als ze het wel verteld dan is dat zo.
Hmm ik ben nogal een uitzondering dus. Wij hebben het nog niet met de kinderen besproken (ook niet echt met anderen waar zij bij zijn hoor). Ze hebben er nu toch nog niks aan om het te weten, acht maanden is een niet te bevatten lange tijd voor een peuter. Ze zijn 3,5 (maar met ontw. achterstand) en 2,5. Was van plan het tegen de 20 weken te vertellen, en dan naarmate de zwangerschap vordert het er regelmatiger over te hebben.
Helemaal niet raar hoor! Kinderen moeten al zolang wachten dus waarom meteen vertellen als ze zo jong zijn?
wij gaan wachten tot na de eerste echo. Als die goed is dan gaan we het vertellen. dat is met 8 weken.
Als het goed mag blijven gaan, dan vertellen we het denk ik na de eerste goed echo (is hier pas met 10/11 weken), als mijn dochter er eerder naar vraagt kijken we dan wel wat we er mee doen.