heb net een test gedaan en ben ZWANGER!!! het is nog erg pril, maar zit er wel aan te denken om naaste familie, zoals broers, zussen en ouders het te vertellen. wat doen jullie?
Gefelcitieerd! Doen waar je jezelf goed bij voelt, wij vertellen het na de eerste echo. Maar als je het nu verteld kunnen mensen je ook steunen mocht het misgaan..(waar we natuurlijk niet vanuit gaan )
klopt, we hebben al een mk gehad en dat zijn dan ook de mensen die je het verteld, het maakt het ook allemaal wel makkelijk
Gefeliciteerd! wij hebben het alleeen onze ouders verteld: na de eerste echo maar die was al met 5 weken! Ook al 3 mk gehad en toch kiezen we ervoor even te wachten.. wil liever niet alle stress van anderen voor jouw gezondheid ook nog eens op mn bord hebben.. als ik 12 weken ben mag iedereen het weten en hoeven ze niet in spanning te zitten tot ik 12 weken ben gepasseerd.
Gefeliciteerd!!! Wij hebben het mijn ouders meteen na de positieve test verteld, die wisten ook dat we al een tijd bezig waren. Een dag later zijn we bij mijn schoonouders geweest. Verder weet de leidinggevende op vriendlief zijn werk het omdat hij een reden moest geven waarom hij er niet is als we de eerste echo hebben. Ik ben die dag soweiso vrij dus ik hoef er nog niets over te vertellen op het werk. Verder kunnen wij echt niet wachten om het te gaan vertellen hoor!!! Als de eerste echo goed is, over twee weken dan mag van mij de hele wereld het weten! Mocht het dan toch mis gaan heb je ook steun van de mensen die het al wisten, anders moet je ze uit het niets gaan vertellen dat je een mk hebt gehad...
Gefeliciteerd!! Hier eerst meteen verteld,werd helaas een mk en toen we weer zwanger waren (nu dus) hebben we het geheim gehouden voor vrienden en kennissen tot 12wk. Wel aan ouders verteld
Hier meteen verteld, aan iedereen die het horen wilde . Idd als het misgaat is steun ook prettig dachten wij.
Proficiat! Ik denk dat jullie het gewoon moeten vertellen op een moment dat voor jullie goed voelt. Wij willen echt de 1e termijn echo afwachten, heb al eens een mk achter de rug en wil idd niet de "last" van het meeleven hebben. Wij willen het als Sinterklaascadeau lanceren, als: a alles goed gaat b mijn man zo lang zijn mond dicht kan houden c ik nog een tijdje mijn eigen model blijf houden
gefeliciteerd! wij wachten hier ook totdat de eerste echo is geweest...al zou ik nu al wel willen vertellen,verstandiger van niet...
Gefeliciteerd Hier 1e x verteld bij 7 wkn, helaas mk Tweede x wisten we t zelf niet, bloeding Nu vroeg echo's gehad en na 3e echo bij 9 wkn verteld
Mijn ouders wisten het al meteen na een positieve test. Mijn leidinggevende net voor de eerste echo van 6 wkn waarna mijn broers ingelicht zijn. Na de 8 wkn echo (eerdere bbz) mocht iedereen het weten. Het is echt Nederlands om tot de 12 wkn te wachten. Je moet doen wat goed voeld. Onze gedachten waren ook dat mensen ons bij een eventuele MK zouden kunnen steunen of in ieder geval weten wat er is. Uiteindelijk ben ik ook snel minder gaan werken, dus dan kan het fijn zijn wanneer men de reden weet.
Wij hebben na onze positieve test (we waren toen 5w) vrijwel gelijk verteld aan onze ouders en broers/zussen en ik aan 1 goede vriendin. Ik wil rond 9 weken het vertellen aan de rest. Ik kan het gewoon niet langer meer voor me houden.
Gefeliciteerd! Wij hebben het onze ouders verteld toen ik 6 weken zwanger was. We wilden het eerst even afwachten omdat ik af en toe wat bloed verloor. Maar na 6 weken hielden we het niet meer!! Mocht het fout gaan dan vinden we het ook fijn als onze ouders het weten, dan kunnen we ons verdriet delen. En ik vind het hartstikke fijn dat mijn moeder het nu weet, ik praat er heel veel met haar over. Komend weekend gaan we het aan mijn zusje vertellen. Ben zo benieuwd naar haar reactie!! De rest willen we het wel pas met 3 maanden vertellen.
Gefeliciteerd!! Je moet vooral doen waar je je goed bij voelt! Wij hebben helaas ook twee keer een mk meegemaakt, en hebben juist daarom gewacht tot de eerste echo (7 weken) voordat we het vertelden aan onze ouders.. We wilden ze het verdriet en de spanning besparen. Bij ons waren van de eerste mk -door een vervelende samenloop van omstandigheden- heel veel vrienden op de hoogte; de steun en het begrip is fijn, maar wij vonden het soms ook benauwend dat iedereen altijd met die grote ogen vol medelijden naar je kijkt...we konden nooit 'ontspannen' aan het verdriet, zeg maar. Bij 11,5 halve week hadden we de tweede echo en toen hebben we het wereldkundig gemaakt Bovenal geldt; geniet ervan!!
Doe gewoon wat voor jullie het beste aanvoelt. Wij hebben na de echo van 9 weken onze ouders op de hoogte gebracht, de rest van de vrienden en familie pas met 13 weken. Mn werk pas met 14 weken. Wij hebben voordien een mk gehad,we hadden een goede echo, en gingen het pas vertellen met 12 weken. Met 11 weken een mk gehad. Er waren weinig mensen op de hoogte,alleen de dichte mensen wisten ervan.
ik heb het direct verteld aan onze ouders en mijn zusjes, alleen schoonzus en man direct na eerste echo maar dit expres gedaan omdat hun een vlinder hadden later in de zwangerschap. Daarna mocht iedereen het weten met 9 wkn want mijn vriend kon zijn mond niet meer houden en had het al aan een paar mensen verteld.
Gefeliciteerd met je zwangerschap. Wij hebben het bij nr. 1 verteld met 8 weken, we wilden wachten tot 12 weken, maar waren gewoon happy en konden het niet voor ons houden. Alle keren daarna vroeger. Zeker met mijn MAs gemerkt dat het na een goede termijn echo nog fout kan gaan. We hebben zo ontzettend veel steun van onze omgeving (tot en met moeders op school van de meiden) gehad, dat ik echt nooit meer zal overwegen om het pas later te vertellen.