Wanneer vertellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chantilly, 17 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantilly

    chantilly Actief lid

    7 mei 2007
    281
    0
    0
    helpdeskmedewerker
    ergens in ut mooie oost'n
    Wanneer gaan jullie het vertellen, of wanneer hebben jullie het verteld ?
    Ik ben nog maar 4 weken maar ik wil het zoooooo graag vertellen....!

    De vorige keer wist ik het met 6 weken en toen hebben we het meteen aan de familie verteld....
     
  2. Schijndelsvolk

    Schijndelsvolk Fanatiek lid

    30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    wij hebben het meteen op de dag van de posi test verteld... (mocht het mis gegaan zijn dan wisten mensen ook hoe en wat)
     
  3. Lilya

    Lilya Fanatiek lid

    13 jul 2007
    1.135
    0
    0
    Ik ben van plan het aan familie te zeggen aan 8 weken (heb net afspraak met gynaecoloog voor dan). Nu lijkt het me nog echt wel te vroeg. Ga het wel aan mijn beste vriendin zeggen, je weet maar nooit als er iets misloopt, dan kan ik tenminste ook op haar terug vallen!
     
  4. hope43

    hope43 Fanatiek lid

    14 jul 2006
    2.255
    0
    0
    is er uit je vorige zwangerschap een kindje ontstaan? of is dit misgelopen?
    indien het mis is gelopen, moet je voor je zelf even nagaan, of het je goed heeft gedaan dat men al wist dat je zwanger was en dus ook wisten van het misgaan,...
    en hoe voelde je hieronder?
    voelde dit verlies delen je goed, of wou je dat je het niet verteld had?

    ik zelf heb zo wie zo gewacht tot na mijn onderzoekje met 11 weken, tijdens de vlokkentest, zagen we op de echo dat het er goed uit zag en toen hebben we de directe familie (pa en zus) verteld van de zwangerschap,..en samen gewacht op de uitslag, 10 dagen later hoorde wij dat die goed was, en toen hebben we het de anderen verteld .....
     
  5. Balou

    Balou Fanatiek lid

    27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Wij hebbeneen dag na de positieve test het verteld aan mijn ouders en schoonmoeder, mijn vader en schoonmoeder waren jarig en we vonden het een leuk verjaardagskado. En als het mis gaat komen zij dat ook wel te weten.
     
  6. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Morgen zie ik mijn beste vriendin en vertel ik het haar. Ik denk onze ouders en zussen en broer van het weekend en de rest pas als ik bij de gynaecoloog geweest ben (met 7-8 weken).
    Bij de zwangerschap van Jasper wist iedereen het al heel vroeg omdat je het al aan mijn buik kon zien....ben benieuwd hoe dat deze zwangerschap zal gaan.
     
  7. Manoe 33

    Manoe 33 Lid

    8 jun 2007
    76
    0
    0
    Office manager
    Den Haag
    bannercheck
     
  8. jettje

    jettje Fanatiek lid

    30 jan 2007
    1.541
    0
    0
    zv-er
    Wij hebben het onze ouders meteen verteld :D.
    Goede vrienden hebben wij het ook snel verteld.
    En bij sommige hebben wij gewacht tot ik 12 weken was.
     
  9. Winter

    Winter Actief lid

    5 dec 2006
    307
    0
    0
    Psychologie, Filmmuziek, Rusland
    Ik heb het ouders en schoonouders vertelt na 1e echo op 8 weken, ik had het hartje gezien en alles was ok.
    De rest van de familie en vrienden pas na de 3e maand.

    Had al een miskraam achter de rug 6 maanden eerder en daarvan wist enkel mijn ouders het.

    Dus bij deze keer was ik extra voorzichtig.

