Wanneer hebben jullie/gaan jullie het vertellen dat je zwanger bent? Familie, werk etc? Ben heel benieuwd!
Ik ga het mijn ouders vertellen als ik de 1e echo heb gehad en dat is volgende week. Ik ben een bewust alleenstaande mama en dus erg benieuwd naar de reactie van mijn ouders omdat ze hier niks van weten. En omdat ik momenteel zonder werk zit hoef ik me daar geen zorgen om te maken om het daar te vertellen
Mijn moeder wist het een uur na de test, dit omdat ik nog thuis woon en omdat ik mijn moeder alles vertel (ook lastig om het voor je te houden als je nog thuis woont). Mijn vriend zijn ouders vertelde we het ongeveer een week later. En de rest van de familie rond de 10/11 weken (toen hadden we al 2 echo's gehad)
Hier niemand die het weet behalve wij 2.. We gaan het de ouders na de eerste echo vertellen.. Dan ben ik 11+4 WK.. Het is wel heel moeilijk om het voor je te houden vind ik, vooral omdat ik mijn moeder altijd alles vertel.. Maar des te groter is de verrassing toch? Mijn werk komt daarna wel
De bedoeling was om het pas tegen me ouders en schoon ouders en de rest van de familie en vrienden te gaan vertellen als ik 12 weken zwanger ben maar we hebben toch besloten om als ik 28-02 me eerste afspraak bij vk heb gehad om het dan diezelfde dag tegen mijn ouders en me schoonouders te vertellen, De rest (dus alle broers en zussen en alle andere familie en vrienden) die horen het pas als ik 12 weken zwanger ben
Mijn beste vriendinnen wisten het een paar dagen na de positieve test, dichtsbijzijnde familie (ouders, schoonouders, broers en zussen) bij 10 weken en de rest van de omgeving bij 12 weken. Ik had nog helemaal geen buik, die groeide pas vanaf 18 weken ongeveer dus dat kon ik goed verborgen houden.
Ouders en schoonouders plus goede vriendinnen meteen na de test. Uiteindelijk toch niet mijn mond kunnen houden dus ook aan mijn collega's verteld. Ik wacht nog even met het mijn baas te vertellen totdat we de echo hebben gehad en dan zetten we het ook op facebook. Maar eigenlijk weet zo ongeveer iedereen het nu haha.
De vorige keren telkens na de positieve test gezegd. Nu willen we zo lang mogelijk wachten, we hopen op minstens 12weken en maximum 16weken. Dit omdat het ntuurlijk al een paar keer is fout gegaan en omdat het gewoon ook eens iets helemaal anders is he Dan wil ik zo heel droogjes tussen soep en patatten zeggen: tjah ik kan niet mee naar dat feestje in oktober, dan moet ik bevallen
Vorige zwangerschap had ik het met 10 weken na de echo op facebook gezet. Daarvoor wist familie het al. Nu weten sommige familieleden en mijn zussen het. Ik ben er heel slecht in om het geheim te houden, dus iedereen die vraagt en ben je al weer zwanger of willen jullie weer zwanger worden weet het ook.
Voor mij part vertellen we het nooit haha. Mijn vriend wil het natuurlijk graag aan zijn ouders vertellen. Ik wou het wel graag aan me moeder vertellen maar denk dat zij het eerder wist dan ik sinds ze kort geleden overleden is. Nu heb ik geen spanning om het iemand te vertellen. Boeit me niet meer zo. Als onze kleine jongen of meid maar gezond is
Wij hebben het met 6 weekjes verteld aan onze ouders en zusjes. Afgelopen week heb ik het verteld op het werk (beetje noodgedwongen ook omwille van misselijkheid). Weet echter niet of ik het anders nog lang voor me gehouden zou kunnen hebben hehe!
Mijn ouders heb ik vrijwel direct verteld. Mn schoonpa hebben we het ook direct verteld Op het werk heb ik mijn TL direct ingelicht ivm eerdere miskramen. Na de tweede goede echo ging het snel rond op het werk.
wij met 8 weken.... Mijn aanstaande was zich aan het verpraten (kon het niet voor zich houden van blijdschap ), en ik wilde niet dat er mensen waren die het gingen raden voordat wij het verteld hadden. Ook kon ik mijn broeken al niet meer dicht bij 7 weken, en mensen die dicht bij mij staan konden het ook makkelijk zien.... Achteraf blij dat we niet langer het verborgen hoefde te houden hoor! En ik denk dat als het mis was gegaan (wat je niemand gunt) dan waren er ook mensen achter gekomen. En mijn werk wilde wij het in eerste instantie eerder vertellen, maar dat komt doordat er risico's aan mijn werk zaten (ben vanaf 1 januari ook in ziektewet daardoor)
Wij hebben het met 7weken ongeveer verteld aan ouders..En aan de buitenwereld rond de 3e maand We hadden onze dochter een t shirt aangedaan met daarop :Geef mij een kus, want ik wordt een grote zus!
Wij hebben het onze ouders meteen verteld en ook onze broers en mijn vriendinnen. Eigenlijk aan iedereen waarvan we weten dat ze er voor ons zullen zijn mocht het mis gaan. Ik was overigens heeeeeeeel zenuwachtig om het te vertellen, terwijl iedereen echt superenthousiast reageerde (en ik eigenlijk vantevoren ook wel wist dat ze dat zouden doen..) Snap nu nog steeds niet waarom ik zo zenuwachtig was haha
Ik hoop het toch niet! Onze (schoon)ouders hebben we het vrijwel direct verteld. Vrienden die erg dicht bij ons staan na de eerste goede echo en "de rest" vertellen we het als de termijnecho met ruim 11 weken goed is. In verband met het medische traject weten een aantal mensen het op mijn werk al, maar ik vertel het de rest van de collega's ook pas na de termijnecho.