Misschien een stomme vraag hoor, maar mag je rum cake eten als je zwanger bent? Ik zit hier op mijn werk en iemand schotelt mij net een rum cake voor. Op één iemand na weet niemand nog dat ik zwanger ben en dat wil ik eigenlijk zo houden tot de eerste echo volgende week. Ik heb de cake voor nu nog weten af te houden onder het mom 'ik heb net gegeten', maar kun je dit dus zonder risico eten? Of toch maar beter laten staan en nog even nadenken over een goed excuus?
ik denk dat het eraan ligt hoe hij bereid is. Is hij gebakken? dan lijkt me dat de alcohol verdampt is. Mijn smoeder maakt ook wel eens rumtaart met langevingers, en die word niet gebakken.. dan zou ik het denk ik niet eten...
Dan zou je eigenlijk de ingredienten moeten weten, als je het koopt in de winkel kun je vaak wel achterhalen of er echt alcohol in zit of dat het bijvoorbeeld alleen rum-essence is geweest. Verder wordt alcohol in zo'n cake waarschijnlijk wel verhit waardoor de alcohol vervliegt, maar dat weet ik niet. Nu heb ik ook zin in cake!
Misschien geïnteresseerd vragen hoe hij gebakken is? Als hij in de oven geweest is zou ik de cake gewoon lekker met smaak eten, dan zit er geen alcohol meer in
Niet alle alcohol is weg na het bakken. Ook met koken kook je niet alles eruit. Als er al echte rum in zit (vaak is het rumsmaak), dan is het maar een glaasje ofzo. Dat verdeeld over een hele cake. En dan ook nog gebakken. Dan houdt je echt weinig alcohol over.. Ik zou het wel aandurven..