    Winter
     
  10. Iloon

    Iloon Fanatiek lid

    5 mei 2007
    2.583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Wij hebben het gelijk verteld nadat we het wisten ;)
     
  11. pregnantlady

    pregnantlady Bekend lid

    29 mei 2007
    635
    0
    0
    Vorig jaar hebben we een miskraam gehad en we hadden het gelijk na een positieve test verteld (was moederdag en dat vonden we wel zo toepasselijk). Ook als het mis gaat wil je je familie zeker je ouders daar van op de hoogte brengen maar dit jaar toen we gelukkig weer zwanger werden en weer bloedverlies hadden hebben we toch gewacht tot een eerst duidelijke echo bij 8 weken. Daarna wel verteld aan de familie. Vrienden pas bij de gebruikelijke 13 weken grens. Vooral om pijnlijke vragen te voorkomen. Ik vond het jaar tussen de eerst en tweede zwangerschap heel moeilijk met al die mensen die gingen vragen of je al weer zwanger was. Maar ja dat is wel een speciale situatie. Je moet doen waar jij je lekker bij voelt. Maar het is ook leuk om je geheimpje even te delen met alleen je man. Zo speciaal vond ik dat.
    Geniet ze!
    Liefs,
    Lady
     
  12. MamaDeborah

    MamaDeborah Actief lid

    14 jul 2007
    261
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Nederland
    Hoi,
    wij hebben onze mond nog heel even kunnen houden. Bij 6 weken hebben we het verteld tegen de famillie en een aantal goede vrienden.
    Maar wij hadden ervooral moeite mee het niet te zeggen vandaar.
    Maarja ieder voor zich..
    Gefeliciteerd met je zwangerschap..
    Groetjes.
     
  13. Britt16

    Britt16 Actief lid

    18 mei 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ik heb het eerst alleen onze ouders vertelt. Maar heb het vorige week toch aan de meeste mensen verteld. Dit omdat ik erg ziek/beroerd ben geweest. Dingen die ik altijd eet en dronk lust ik niet meer. Dus ging dat opvallen, en voor het opvalt hebben we het verteld.

    Dat lucht een hoop op. Anders moest ik altijd bedenken wat kan ik wel zegggen, wat niet. Eindelijk geen geheimen meer!

    Liefs Britt :D
     
  14. knor2007

    knor2007 Actief lid

    12 jul 2007
    130
    0
    0
    voedings ass
    groenlo
    hoi,ben nu 6 weken en 5 dagen zwanger.
    wij weten dit vanaf donderdag maar we hebben het iedereen meteen verteld.
    als het mis gaat weet iedereen het.
    en zo iets kun je gewoon niet voor je houden,het is toch leuk nieuws!
     
  15. sonja

    sonja VIP lid

    5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    lekker vertellen wanneer jullie er aan toe zijn en het willen.

    wij zouden wachten tot 12 weken maar ja wij konden het moeilijk voor ons houden en hebben het gelijk verteld met 5 weken.
     
  16. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    ik heb het thuis verteld met 11 wkn.
    sommige mensen wisten het meteen al :)..
     
  17. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Goh, volgens mij hebben wij het wel erg lang geheim gehouden! haha! Hebben het pas aan iedereen verteld toen we 14 weken waren! Toen kon ik ook echt mn buikje niet meer verbergen! haha! (moet trouwens wel toegeven dat 1 hele goede vriendin van me het al wel wat eerder wist, met 10 weken)
     
  18. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Dat je het zo lang vol kon houden!
    Wij hebben het aan mn ouders en beste vriendin meteen verteld toen ik een positieve test had.. ik kan het echt niet voor me houden 8)
     
  19. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    ja, had nooit gedacht dat k t zou kunnen hoor!
    Maar we vonden het zo leuk, ons geheimpje! haha! Heerlijk!
     
  20. lizzie84

    lizzie84 Niet meer actief

    Mijn ouders en schoonouders hebben we het verteld met moederdag, ik was toen geloof ik 7 weken zwanger. 1 stel goede vrienden hebben we het een paar dagen later gezegt.

    De rest na de 2e echo, toen alles er goed uitzag. ik was toen 11 weken zwanger.

    Op het werk heb ik het pas met 15 weken verteld. Heerlijk genieten met vrienden en familie en nog geen gezeur van collega's.
     

Deel Deze Pagina