Wanneer vertellen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Joy13, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maria1983

Maria1983 Niet meer actief

Wij krijgen maandag de eerste echo. Als alles goed is gaan we vanaf die week of de week daarop de familie inlichten. Dan volgen de vrinden ook vrij snel, denk ik, want die wonen redelijk in de buurt van de familie. Mijn werk vertel ik pas na de eerste week van november. Heb die woensdag nog een examen en weer dat ze op mijn werk heel vervelend hebben gedaan tegen mijn collega toen ze haar kinderen kreeg. Dit is nu (na vijf jaar) nog steeds een onderwerp waarover niet gesproken wordt. Dus daar ben ik een klein beetje huiverig voor.
    Dus wij lichten de eerste mensen in vanaf 10-11 weken.

2. Kiki33

Kiki33 Bekend lid

30 sep 2009
    705
    9
    18
    (schoon)ouders en broertjes + (schoon)zussen hebben we het verteld rond de 5e/6e week.

Met vrienden en werk gewacht tot na de eerste echo, dat was met 11 weken.

3. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    De dag dat ik testte m'n zus en moeder (was toen 4w5d). Kon het echt niet voor me houden..
    Dag daarna ouders van m'n vriend 'zodat ze zich niet achtergesteld konden voelen'.

Met ongeveer acht weken m'n oma (echo opgerold gegeven) en vader + stiefmoeder, dag daarna op Facebook gezet voor de rest.

4. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Hihi dus eigelijk allemaal vrij wel snel dat hadden wij de 1e x ook.. toen gaf ik een rompertje heel blij allemaal natuurlijk.. mij broertje is pas 7 dus daar wachten we echt mee tot de 12 weken. Volgende week hebben wij de echo en zaterdag viert zijn vriend zijn verjaardag. Opas en oma komen eten en schoonzusje dus dan vertellen we t alleen nog gee idee hoe haha

5. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik heb het mijn beide zussen gisteren gelijk verteld. Mijn vriend wil dat we met de rest wachten tot 12 weken.
    Ik weet ook al hoe ik het ga vertellen. we hebben 3 hele lieve neefjes waar we echt dol op zijn. Dus we (uhh ik) heb het idee om mijn neefjes met z'n 3en op de foto te zetten, op het strand en dat ik dan in het zand schrijf 'wij worden grote neef'. Foto laten afdrukken en dan de leuke foto aan de familie laten zien.

6. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ohhh wat een leuk idee zeg!!!

7. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

13aug De dag dat ik testte me man en moeder, 2 weken later beste vrienden en ouders, opa's oma's m'n broertje en zusje. De rest gisteren (8okt) subtiel op fb met een gedichtje

Vandaag 1 jaar getrouwd en nog steeds dolgelukkig met elkaar.
    Alles om ons heen is veranderd en zal nog gaan veranderen.
    Maar de mooiste verandering zit in mijn buik
    Want daar zit al onze liefde in.

8. tr0elaa

tr0elaa Actief lid

8 feb 2012
    226
    0
    0
    Ik heb het schoonmoeder verteld op haar eigen verjaardag, dit omdat ik niet ongesteld werd en toch maar een testje heb gehaald, die was positief die dag.. dus gelijk maar gezegt! de rest van die fam wist het dus ook vrij snel.. (schoonmoeders was behoorlijk blij, dus kon het moeilijk voor zich houden tegen haar kids) Mijn oma hebben we het ook gelijk verteld toen we bij haar waren. Mijn vader hebben we het een paar dagen later verteld, en mijn moeder een week later omdat ze hier toen kwam.. De rest van de vrienden en familie die het nog niet wisten hebben we met 10 weken verteld.

9. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Mijn ouders en schoonouders hebben we het verteld na 7 weken, toen we een kloppend hartje hadden gezien op de echo.
    Mijn broers zussen en de rest pas na de termijnecho bij 10 weken.

10. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Wij hebben het verteld aan onze ouders en familie na 8 weken (de eerste echo) we hadden een kloppend hartje gezien en dat was goed. Ook goede vrienden verteld.. de rest na de tweede echo (11 weken). Op mijn werk vroeg mijn baas toen ik 6 weken zwanger was of alles goed ging of dat ik zwanger was.. ik kreeg natuurlijk een boei in zijn kantoor.. hij zei ik houd het voor mij! haha.. Maar reageerde allemaal erg leuk!

Wij hebben het vertelt dmv een knuffel (mijn ouders, schoonouders en schoonzusje met kinderen) De knuffel had een kaartje om zijn nek met de tekst: lieve opa en oma willen jullie op mijn passen totdat ik geboren ben. Ze waren allemaal erg blij en reageerde erg leuk. Ons kleine nichtje zegt dat ze goed op de beer voor de baby past.. super schattig.

Je hebt zoveel leuke manieren vonden wij.. hadden het nog moeilijk om te kiezen! haha.. succes

Deel Deze Pagina