Hallo dames! Ik heb me eens gebogen over wat in de vluchtkoffer 'moet' en ben na wat zoeken op internet, tot de volgende (enorme ) lijst gekomen... Willen jullie eens meekijken? Staan er overbodige dingen op of ben ik toch nog wat vergeten? En wat zijn jullie gouden tips mbt meenemen? Dank je wel!! Toilettas: - 2x tandenborstel + tandpasta - Haarbostel, elastiekjes - Haarmouse, gel mijzelf - Gel manlief - Shampoo + crémespoeling (mini) - 2x deodorant (mini) - 2x mini douchegel - Mascara, poeder - Lenzenvloeistof + 2x houder - Lippenbalsem - Gezichtreinigerdoekjes Kleding: - Nachtjapon 2X - Boxershorts voor mij - Voedings-bh - Kleding voor naar huis - Badjas - Dikke sokken - Kleding manlief: (boxer, sokken, t-shirt, broek, trui) - Slippers 2x Kleding baby: - Mutsje (2x) - Setje kleding maat 50 - Setje kleding maat 56 - Sokjes (2x) - Rompertje 2x (maat 50 en maat 56; overslag) - Jasje - Omslagdoek - Hydrofielluier Overig: - Maxicosi + maxi-cosi slaapzak - Fototoestel + oplader (lege kaart fototoestel!!) - Apple-oplader - Dextro-energie + kauwgom - Snelle Jelles / fruitkicks - Muntje rolstoel - Losgeld (hoeveel?) - 2x paspoort, ponskaart, trouwboekje, verzekeringspasje - Zwangerschapskaart - Telefoonnummer kraamzorg - Telefoonlijst wie te bellen - Tijdschrift manlief/Tijdschrift mijzelf - Zoogcrompressen - Reserver huissleutel - Kruik - Leeg flesje (2x) voor water Pakken: - Portemonnee (x2) - GSM (x2) - Ipad - Bril manlief
Vind hem redelijk compleet zo! Volgens mij is de kruik overbodig, dat hebben ze in het zkh wel lijkt me.
wow! wat een lijst haha! ik had beide keren lang niet zoveel mee (en heb niks gemist) maar als je dit allemaal meeneemt heb je meer dan voldoende hoor!
hihi dat lijkt me idd wel genoeg ik had ook maar 1 tas mee ofzo, en had ook niks gemist.. Maar ik was toen wat te vroeg onverwachts bevallen in week 36 en had de tas ook nog niet helemaal klaar, maar heb echt niks gemist.
Zoogcompressen hadden ze bij mij in het ziekenhuis. Ik zou persoonlijk 1 paar slippers meenemen. En de broek voor manlief weglaten. Hij kan best een dag langer met een broek doen.
Ik had mee wat ik zou meenemen als ik een midweekje weg ga. Verder voor de baby wat je er al had staan.
mozes wat een lijst!! Ik had een iniminitasje. Maar ben ook geen goed voorbeeld, super snelle bevalling gehad, dus toen ik in het ziekenhuis kwam kon ik bijna meteen gaan persen. Heb geen ding uit dat tassie nodig gehad, man dus ook niet. Met een uurtje of 2 waren we weer thuis haha. We hebben alleen de kleertjes enz voor de beeb gebruikt.
Ik dacht in eerste instantie wow wat een lijst. Maar er staan hoofdzakelijk nuttige dingen op. Toiletartikelen en kleding voor vl doe ik er niet in. Vind ik niet nodig.
