Monnikspeper, werkt het?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Amely86, 8 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Hoi meiden,

Even een vraagje. Heeft iemand ervaring met monnikspeper? Ik las dat het kan helpen om een regelmatige cyclus te krijgen. Ik heb sinds juli een erg onregelmatige cyclus (laatste cyclus was 80 dagen!) en een kinderwens. Moet van mijn gynaecoloog in ieder geval wachten op mijn volgende cyclus alleen deze duurt nu alweer 38 dagen. Dus mijn vraag, heeft iemand er ervaring mee en helpt het?

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Ik heb het 6 jaar geleden genomen op advies van de gyn en bij mij heeft het geholpen om een regelmatige cyclus te krijgen.

3. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik daar net een topic over gestart vandaag: 'Goede ervaring delen'.
    LF was na stoppen van de pil steeds maar 7 dagen (normaal 12). Deze maand gestart met monnikspeper op advies van de Rode Pilaren. Innesteling op 10 DPO en tot mijn stomme verbazing afgelopen dinsdag een positieve test. Toeval?
    Succes in ieder geval

4. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Dat klinkt goed! Dankje voor jullie reactie!

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Echt super!
    Waar heb je monnikpeper gekocht, in capsules of druppels? Hopelijk werkt het bij mij ook goed en kan ik mijn cyclus een beetje normaal krijgen!

5. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had bij de Pode Pilaren Vitex Agnus Castus (monnikspeper) van Lambert's. Dat zijn pillen met een zuiver extract van de Vitex vruchten. 's Morgens op nuchtere maag moest ik die innemen.
    Ik hoop dat het werkt!

6. Sniekie

Sniekie Bekend lid

1 aug 2012
    832
    412
    63
    Ik heb ze ook gebruikt en elke maand werd m'n cyclus wat korter, denk dus wel dat t hielp! Je moet er na je eisprong wel mee stoppen, want als je zwanger bent kan t kwaad voor t vruchtje..

7. Walleke

Walleke Lid

17 sep 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aangezien het bij mij juist de lutuale fase moest verlengen, slikte ik het ook na mijn eisprong. Zo wordt het ook aangeraden. Je hoeft pas te stoppen na je eerste gemiste menstruatie. Ik ben zelf ook nogal huiverig, dus ik heb er zelfs nog voor naar het bedrijf in Engeland gemaild.

8. Amely86

Amely86 Actief lid

13 sep 2012
    433
    0
    0
    Zuidholland
    Bedankt voor jullie reacties!
    Klinkt heel hoopvol, dus heb ze besteld! Ben zeer benieuwd!
    Hopelijk word mijn cyclus ook korter. Mijn lf was altijd 13 dagen, dus netjes.

@sniekie: Hoelang heb je ze geslikt en hoelang was je cyclus? Als ik vragen mag?

Deel Deze Pagina