Koolhydraten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Young Flower, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Ik ben van de week bij de verloskundig geweest en mag niet meer zoveel koolhydraten eten.

Nu heb ik dus een probleem want laat dat nou net in aardappelen, pasta en rijst zitten.

Een essentieel onderdeel van je eten. Hij adviseerde om vooral groente en vlees te eten.

Nu is het zo dat ik geen groentefan ben. en al helemaal niet als ik het zonder aardappelen of zo moet eten.

Maar toch moet ik nu dus een oplossing vinden. Zit me al 3 dagen suf te piekeren en kom er maar niet uit. Ik dacht hier zitten heel veel meiden misschien dat jullie suggesties hebben?

Een lekker recept met weinig tot geen koolhydraten :)

2. Sazou

Sazou Lid

21 dec 2006
    20
    0
    0
    Noord- Holland
    Hoi Young Flower

In veel supermarkten en bij veel bakkers kan je koolhydraat arm brood kopen, misschien helpt het je een eindje op weg, ook even googelen op koolhydraat arme recepten levert echt heel veel hits op. Succes meid! :D

3. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
    Weet niet of je misschien van lekkere salades houdt. Zoals bijv. Ceasar salade. Lekker met knapperige stukjes kip etc. (goede lekkere dressing)

Wokken met lekkere woksausjes zodat je de groentesmaak niet zo proeft.
    Is een fijne combinatie van groenten met vlees (mis daarbij echt nooit aardappelen of pasta).

Vlees goed marineren en mengen met groenten.

Sausjes over je groenten.

In lasagne bijv. minder bladen gebruiken maar veel groenten er in verwerken zoals broccoli, bloemkool. Met lekker gehakt erin.

Ovenschotels maar dan zonder (of met heel weinig) aardappelen.
    Van maggi heb je heerlijke overschotel je kunt heel makkelijk de pasta of aardappels weglaten (of heel weinig gebruiken).

Hoop dat je er iets aan hebt.

Melanie

4. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    thanks meiden ik ga meteen ff zoeken

5. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

koolhydraten? Waarom mag je die niet, want koolhydraten zijn suikers. En die zitten in alles!

Ik het 4 jaar een koolhydraatarm dieet gevolgt om het zo maar even simpel te zeggen. Dus mocht je tips willen dan mag je me pm'men.

als je op je suikers moet letten, dus de slechte koolhydraten moet je idd op een anatal dingen letten.

Rijst en pasta mag je dan wel eten alleen moet je de volkorenvariant pakken. waarom? De gewone pasta's bijv zijn snelle koolhydraten. Deze worden direct opgenomen in je bloedbaan en je lichaam ziet ze als suikers. daarom schiet je bloedsuikerspiegel ook gigantisch omhoog als je deze pasta, friet, ijs enz eet. Het nadeel is dat je heel snel weer honger hebt omdat het inje bloed voor een piek zorgt die ook vrijwel meteen weer afzwakt.

Als je oplet welke koolhydraten je eet en dat in combi met verse producten en vlees enz dan moet t geen probleem zijn.

Het probleem is namelijk dat als je geen goeie koolhydraten erbij gaat eten je af gaat vallen en dat is in de zwangerschap niet goed. Zeker niet als je gaat afvallen op deze manier. (dit is wel een goeie manier als je je er goed in verdiept maar niet als je zwanger bent want je lichaam laat ketose vrij komen en dat is slecht voor de baby)

succes ermee

6. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    het is namelijk zo dat ik teveel aankom

Doordat ik vroeger veel last van mijn darmen heb gehad eet ik alleen nog maar volkoren pasta e.d. Ook alleen nog maar zilvervliesrijst (of zo)

dus dat doe ik blijkbaar al goed.

Ik vind het dus ook heel moeilijk, want moet natuurlijk niet afvallen. alleen niet meer zo snel aankomen.

7. MelanieL29

MelanieL29 Bekend lid

9 aug 2006
    803
    0
    0
  8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Heb het nog nooit gehoord, hoeveel ben je aangekomen dan?

iig sterkte ermee, lijkt me best moeilijk.

9. missgroovy

dan vind ik het heel raar dat hij zegt dat je koolhydraten moet laten staan.

Als ik jou was zou ik dus de slechte koohydraten laten staan. Dus frisdrank, sausjes, alles waar een panneerlaagje omheenzit, koekjes, snoep.

Wat je wel heel goed kan eten zijn, crackers (wasa vezelrijk bv) alle vlees wat puur is, kaas (hoe lichter hoe beter bv geitenkaas) meusli zonder toevoegingen met yoghurt of kwark.
    Voor t avond eten gewoon zo natuurlijk mogelijk, geen sausjes enz uit pakje, gewoon eigen braadjus of blikje tomatenpuree of zo gebruiken. Je kunt ook een sausje maken van een opkikkertje.

Er zijn heel veel mogelijkheden, die lekker en goed zijn

10. evon

evon Actief lid

18 mei 2006
    432
    0
    0
    Den-Haag!
    ben het inderdaad met missgroovy eens dat als het om het teveel aankomen gaat dat je dan de snelle suikers moet laten staan.

Volkorenrijst/pasta en aardappelen zou ik gewoon blijven eten ( natuurlijk geen kilo's per dag, maar een paar opscheplepels..) , tis heel gezond.
    Je hoeft toch niet af te vallen?

En wat grappig dat je een mannelijke verloskundige hebt! Daar zijn er niet veel van :)

11. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Volgens mij is het redelijk algemeen geaccepteerd dat je flink aan kan komen van (teveel en vooral slechte) koolhydraten (het zijn gewoon suikers die zich omzetten in vet als je ze niet verbruikt) en daarbij zorgen ze ook voor een daling van je bloedsuikerspiegel waardoor je na het eten vaak trek hebt in zoet. Alleen als je echt een topprestatie moet leveren is het eten van veel snel verteerbare kh's nuttig omdat die zich snel om kunnen zetten in energie.

Ik vind het niet makkelijk om koolhydraatarm te eten, mijn boterhammen kan ik niet laten staan, maar voor het avondeten heb ik wel wat lekkere tips...

Gevulde paprika met kipshoarma en tzaziki van griekse joghurt en komkommer (en natuurlijk veel knoflook).
    Roergebakken broccoliroosjes met zalmfilet in blokjes en een flinke scheut (japanse) soyasaus. Lekker met wat cashewnootjes erover.
    Voorgekookte spercieboontjes roerbakken met knoflook, spekjes en champignons met een scheutje rode wijn.
    Capucijnerschotel met gehaktballetjes, augurkjes en piccalilisaus

Damn, ik krijg honger van dat nadenken over eten!

Als je even zoekt naar het southbeach forum vindt je daar een uitgebreid kookboek.

12. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    Het is ook niet zo dat ik helemaal geen koolhydraten mag eten, maar ik moet op mijn gewicht letten. ben in 4 weken van 66 kilo naar 74 gegaan.

bedankt voor de linken ik ga zeker ff kijken.

En ik heb 3 VK's waaronder dus 1 man. Is een relaxte vent hoor

13. missgroovy

hihi ik heb ook 3 vk, 2 vrouwen 1 man.

Deel Deze Pagina