Wooooow je neemt een maxi cosi slaapzak mee een jasje en eennwikkeldoek... Het is nog geen -30 hoor haha En waarom neem je een kruik mee? En wbt het jasje... Heb je geen dikker vestje ofzo? Een jasje is zooooooo onhandig... Ondat het wat stijver is zal de ritssluiting bijna in het oogje van je kindje zitten Hier btw ook niks voor VL meegenomen hoor Hij deed het maar met hetgeen wat ie aanhad haha Ik moest op het allerlaatste moment mn tas nog inpakken(met gebroken vliezen en weeen) En heb het hoognodige meegenomen... Kleren voor de baby en voor mezelf Ik ben bevallen in hetgeen wat ik aanhad(mega nachtjapon ding haha) En heb echt helemaal niks gemist... Scheelt ook weer dt ik amper kon lopen van de pijn en duizelig dus heb 1 min daar gedoucht en daarna pas na 3 dagen mn haar gewassen
ik heb kleren voor mezelf en de beeb, ponsplaatje, verzekeringspapieren, en moet nog even een tandenborstel en tandpasta kopen voor in de tas. Thats it. Heb er totaal niks van mn vriend in zitten, zou niet weten waarom... En tja, ik gebruik voor mezelf ook wel reinigingslotion en dag/nacht creme, maar dat ga ik allemaal niet meeslepen hoor, verwacht niet dat er paparazzi op de stoep van het ziekenhuis staat als ik er uit kom met mn beeb, dus hoef er niet zo glamour uit te zien, heb er nog niet eens een haarborstel in zitten, haha!
haha...wat kunnen mensen verschillend zijn in hun voorbereiding, hè! Even ter aanvullingl -2 paar slippers: dacht voor mij en voor man; weet nu al dat ik onder de douche ga (doe ik nu ook als ik pijn heb) en dan kan hij bij me zijn zonder natte voeten - kleding vriendlief...vind(t) ik/hij gewoon prettig.. lees allerlei berichten over overgeven over kleding man of slapen in ziekenhuis.. twijfel wel over broek voor hem - kruik...hmm..misschien maar thuislaten; ik dacht 'lekker tegen pijn, omdat ik die nu ook gebruik, maar misschien wat over-de-top - Er staat jasje..is inderdaad meer een dik vestje - reiszak en wikkeldoek...haha...misschien toch een keuze maken tussen beiden Ik wacht nog even wat tips/ervaringen af en dan zal ik mijn lijstje eens onder de loep nemen en hier opnieuw plaatsen Thanx al aan alle dames die mee hebben gedacht!!
Nou wat een vluchtkoffer. hahha, ik heb gewoon zo een kleine handkoffer. Super. Hoe groot is jou koffer? Ik zou bepaalde dingen zeker wel schrappen.
Ik hoopte toch dat een kleine trolley paste...het zijn geen grote dingen Ik heb gewoon wat rondgevraagd in mijn omgeving en kreeg steeds meer nuttige tips..
Ik had trouwens verwacht dat deze dingen meteen afgeraden zouden worden... niet? Of klopt mijn gevoel en is dit toch niet echt 'nodig' / handig?
Ik heb voor de baby iets meer kleertjes mee. Het risico als je snachts bevalt en eventjes moet blijven is er ook en dan is een extra setje babykleertjes wel heel fijn.
Nja... Ik vind het wel doelloos ja haha... Maar als jij al die 'zooi' mee wil sjouwen.... Vooral doen haha Al kan de lippenbalsen wel handig zijn misshien(al heb ik t zelf niet gehad en ook niet gemist) En ik zou dan die reisdoek meenemen voor de maxi cosi.. Lijkt me wat handiger
Slippers is niet nodig in het zh. Gewoon blote voeten. Kruiken hebben ze daar ook meestal wel warmwaterzakken voor jouzelf. Badjas zet ik ook niet klaar,is ook een heel ding in je tas .een gemakkelijke broek en vest is prima. Flesjes water hoeft niet persee, ze hebben in het zh kannetjes. Kunnen ze voor je vullen met water en ijsblokjes.
Ik woon om de hoek van het ziekenhuis, stuur VL wel naar huis als ik wat mis, maar ga geen enorme tas meenemen
Ik zou de badjas weglaten. Vaak is het zo dat je de zelfde dag alweer naar huis gaat of anders de ochtend erna. Moet je langer blijven kun je je man altijd vragen of hij je badjas mee wil nemen! Stond oplader van je telefoon erbij??? Is wel handig! En de mannen mogen niet in het ziekenhuis blijven slapen (hier tenminste niet) dus op een tandenborstel na (haha die miste mijn man haha hij moest spugen van de stress) heeft hij in principe niets nodig! Hij mag echt niet douchen daar!