Rum cake??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cammy, 20 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Misschien een stomme vraag hoor, maar mag je rum cake eten als je zwanger bent? Ik zit hier op mijn werk en iemand schotelt mij net een rum cake voor. Op één iemand na weet niemand nog dat ik zwanger ben en dat wil ik eigenlijk zo houden tot de eerste echo volgende week. Ik heb de cake voor nu nog weten af te houden onder het mom 'ik heb net gegeten', maar kun je dit dus zonder risico eten? Of toch maar beter laten staan en nog even nadenken over een goed excuus?;)

2. RSL

RSL Fanatiek lid

16 okt 2008
    2.352
    42
    48
    Overijssel
    ik denk dat het eraan ligt hoe hij bereid is. Is hij gebakken? dan lijkt me dat de alcohol verdampt is. Mijn smoeder maakt ook wel eens rumtaart met langevingers, en die word niet gebakken.. dan zou ik het denk ik niet eten...

3. nikki83

nikki83 Bekend lid

11 nov 2013
    526
    4
    18
    Vrouw
    Dan zou je eigenlijk de ingredienten moeten weten, als je het koopt in de winkel kun je vaak wel achterhalen of er echt alcohol in zit of dat het bijvoorbeeld alleen rum-essence is geweest.
    Verder wordt alcohol in zo'n cake waarschijnlijk wel verhit waardoor de alcohol vervliegt, maar dat weet ik niet.

Nu heb ik ook zin in cake!

4. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Klein beetje proeven en bij dranksmaak de rest subtiel lozen ergens? Prullenbak ofzo? :)

5. Aiseria

Aiseria Bekend lid

22 jul 2014
    876
    3
    16
    Misschien geïnteresseerd vragen hoe hij gebakken is? Als hij in de oven geweest is zou ik de cake gewoon lekker met smaak eten, dan zit er geen alcohol meer in :)

6. xchristina

xchristina Actief lid

26 nov 2013
    108
    0
    16
    Inderdaad, als hij gebakken is de alcohol weg...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet alle alcohol is weg na het bakken. Ook met koken kook je niet alles eruit.
    Als er al echte rum in zit (vaak is het rumsmaak), dan is het maar een glaasje ofzo. Dat verdeeld over een hele cake. En dan ook nog gebakken. Dan houdt je echt weinig alcohol over..

Ik zou het wel aandurven..

Deel Deze Pagina