wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bezigbijtje, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje85

maartje85 Actief lid

27 mrt 2010
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook nog niemand iets verteld.
    Vindt het wel moeilijk om het voor me te houden, maar ben inderdaad ook bang voor een per ongelukke opmerking naar mensen die verder van ons afstaan. Lastig om het met niemand anders dan jullie en mijn vriend te kunnen delen.

We waren afgelopen weekend bij vrienden en zij wist van onze kinderwens en plannen. Ze vroeg er naar en ik vond het heeeel moeilijk om te doen of er nog niks aan de hand was (was toen net 5 weken).
    Maar ik denk wel dat we er goed aan doen, nog anderhalve tot 2 weken en dan vertellen we het onze ouders.

2. dobslots

dobslots Actief lid

19 mrt 2010
    178
    0
    0
    We hebben gisteren onze stoute schoenen en de kindjes hun t-shirt aangetrokken (daarop stond: stoer, wij worden grote broer) en de reacties waren goddelijk! Geen van hen hadden nog een derde verwacht. Emotionele dag! Met heel veel blije gezichten!!!

3. iertje86

iertje86 Actief lid

19 jan 2010
    117
    0
    0
    Wij hebben het bij 7 weken, na de eerste echo een goede vriendin en haar man verteld. Heb namelijk eerst een miskraam gehad en daarna direct weer zwanger geraakt. Zij was op dat moment hoog zwanger en in haar omgeving ging elke zwangerschap mis. Dus haar hebben we het vertelt om haar een beetje gerust te stellen en voor ons om op hun terug te vallen mocht het weer mis gaan.

Met 11 weken heb ik het mijn baas verteld, had een gesprek over contractverlenging, wilde eigenlijk nog een week wachten, maar vond dit niet zo eerlijk. Halve week later, met moederdag onze beide ouders. Die waren helemaal door het dolle :$ Echt geweldig

4. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu bijna 5 weken zwanger. Ik zou het 't liefst al aan m'n familie vertellen maar ben zo bang voor de reacties. Ze verwachten totaal niet dat we voor een tweede kindje zijn gegaan en zeker niet nú. Toen ik zwanger was van onze eerste hebben we het al vrij snel aan m'n ouders verteld en aan een paar andere familieleden. Aan de rest na de echo met 12 weken.

Ik twijfel of we wachten met vertellen of dat we het juist al snel zeggen zodat ik me niet elke avond druk maak over de mogelijke reacties. Wie weet zijn de reacties positief maar ja dat weten we pas als we het vertellen. We zijn er zelf heel blij mee.

Ik weet trouwens niet óf ik het nog lang kan verbergen want heb nu al een enorm opgezette buik van alle verplaatsingen van m'n darmen.

5. Iniminie84

27 apr 2010
    78
    0
    0
    voordat ik zwanger was had ik besproken met mijn vriend dat we de eerste 10/12 weken niets zouden zeggen. Maar nu is het zover en kan ik me met moeite stil houden. Zooooo vervelend. Elke avond vraag (zeur) ik aan zijn hoofd of we het nog lang stil zullen houden, of toch maar wel vertellen. (ouders en naaste familie dan)
    Het is zo dubbel, wil eigenlijk ook zekerheid dat het goed zit. Ons streven is zeker te wachten tot de 7 weken, maar volgend weekend zijn we een heel weekend bij mijn familie, dus we zien wel even hoe het aanvoelt.
    zo spannend allemaal, wordt er soms gek van in mijn hoofd.

wat mijn buik betreft, afgelopen week erg veel last van darmen e.d. gehad, opgezette buik, maar afgelopen 3 dagen weer nauwelijks klachten (Gelukkig).Wisselt dus steeds.

6. nachtbloempje

nachtbloempje Actief lid

30 jan 2010
    113
    0
    0
    Alleen familie weet het hier. En een enkele vriendin. Mijn werk weet het nog helemaal niet. Dat wil nog even houden zo.

7. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Hebben het meteen aan mijn moeder verteld en onze beste vrienden. Natuurlijk kan het allemaal nog misgaan maar vind het dan ook wel fijn als ik dat ook met iemand kan delen. Voor de rest wachten we tot ongeveer 10/12 weken.

Deel Deze Pagina