Wanneer vertellen wanneer piet niet bestaat?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door xbabyxdx, 1 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Mijn man is elk jaar hoofdpiet bij een grote organisatie. Altijd een groot feest. Pieten houden een disco samen met de kinderen, er is snoepgoed, en heel veel spelletjes. Na verloop krijgen ze ook altijd een cadeautje.

Maar nu komt het.... mijn zoontje van 6 jaar dacht vorig jaar de stem van hoofdpiet te herkennen. Hij zei : " Dat lijkt wel de stem van papa! " Mijn man doet zijn uiterste best om zijn stem iets anders te gebruiken maar toch herkend hij de stem van papa.
    Ook zei hij " hoofdpiet lijkt een beetje op papa ? "

Goed.... ik heb me eruit weten te praten, maar het was best wel lastig!

Nu is er dit jaar weer zo n feest en hij en zijn zusje gaan er heen. Maar ik denk dat hij het nu echt door gaat hebben.....

Wat doen? Vertellen hoe het zit? Of wachten tot hij het zelf ontdekt? :)

( liever geen discussie over deze man :D )

2. Lovare

Lovare Fanatiek lid

12 okt 2012
    2.201
    9
    38
    Lekker muziek maken
    NULL
    Ik ben bang dat als hij het ontdekt, hij het misschien concludeert waar zijn zusje bij is?
    Ik werd het verteld toen ik een jaar of 8 was en vlak voor sinterklaas. Maar je moet vooral doen wat voor jou goed voelt.

3. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou het samen 'opbiechten": papa is hulppiet. Sinterklaas heeft m gevraagd om elk jaar een paar dagen te helpen omdat zijn eigen pieten zo druk zijn. Het is dus papa, maar niemand mag dat weten.
    Zoiets? Het is zo vroeg om die illusie te verbreken :(

4. xbabyxdx

Oeps zie nu pas dat mijn topic titel verkeerd staat! :D Sorry!

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben het 'grote geheim van alle grote kinderen en volwassenen' oudste deze zomervakantie verteld. Ze zit in groep 5 nu en doen aan surprises dus wij vonden dat een heel mooi moment.

Daarvoor zou ik t ook zo oplossen als geopperd werd: als dat tenminste ok voelt.

6. xbabyxdx

Mooi oplossing! Dankjewel.

7. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik zeg van begin af aan dat het niet echt is. :eek:

Maar idee van cathelijne vind ik wel goed.

8. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ligt een beetje aan het kind. Als het een kind is wat al snel vraagtekens bij zulke dingen zet, zou ik nu zeggen dat het allemaal gespeeld is. Als hij er verder nog helemaal in geloofd, gewoon zeggen dat het een hulppiet was.

9. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Bij ons op het werk hebben we het zo geregeld dat kinderen van de werknemers-pieten van 4+ jaar niet naar het feest komen.

Om deze reden is het streven dat pieten elk jaar wisselen en dat pieten zoveel mogelijk door jongere collega's zonder kinderen worden gespeeld.

Deel Deze Pagina