wanneer vertellen?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door ohmama, 9 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    denk dat 3 idd wel beetje erg jong is, het is voor een 3jarige best wel ingewikkeld om te snappen...ik zou het pas doen als hij een jaar of 10 is ofzo als ze het beter kunnen snappen...kan je niet op het cb vragen misschien wanneer een kind hier geestelijk aan toe is?

2. noon

noon Lid

19 jan 2011
    38
    0
    0
    hallo ohmama

ik zit in een soort gelijke situatie.
    toen ik zwanger was van mijn oudste dochter inmiddels 6 jaar nu .
    ik was 6 maand zwanger toen haar vader zomaar niet weer kwam de was niks aan de hand verder en waren blij met de zwangerschap alleen ik kon niet goed met zijn moeder overweg dat was denk ik het probleem.
    ik heb hem later nog gevraagt om te praten over hoe we dit verder gingen aan pakken met omgangs regeling engeen reacktie op gekregen .
    en zij ziet mijn vriend ook als haar eigen vader waar ik samen een zoon mee heb van net 3 jaar.
    ik zat er ook vaak over te denken wanneer ik het moests gaan vertellen heb er met de lerares en fysotherapeut over gehad en die zijden tegen mij dat ik het moest vertellen wanneer een kind er over begon want dan snappen ze het echt
    zo bijvoorbeeld als ze fotos aan het kijken zijn en dat ze dan zien dat papa er niet bij is of dat ze niet op papa lijkt dan was volgens hen het beste moment.
    ik heb haar ook nog niks vertelt en wacht ook tot ze mij vragen gaat stellen .
    en dan vertel ik haar ook alles.
    wel heb ik fotos van haar echte vader bewaard voor haar dus als ze er naar gaat vragen weet ze toch hoe haar vader en de fam er uit ziet en heeft ze een beetje een beeld voor als ze hen ooit wil ontmoetten.

ik hoop voor jou dat ook jij je beslissing kunt maken want het is heel erg vevelend als dit steedts door je hoofd spook .
    liefs

3. Romana

Romana Actief lid

1 jun 2010
    443
    0
    0
    Toen er geen contact was tussen mijn zoon en zn vader noemde hij mijn huidige vriend ook af en toe (per ongeluk) papa. Ik heb hem altijd gezegt dat hij een eigen vader heeft en dat mijn vriend .... heet en zijn stiefpapa is. Hij noemt hem nu ook gewoon bij zijn naam.

4. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- Belgiƫ
    mijn dochter is ook zonder papa opgegroeid, ze vroeg er vroeger vaak naar, maar ik zei toen altijd dat haar papa weg gegaan is...
    ondertussen is ze 7 en als er iemand vraagt waar haar papa is, zegt ze dat ik haar papa en mama ben en dat Steven (mijn nieuwe partner) haar nieuwe oppaspapa is (oppaspapa omdat hij goed op haar oppast :p kinderlogica he :p)

Deel Deze Pagina